Διατροφή

Show_ygeia_energeia
Διατροφή

Σε εγρήγορση το φθινόπωρο

Βιταμίνες και ιχνοστοιχεία για τόνωση και ενέργεια

Μετά την ξένοιαστη και... ευχάριστη περίοδο των διακοπών, συχνά η φθινοπωρινή επιστροφή στις καθημερινές υποχρεώσεις μας φαίνεται βουνό, καθώς η "πεσμένη" διάθεση και η μειωμένη ενεργητικότητα βάζουν εμπόδια στα σχέδιά μας. Κι όμως, όλα μπορούν να αντιμετωπιστούν με φυσικό τρόπο, χαρίζοντάς μας την τόνωση και ενέργεια που έχουμε ανάγκη. Ο κ. Αθανάσιος Παρασκευάς, φαρμακοποιός, μας δίνει τη λύση. Το φθινόπωρο είναι μια εποχή για νέα ξεκινήματα. Οι διακοπές έχουν τελειώσει, εμείς επιστρέφουμε στην καθημερινότητά μας και ο οργανισμός μας προσπαθεί να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα, τα οποία απαιτούν συνεχή εγρήγορση και ενέργεια στο maximum. Ακόμα κι αν νιώθουμε πεσμένοι, όμως, υπάρχουν τρόποι να τονωθούμε και να τα φέρουμε όλα εις πέρας με επιτυχία – φυσικά και εύκολα!

Ενέργεια στο φουλ
Καθώς, λοιπόν, από την έκθεση στον ήλιο και τις βόλτες του καλοκαιριού, το φθινόπωρο κλεινόμαστε στα γραφεία και γενικώς σε κλειστούς χώρους, γινόμαστε επιρρεπείς σε ιώσεις, οι οποίες «ρίχνουν» τον οργανισμό. Οι βιταμίνες και τα ιχνοστοιχεία που έχει μεγαλύτερη ανάγκη ο οργανισμός μας, προκειμένου να ενισχυθεί και να παραμείνει γεμάτος ενέργεια, είναι πολλά. Ο κ. Παρασκευάς αναλαμβάνει να μας δώσει μια πιο ξεκάθαρη εικόνα:
• Βιταμίνη D: Η επάρκεια της βιταμίνης αυτής στον οργανισμό εξασφαλίζει την απορρόφηση του ασβεστίου και του φωσφόρου, την καλή διάθεση και ζωτικότητα, ενώ μας προστατεύει από τις προκλήσεις της αλλαγής του καιρού, ενισχύοντας το ανοσοποιητικό μας. Νέες έρευνες, μάλιστα, δείχνουν ότι βελτιώνει την αντι-ιική συμπεριφορά του οργανισμού. Ωστόσο, είναι παράδοξο ότι, σύμφωνα με έρευνα που εκπονήθηκε από το ΑΠΘ και την Ιατρική Σχολή St George UK, το 73% των Ελλήνων εμφανίζει έλλειψη βιταμίνης D, παρά το γεγονός ότι τη λαμβάνουμε από την έκθεση στον ήλιο, τον οποίο η Ελλάδα διαθέτει άφθονο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον οργανισμό.
• Βιταμίνη C: Τονώνει το ανοσοποιητικό και είναι απαραίτητη για την αντιμετώπιση των ιώσεων και πολλών ασθενειών (μειώνει τις πιθανότητες εμφάνισης υπέρτασης, νεφρικών βλαβών, λοιμώξεων των πνευμόνων, διαβήτη κ.λπ.), οι οποίες συνήθως προκαλούν κόπωση στον οργανισμό. Η συχνή λήψη βιταμίνης C μπορεί να μειώσει τη συχνότητα των κρυολογημάτων, αλλά και να ενισχύσει το κολλαγόνο, αναπτύσσοντας αντιγηραντική δράση.
• Προβιοτικά: Συμβάλλουν στην αποκατάσταση της εντερικής χλωρίδας, ανακουφίζουν από τα συμπτώματα του ευερέθιστου εντέρου και βοηθούν στην καλύτερη λειτουργία ολόκληρου του οργανισμού. Επιπλέον, βοηθούν στην καλύτερη πέψη και απορρόφηση των τροφών, στην παρασκευή των βιταμινών, ενώ ταυτόχρονα ενισχύουν και την αποτοξινωτική δράση του οργανισμού.
• Μαγνήσιο: Δρα ευεργετικά σε πολλές λειτουργίες του οργανισμού, καθώς είναι πολύ σημαντικό τόσο για τη σωστή λειτουργία των νεύρων, όσο και για τη σκελετική υγεία, ανακουφίζοντας τους πόνους στις αρθρώσεις. Το μαγνήσιο ξεκουράζει τους μυς, και κυρίως εκείνον της καρδιάς, ενώ παράλληλα συμβάλλει στην αντιμετώπιση του στρες, στη μείωση της κόπωσης και στην προαγωγή της ομαλής παραγωγής ενέργειας στο σώμα.
• Ψευδάργυρος: Αποτελεί βασικό στοιχείο για την ομαλή λειτουργία του οργανισμού, καθώς έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση και συμμετέχει ως συμπαράγοντας σε πάνω από 300 ένζυμα. Ο ψευδάργυρος ενισχύει την άμυνα του οργανισμού, αποτελώντας ένα στοιχείο-«κλειδί» για ένα δυνατό ανοσοποιητικό σύστημα, αφού μπορεί να μειώσει την ένταση των συμπτωμάτων, αλλά και τη διάρκεια του κρυολογήματος. Η έλλειψή του συνδέεται με την εμφάνιση πνευματικής κόπωσης.

Επιτυχής τόνωση
Το φθινόπωρο απαιτεί και ενισχυμένες αντοχές. Και η αλήθεια είναι ότι, αυτήν την περίοδο, ο ταλαιπωρημένος από ξενύχτια και καλοκαιρινές υπερβολές οργανισμός μας δεν είναι πάντα σε θέση να αντεπεξέλθει. Κι όμως αυτό διορθώνεται, σημειώνει ο ειδικός, δίνοντάς μας κατευθυντήριες γραμμές για τους τρόπους με τους οποίους θα μπορέσουμε να πετύχουμε την τόνωση που έχουμε ανάγκη:
• Εchinacea: Αυξάνει την ικανότητα αντίστασης του οργανισμού στις λοιμώξεις από ιούς και βακτήρια, ενεργοποιεί το ανοσοποιητικό σύστημα και ανακουφίζει από τις αλλεργίες, συμβάλλοντας στη γενικότερη τόνωση. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμη το φθινόπωρο, αφού τονώνει τις φυσικές άμυνες του οργανισμού, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις κρυολογημάτων, γρίπης και μολύνσεων.
Ginseng: Θωρακίζει τον οργανισμό απέναντι σε διάφορους στρεσογόνους παράγοντες του περιβάλλοντος και φροντίζει για την εύρυθμη λειτουργία του νευρικού συστήματος, ανακουφίζοντας από το χρόνιο σωματικό, αλλά και διανοητικό στρες. Επιπλέον, μας προστατεύει από τις μολύνσεις.
• Σύμπλεγμα βιταμινών Β: Είναι απαραίτητο για την απελευθέρωση της ενέργειας από τις τροφές, ενώ φροντίζει για τη διατήρηση της ισορροπίας των ορμονών και την ομαλή λειτουργία του νευρικού συστήματος. Δεν είναι, λοιπόν, τυχαίο που θεωρείται ότι βοηθά σημαντικά τον οργανισμό να αντεπεξέλθει σε στρεσογόνες καταστάσεις.
• Μουρουνέλαιο: Πρόκειται για μια πολύ καλή πηγή θρεπτικών συστατικών που συμβάλλει σημαντικά στην ανακούφιση της δυσκαμψίας των αρθρώσεων, η οποία σχετίζεται με την αρθρίτιδα. Παράλληλα, έχει θετική επίδραση στην καρδιαγγειακή υγεία και επιταχύνει την επούλωση τραυμάτων σε δόντια, νύχια, μαλλιά και δέρμα.
• Βήτα-γλυκάνη: Τονώνει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού, ενισχύοντας έτσι την άμυνα του οργανισμού ενάντια σε μολύνσεις από βακτήρια, ιούς και μύκητες. Επιπλέον, συμβάλλει και στην αντιμετώπιση των λοιμώξεων του άνω αναπνευστικού συστήματος.

Διατροφή για ενέργεια
Η σωστή διατροφή μπορεί επίσης να παίξει καθοριστικό ρόλο στην εξασφάλιση περισσότερης ενέργειας για τον οργανισμό, δίνοντάς μας επιπλέον «καύσιμα» για τις... μηχανές του οργανισμού.
Δυστυχώς, όμως, οι περισσότεροι έχουμε απομακρυνθεί από τη μεσογειακή διατροφή, σχολιάζει ο κ. Παρασκευάς. Η έντονη καθημερινότητα και οι γρήγοροι ρυθμοί της μας έχουν κάνει να στραφούμε κυρίως στο fast food, το οποίο είναι συχνά η εύκολη λύση.
Για να επιτύχουμε μια επιπλέον ενίσχυση του οργανισμού μας μέσω της διατροφής, καλό θα ήταν να εντάξουμε στο διαιτολόγιό μας τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, τροφές ολικής άλεσης, πατάτες, φασόλια, γαλακτοκομικά, καθώς και ψάρια όπως ο σολομός, οι σαρδέλες, ο γαλέος, ο γαύρος και η γόπα. Σημαντικά μπορούν να βοηθήσουν, ακόμα, το κόκκινο κρέας, τα πουλερικά, το συκώτι και οι ξηροί καρποί.

 

Διαβάστε ποια ειναι η ιδανική διατροφή για την τόνωση του ανοσοποιητικού πατώντας εδώ:

 

who is who
Παρασκευάς Αθανάσιος
Φαρμακοποιός
Αγίου Κωνσταντίνου 40, Μαρούσι
Τηλ.: 210 6196955