Πίσω στη λίστα
S3.gy.digital%2fhealthyme%2fuploads%2fasset%2fdata%2f3086%2fpasxalino trapeziartboard 1 1920x420

Πασχαλινό τραπέζι... αλλιώς!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

    Η φύση φόρεσε τα γιορτινά της, η Μεγάλη Εβδομάδα είναι εδώ και αρχίζουμε να προετοιμαζόμαστε για τον εορτασμό του Πάσχα

    Το τελευταίο διάστημα η ζωή και η καθημερινότητά μας έχουν αλλάξει. Οι περιορισμοί λόγω του νέου κορονοϊού, έφεραν νέες συνήθειες στη ζωή μας, αλλιώτικα γενέθλια, διαφορετικές επετείους και άλλου τύπου εορτασμούς, μακριά από τα αρχικά μας πλάνα.

    «Αλλιώτικο» θα είναι και το φετινό Πάσχα, αλλά ποιος είπε ότι δεν μπορεί να είναι εφάμιλλο του παραδοσιακού ελληνικού; Τι χρειαζόμαστε, άλλωστε, για να τηρήσουμε τα πασχαλινές παραδόσεις του τόπου μας; Ένα αρνάκι, ίσως λίγο κοκορέτσι, κόκκινα αυγά για τσούγκρισμα, λίγο κρασί, παραδοσιακή μουσική να συνοδεύει το τραπέζι και την καλή μας διάθεση.

    Ακόμα και αν όλα αυτά τα ονειρευόμαστε να διαδραματίζονται στην εξοχή ή με μεγαλύτερη παρέα, σίρουτα μπορούμε να περάσουμε εξίσου όμορφα και υπό τις νέες συνθήκες!

    ● Αρνάκι «αλλιώς». Βεβαίως, το σούβλισμα του οβελία έχει... άλλη χάρη, καθώς συνοδεύεται από τσιμπολόγημα, αλλά κυρίως από τα αστεία και τα πειράγματα της παρέας.
    Φέτος, το σούβλισμα μπορεί να πραγματοποιηθεί στον κήπο ή το μπαλκόνι (ίσως και στην ταράτσα, γιατί όχι;), σε μια ανάλογου μεγέθους ψησταριά, εφόσον μας είναι εύκαιρη.
    Εναλλακτικά, εάν δεν έχουμε την πολυτέλεια του κήπου, του ευρύχωρου μπαλκονιού ή και του εξοπλισμού, μπορούμε κάλλιστα να ψήσουμε το αρνάκι στον φούρνο, προκειμένου να τηρήσουμε το βασικότερο έθιμό μας.
    Στην περίπτωση αυτή, προετοιμάζουμε το κρέας όπως θα κάναμε στο σούβλισμα. Όμως, στην αρχή το ψήνουμε τυλιγμένο σε λαδόκολλα και αλουμινόχαρτο ώστε να ψηθεί καλά εσωτερικά, και μόνο την τελευταία ώρα ψησίματος το ξεσκεπάζουμε για να ροδίσει η πέτσα του.

    ● Κοκορέτσι. Και το κοκορέτσι μπορεί να ψηθεί στον φούρνο. Πρακτικά, ωστόσο, θα είναι πιο χρονοβόρο εάν ο φούρνος χρησιμοποιείται και για το αρνάκι. Έτσι, λοιπόν, το κοκορέτσι  στην ψησταριά φαντάζει ως ιδανικότερη λύση, η οποία μάλιστα μπορεί να αναπληρώσει και τα “παρελκόμενα” του σουβλίσματος (βλέπε τσιμπολόγημα, πειράγματα κ.ά.).
    Για να πετύχει το ψήσιμό του, να θυμόμαστε ότι, λόγω των υγρών του, χρειάζεται δυνατή φωτιά από την αρχή. Επίσης, ένα tip για σίγουρη επιτυχία: τυλίγουμε το κοκορέτσι σε αλουμινόχαρτο για 6-7 λεπτά μόλις το βγάλουμε από τη φωτιά, έτσι ώστε να είναι, εκτός από νόστιμο, και ζουμερό.

    ● Κόκκινα αυγά. Πάσχα χωρίς τσούγκρισμα κόκκινων αυγών δεν γίνεται. Φέτος μάλιστα, λόγω του αρκετού χρόνου στο σπίτι, μπορεί κανείς να επιδοθεί στο βάψιμο των αυγών και να μεγαλουργήσει σε χρώματα και σε σχέδια.
    Και ας μην ξεχνάμε ότι το αυγό αποτελεί ένα τρόφιμο με πολλαπλά οφέλη στην υγεία μας, κάτι που το καθιστά ένα άκρως υγιεινό ορεκτικό την ημέρα του Πάσχα. Βεβαίως, προσέχουμε να μην υπερβάλλουμε στην κατανάλωσή τους.

    ● Παραδοσιακά εδέσματα, αλμυρά και γλυκά. Εάν στεναχωριόμαστε που το φετινό Πάσχα δεν θα μπορέσουμε να απολαύσουμε τις παραδοσιακές πίτες των αγαπημένων μας γιαγιάδων στο χωριό, ή τα λαχταριστά τσουρέκια, τα κουλουράκια και τα γλυκά για τα οποία φημίζεται η ιδιαίτερη πατρίδα μας, υπάρχει πάντα λύση.
    Εφόσον τα καταστήματα τροφίμων είναι ανοιχτά, προμηθευόμαστε τα απαραίτητα, κάνουμε ένα τηλεφώνημα στην κατάλληλη μαγείρισσα, μαμά, φίλη, συγγενή κ.α. εκμαιεύουμε όλα τα μυστικά και μεταφέρουμε το ψήσιμό τους στο... διαμέρισμά μας.

    ● Σαλάτες. Τα λαχανικά στο χωριό μας έχουν άλλη γεύση και οι σαλάτες είναι “αλλιώτικες”. Όπως και να έχει, όμως και η πόλη μας παρέχει νόστιμες επιλογές, προκειμένου να μην λείψουν από το πασχαλινό τραπέζι οι σαλάτες, οι οποίες είναι και αυτές μια υγιεινή επιλογή για όσους προσπαθούν να τηρούν ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο ακόμη και τις γιορτινές ημέρες.

    ● Ψητά και…υγιεινά! Αν είστε ανάμεσα σε αυτούς που δεν συμπαθούν τόσο  τα παραδοσιακά φαγητά των ημερών ή θέλετε για λόγους υγείας και διατροφής να φάτε πιο ισορροπημένα, εκμεταλλευτείτε την ψησταριά για μπριζόλες, μπιφτέκια και ψητά λαχανικά, ώστε να έχετε και το ψήσιμο που «επιβάλλεται» αυτές τις ημέρες και το υγιεινό γεύμα που επιθυμείτε!

    ● Τι άλλο χρειαζόμαστε για να πετύχει και φέτος η “συνταγή”; Πέρα από τα παραδοσιακά φαγητά, η ημέρα... “ζητάει” και άλλα. Το φαγητό γίνεται πιο απολαυστικό όταν συνοδεύεται από κρασί και από μουσική. Μάλιστα, αν το κρασί μας είναι κόκκινο, τότε οι αντιοξειδωτικές ιδιότητές του θα μας ωφελήσουν πολλαπλά. Αρκεί, βεβαίως, να καταναλώνεται με μέτρο.

    Εκτός από όλα τα παραπάνω, είναι στο χέρι μας να σκεφτούμε ιδέες για να γιορτάσουμε όμορφα το φετινό «Πάσχα στην πόλη». Για άλλους μπορεί να είναι η επικοινωνία με τα αγαπημένα πρόσωπα που ζουν μακριά. Για άλλους ακόμη και μια απλή και ταπεινή πινελιά, όπως ένα βάζο με λίγα λουλούδια στο γιορτινό τραπέζι, μπορεί να βοηθήσει.

    Σε κάθε περίπτωση, μένουμε σπίτι, γιορτάζουμε “αλλιώς”, αλλά δεν χάνουμε το κέφι μας και την καλή μας διάθεση!