Πίσω στη λίστα
S3.gy.digital%2fhealthyme%2fuploads%2fasset%2fdata%2f2938%2ftonosi kalokairi 1920x420

Πώς να τονώσουμε τον οργανισμό μας το καλοκαίρι

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

    Το καλοκαίρι είναι συνώνυμο της διασκέδασης, αφού τα παιχνίδια στη θάλασσα και οι νυχτερινές έξοδοι έχουν την τιμητική τους. Παράλληλα, είναι μια εποχή που προσφέρεται για ταξίδια και εκδρομές, στις οποίες είμαστε πάντα σε κίνηση. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με τις υψηλές θερμοκρασίες, μπορεί να μας αναγκάσουν να… ρίξουμε ταχύτητα.
    Η κ. Βαρβάρα Λεμονιά, φαρμακοποιός, μας δίνει ιδέες για να τονώσουμε τον οργανισμό μας το καλοκαίρι, ώστε να μη χάσουμε
    ούτε στιγμή από τις διακοπές μας.

    Τα συνηθέστερα σημάδια που μαρτυρούν συνήθως ότι ο οργανισμός μας χρειάζεται επειγόντως τόνωση το καλοκαίρι, είναι το αίσθημα κόπωσης, η αδυναμία και η ζαλάδα, σημειώνει η κ. Λεμονιά. Οι παραπάνω καταστάσεις είναι ενδεικτικές, γι’ αυτό και δεν πρέπει να τις αγνοήσουμε αν τις εντοπίσουμε. Οι βασικότερες αιτίες εμφάνισης των παραπάνω ενδείξεων είναι η έλλειψη ύπνου, η ανεπαρκής ενυδάτωση, καθώς και η έλλειψη βιταμινών και άλλων στοιχείων, τα οποία είναι απαραίτητα για τον οργανισμό.

    Πώς να ενισχύσουμε τις άμυνές μας

    Τα συστατικά που μπορούν να κάνουν τη διαφορά σε τέτοιες περιπτώσεις ατονίας είναι οι βιταμίνες C και D, οι ηλεκτρολύτες και το μαγνήσιο. Η ειδικός εξηγεί γιατί είναι τόσο σημαντικά για τον οργανισμό μας:

    • Μαγνήσιο
    Το μαγνήσιο είναι συμπαράγοντας σε περισσότερα από 300 ενζυμικά συστήματα που ρυθμίζουν ποικίλες βιοχημικές αντιδράσεις στο σώμα, συμπεριλαμβανομένης της σύνθεσης πρωτεϊνών, της μυϊκής και νευρικής λειτουργίας, του ελέγχου της γλυκόζης στο αίμα και της ρύθμισης της πίεσης του αίματος. Επιπλέον, το μαγνήσιο είναι απαραίτητο για την παραγωγή ενέργειας. Συμβάλλει στη δομική ανάπτυξη των οστών και είναι απαραίτητο για τη σύνθεση του DNA, του RNA και του αντιοξειδωτικού γλουταθειόνη. Ακόμα, διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην ενεργή μεταφορά ιόντων ασβεστίου και καλίου κατά μήκος των κυτταρικών μεμβρανών, μια διαδικασία που είναι σημαντική για τη νευρική ώθηση, τη σύσπαση των μυών και τον φυσιολογικό καρδιακό ρυθμό. Ένα ενήλικο σώμα περιέχει περίπου 25g μαγνησίου, με το 50% έως 60% να βρίσκεται στα οστά και το περισσότερο από το υπόλοιπο σε μαλακούς ιστούς. Το βρίσκουμε σε τροφές, όπως οι ξηροί καρποί, οι μπανάνες, το μπρόκολο, ο αρακάς κ.λπ.

    • Βιταμίνη C
    H βιταμίνη C συμβάλλει στην πρόληψη της οστεοπόρωσης, αποτρέποντας την απώλεια μυϊκής μάζας, ενώ παράλληλα προστατεύει τους πνεύμονες και το αναπνευστικό σύστημα κατά τη διάρκεια ημερών με αυξημένα επίπεδα μόλυνσης στην ατμόσφαιρα. Και, φυσικά, η βιταμίνη C συμβάλλει στην ελάττωση της κούρασης, στην απορρόφηση σιδήρου, αλλά και στην αποφυγή του οξειδωτικού στρες. Μέσω της διατροφής, μπορούμε να λάβουμε βιταμίνη C από τις πιπεριές, το μπρόκολο, τα εσπεριδοειδή, το πεπόνι, τις φράουλες, το ακτινίδιο κ.λπ.

    • Βιταμίνη D, η βιταμίνη του ήλιου
    Η επάρκεια του οργανισμού σε βιταμίνη D είναι πολύ σημαντική για διάφορους λόγους, όπως η διατήρηση υγιών οστών και δοντιών, ενώ δρα προστατευτικά και απέναντι στην εμφάνιση ασθενειών, όπως ο διαβήτης  και η πολλαπλή σκλήρυνση. Στα πολλαπλά της οφέλη συμπεριλαμβάνονται η υποστήριξη της υγείας του ανοσοποιητικού συστήματος, του εγκεφάλου και του νευρικού συστήματος, όπως και η ρύθμιση των επιπέδων ινσουλίνης στο σώμα, η οποία βοηθά στη διαχείριση του διαβήτη. Ακόμα, υποστηρίζει τη λειτουργία των πνευμόνων και την καρδιαγγειακή υγεία, επιδρώντας και στην έκφραση των γονιδίων που εμπλέκονται στην ανάπτυξη του καρκίνου. Πέρα από τον ήλιο, βιταμίνη D παίρνουμε και από τροφές, όπως ο σολομός, το σκουμπρί, το βοδινό συκώτι, το τυρί, οι κρόκοι αυγών κ.λπ.

    • Ηλεκτρολύτες
    Δύο από τους σημαντικότερους ηλεκτρολύτες του ανθρώπινου σώματος είναι το κάλιο και το νάτριο, ρυθμίζοντας την κατανομή του νερού στο σώμα, επηρεάζoντας το ph του αίματος και συμβάλλοντας στη νευρομυϊκή διέγερση. Ουσιαστικά, οι ηλεκτρολύτες εξασφαλίζουν την ενέργεια που χρειάζεται ο οργανισμός, ώστε να πραγματοποιήσει τις δραστηριότητές του και να είναι υγιής. Μέσω της διατροφής, μπορούμε να αναπληρώσουμε τους ηλεκτρολύτες καταναλώνοντας μια σούπα με ζωμό κρέατος, σοκολατούχο γάλα, μια σαλάτα με πράσινα λαχανικά κ.λπ.

    Διαβάστε για τον ενδεδειγμένο τρόπο άσκησης το καλοκαίρι πατώντας εδώ:

     

    who is who

    Βαρβάρα Λεμονιά, Φαρμακοποιός
    Γεννήθηκε στις Σέρρες το 1981 και σπούδασε Φαρμακευτική στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Με το τέλος των σπουδών της επέστρεψε στις Σέρρες, όπου διαμένει μέχρι σήμερα και δραστηριοποιείται ενεργά στον τομέα του Φαρμακείου, συνεχίζοντας στα χνάρια της μητέρας της. Έχει διακριθεί το 2015 στη Βαρκελώνη και το 2018 στην Κωνσταντινούπολη με τα βραβεία Best Pharmacy Practice. Στόχος της είναι να εξελίσσεται συνεχώς και να μένει ενημερωμένη στον τομέα του Φαρμακείου.