Διατροφή

Show_xortofagiki-diatrofi-2
Διατροφή

Τα οφέλη της χορτοφαγικής διατροφής

Η χορτοφαγική διατροφή έχει να επιδείξει, αρκετά οφέλη για την υγεία μας και τα οποία σύμφωνα με την ειδικό κ.Δασκαλάκη Δέσποινα είναι:
• Μειωμένη πρόσληψη κορεσμένων λιπαρών και, κατ΄ επέκταση, καλύτερο λιπιδαιμικό προφίλ (χοληστερόλη, τριγλυκερίδια)
• Αυξημένη πρόσληψη σύνθετων υδατανθράκων και φυτικών ινών
• Αυξημένη κατανάλωση αντιοξειδωτικών ουσιών (κυρίως βιταμίνη C και E)
• Μειωμένος κίνδυνος εμφάνισης χρόνιων νοσημάτων (καρδιαγγειακά, υπέρταση, σακχαρώδης διαβήτης τύπου 2)
• Καλύτερος έλεγχος του σωματικού βάρους – χαμηλότερος ΔΜΣ (δείκτης μάζας σώματος). Έχει φανεί ότι τα άτομα που ακολουθούν μια χορτοφαγική διατροφή καταναλώνουν περίπου 600 θερμίδες λιγότερες σε ημερήσια βάση, σε σχέση με τους κρεατοφάγους
• Μειωμένος κίνδυνος εμφάνισης κάποιων μορφών καρκίνου
Η χορτοφαγική διατροφή, λοιπόν, προσφέρει πολυάριθμα οφέλη στην υγεία, αρκεί να γίνεται με καθοδήγηση, τουλάχιστον κατά την έναρξη, ανάλογα με το είδος της χορτοφαγίας, αναφέρει η κ. Δασκαλάκη. Μια ισορροπημένη χορτοφαγική διατροφή μπορεί να παρέχει επαρκή ενέργεια και πρόσληψη των απαραίτητων για τον οργανισμό θρεπτικών συστατικών.

Βιταμίνες και ιχνοστοιχεία που χρειάζονται ενίσχυση στους χορτοφάγους
• Ασβέστιο: Όσοι δεν καταναλώνουν γαλακτοκομικά έχουν αυξημένο κίνδυνο για οστεοπενία και οστεοπόρωση. Συχνά συστήνεται συμπλήρωμα ασβεστίου, σχολιάζει η ειδικός.
• Βιταμίνη Β12: Μακροχρόνια έλλειψη μπορεί να προκαλέσει κατάθλιψη σε αυστηρά χορτοφάγους. Καλές πηγές Β12 αποτελούν τα γαλακτοκομικά, αλλά και τα αυγά. Ωστόσο, είναι πιθανό να υπάρξει ανάγκη για συμπλήρωμα διατροφής.
• Βιταμίνη D: Είναι απαραίτητη για την καλή υγεία των οστών. Προτιμήστε εμπλουτισμένα τρόφιμα. Και εδώ πιθανόν να υπάρξει ανάγκη για συμπλήρωμα διατροφής.
• Πρωτεΐνη: Τα υψηλής βιολογικής αξίας τρόφιμα που περιέχουν πρωτεΐνη φυτικής προέλευσης (όσπρια) συνδυάστε τα με δημητριακά/αμυλώδη. Καλοί συνδυασμοί είναι: φακές ή ρεβύθια με ρύζι, φασόλια με ψωμί ολικής άλεσης, αναφέρει η ειδικός.
• Σίδηρος: Η έλλειψη σιδήρου προκαλεί εξάντληση και σωματική αδυναμία. Μεγαλύτερη είναι η ανάγκη για σίδηρο στις γυναίκες λόγω εμμήνου ρύσεως, κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και στα παιδιά.Όταν ο σίδηρος προέρχεται από φυτικές πηγές δεν απορροφάται τόσο εύκολα από τον οργανισμό. Προκειμένου, λοιπόν, να αυξήσουμε τη βιοδιαθεσιμότητά του, συνοδεύουμε τα τρόφιμα αυτά με βιταμίνη C και αποφεύγουμε την ταυτόχρονη κατανάλωση με τρόφιμα που περιέχουν τανίνες, ασβέστιο, οξαλικά και φυτικές ίνες, τονίζει η κ. Δασκαλάκη.
• Ψευδάργυρος: Είναι απαραίτητος για την άμυνα του οργανισμού και υπάρχει περίπτωση ένας vegetarian να μην τον λαμβάνει επαρκώς.

 

Mάθετε περισσότερα για τη χορτοφαγική διατροφή πατώντας εδώ:

 

who is who

Δέσποινα Δ. Δασκαλάκη
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος.

Η Δέσποινα Δ. Δασκαλάκη είναι διαιτολόγος – διατροφολόγος.
Γεννήθηκε το 1983 στο Ηράκλειο Κρήτης και σπούδασε στο Τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας του Α.Τ.Ε.Ι. Κρήτης, από όπου και αποφοίτησε το 2006.
Η επαγγελματική της δραστηριότητα ξεκίνησε το 2006 στη μονάδα τεχνητού νεφρού «Mesogeios», από το 2012 είναι επιστημονική συνεργάτιδα της «Medtronic» ως υπεύθυνη διαιτολογικής εκπαίδευσης ατόμων με ΣΔ τ1, με αντλία ινσουλίνης σε όλους τους νομούς της Κρήτης. Λειτουργεί διαιτολογικό γραφείο στο Ηράκλειο Κρήτης, επί της οδού Μάχης Κρήτης 10 (μέγαρο Χάνδαξ), 5ος όροφος.
Τηλ.: 2810 222112 και 6945-461590
E-mail: info@daskalakid.gr