Πίσω στη λίστα
S3.gy.digital%2fhealthyme%2fuploads%2fasset%2fdata%2f3112%2fkarantina vs kali psixologia bartboard 1920x420

Πως να διατηρήσουμε καλή ψυχολογία - μέρος Β'

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

    Όπως ηδη αναφέραμε, η καλή ψυχολογία είναι εξαιρετικά σημαντική κατά την διάρκεια της καραντίνας και της πολύωρης παραμονής στο σπίτι. Έτσι, ακολουθούμε κάποιες καλές πρακτικές, εκτός των όσων παρουσιάσαμε στο μέροα Α', όπως:

    Η διατήρηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής μπορεί επίσης να λειτουργήσει θετικά στην ψυχολογία μας. Συγκεκριμένα, φροντίζουμε τρεις σημαντικούς τομείς

    α) Διατροφή. Παρατεταμένη κατανάλωση έτοιμων, συσκευασμένων τροφών, μεγάλης ποσότητας ζάχαρης και καφεΐνης, καθώς και τροφών με υψηλή θερμιδική και χαμηλή θρεπτική αξία (π.χ. έτοιμο φαγητό που παραδίδεται στο σπίτι), δεν βοηθούν την ψυχική μας υγεία. Η υιοθέτηση της μεσογειακής διατροφής μπορεί να λειτουργήσει ως “φάρμακο” για τον οργανισμό.

    β) Άσκηση. Μειώνει τα επίπεδα του στρες και δημιουργεί ένα αίσθημα ευεξίας στο άτομο. Η άσκηση στον περιορισμό μπορεί να είναι από ένα αυτοσχέδιο πρόγραμμα γυμναστικής, μέχρι βάδισμα και διατάσεις. Μπορούμε να συμβουλευτούμε το Διαδίκτυο για ασκήσεις γυμναστικής στο σπίτι.

    γ) Ύπνος. Συμβάλλει σημαντικά στην καλή ψυχική και σωματική λειτουργία. Η αξία του σταθερού ωραρίου ύπνου είναι πολύ μεγάλη – και ειδικά σε μια κατάσταση εγκλεισμού, στην οποία μπορεί να ανατραπεί εύκολα το πρόγραμμα του ύπνου μας. Τόσο η παρατεταμένη αϋπνία, όσο και η υπερυπνία αποτελούν συμπτώματα ψυχικών παθήσεων. Σε περίπτωση που συμβαίνει κάτι τέτοιο καλό είναι να ερχόμαστε σε επαφή με μια υπηρεσία ψυχικής υγείας.

    Καλό είναι επιχειρήσουμε να οργανώσουμε τη μέρα μας, συμπεριλαμβάνοντας δύο κατηγορίες δραστηριοτήτων:

    α) Δραστηριότητες που προσφέρουν ευχαρίστηση, όπως η παρακολούθηση μιας ταινίας/σειράς, η ανάγνωση ενός βιβλίου, το ζεστό μπάνιο (γενικότερα η αυτοφροντίδα), η ζωγραφική, οι χειροτεχνίες κ.λπ.

    β) Δραστηριότητες που προσφέρουν ικανοποίηση, όπως η παρακολούθηση ενός εκπαιδευτικού προγράμματος, η τακτοποίηση του χώρου, η διεκπεραίωση κάποιων υποθέσεων από το τηλέφωνο ή το Διαδίκτυο. Ακόμη, όταν πραγματοποιείται η εργασία από το σπίτι μας βοηθά να συγκεντρωθούμε, να μην κάνουμε αρνητικές σκέψεις και μας δημιουργεί ένα αίσθημα σκοπού και συνέχειας στο μέλλον.

    Οι ειδικοί προτείνουν να φτιάξουμε ένα καθημερινό πλάνο και να δημιουργήσουμε μία επαναλαμβανόμενη “ρουτίνα” για τις μέρες της απομόνωσης, γιατί έτσι μας δημιουργείται ένα αίσθημα ασφάλειας και τάξης.

    Τηλεφωνική γραμμή ψυχοκοινωνικής υποστήριξης 10306

    Η ψυχολογική υποστήριξη από ειδικούς είναι, τέλος, μία σωτήρια λύση για όσους δεν μπορούν να διαχειριστούν μόνοι τους την απομόνωση.

    Το Υπουργείο Υγείας και το ΕΚΠΑ έθεσαν σε λειτουργία ένα πρόγραμμα βοήθειας, συμβουλευτικής και ψυχολογικής στήριξης των πολιτών μέσω τηλεφώνου. Πρόκειται για την τηλεφωνική γραμμή 10306.

    Η συγκεκριμένη υπηρεσία οργανώνεται υπό τις επιστημονικές κατευθύνσεις και την εποπτεία της Α’ Ψυχιατρικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ, ενώ σε επιστημονικό και επιχειρησιακό επίπεδο συνεργάζονται η Ομοσπονδία Φορέων Ψυχοκοινωνικής Αποκατάστασης και Ψυχικής Υγείας «ΑΡΓΩ», το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΕΚΚΑ), «Το Χαμόγελο του Παιδιού», καθώς και μεγάλος αριθμός εθελοντών ψυχολόγων.

    Στο 10306 παρέχεται:

    1. Ψυχολογική στήριξη (24ωρη λειτουργία).
    2. Ψυχιατρική βοήθεια σε πάσχοντες από ψυχικό νόσημα (08:00 – 20:00).
    3. Ψυχολογική στήριξη παιδιών και οικογενειών (24ωρη λειτουργία).
    4. Ψυχολογική στήριξη υγειονομικού προσωπικού (08:00 – 20:00).
    5. Κοινωνική στήριξη (08:00 – 20:00).

     

    Διαβάστε το μέρος Α΄ του άρθρου για την διατήρηση της καλής μας ψυχολογίας πατώντας εδώ:

     

    Πηγές

    Πληροφορίες από μελέτη της Α’ Ψυχιατρικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ - Αιγινήτειο Νοσοκομείο. Συντάκτες: Λίζα Μαυρομαρά, Αλέξανδρος Γεωργούλης και Φραγκίσκος Γονιδάκης

    https://eody.gov.gr/tilefoniki-grammi-psychokoinonikis-ypostirixis-10306-gia-ton-koronoio/