Fitness

Show_fitness_548x326
Fitness

Σύγχρονο Fitness: Οι νέες προτάσεις για υπέροχο σώμα και καλή διάθεση

Είναι από τις πιο μοντέρνες και αποτελεσματικές εκδοχές του σύγχρονου fitness: Bosu, Tumbao, Spinning ή Burpee – όποιο και να επιλέξουμε, σίγουρα θα ενθουσιαστούμε!

Μπάλα Bosu Balance
Ενδυνάμωση και ισορροπία
Καθότι η νέα τάση στη γυμναστική είναι το σώμα να ασκείται και οι μύες να ενδυναμώνονται μέσα από ασκήσεις και κινήσεις όσο το δυνατό πιο φυσικές, ο γυμναστής και επιχειρηματίας David Weck, βασιζόμενος σε αυτήν ακριβώς τη λογική, δημιούργησε το 2000 την μπάλα Bosu Balance Trainer. Έχει ουσιαστικά τη μορφή μισής μπάλας, κομμένης εγκάρσια στη μέση, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από τις δύο πλευρές (το ένα ημισφαίριο σταθερό, το άλλο ασταθές). Εξ ου και η ονομασία του (προέρχεται από το Both-Sides-Up). Πρόκειται για ένα όργανο γυμναστικής που μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο σε ομαδικά προγράμματα στα γυμναστήρια, όσο και σε personal training.

Πώς γίνεται:
Οι ασκήσεις που εκτελούνται στο Bosu ξεκινούν από απλές κινήσεις, όπως περπάτημα, κουτσό, μικρά ή μεγαλύτερα άλματα, μέχρι και τρέξιμο. Είτε η στήριξη του Bosu είναι στην επίπεδη επιφάνειά του, είτε είναι στην ημικυκλική, προκαλείται έντονο αίσθημα απώλειας της ισορροπίας. Γι’ αυτό και ο ασκούμενος «υποχρεώνεται» να καταβάλλει σε οποιαδήποτε κίνηση το μέγιστο της προσπάθειάς του για να διατηρεί το σώμα του, σε σχέση με το όργανο, σε πλήρη έλεγχο. Λόγω, λοιπόν, της αστάθειας της επιφάνειας του Bosu, για να εκτελεστούν σωστά οι ασκήσεις, απαιτείται η ταυτόχρονη συνεργασία περισσότερων από μίας μυϊκών ομάδων και κυρίως αυτών που αποτελούν τον πυρήνα (core) του κορμού μας (κοιλιακών και ραχιαίων). Η αποτελεσματική συνεργασία μεταξύ τους συμβάλλει στην ενίσχυση της ισορροπίας του σώματος και βελτιώνει τη στάση του κορμού.

Ποιά τα οφέλη:
· Ενδυναμώνει ιδιαίτερα την περιοχή του κέντρου του σώματος, κοιλιακούς, ραχιαίους, μέση, γλουτούς και λεκάνη.
· Συμβάλλει στη βελτίωση της ισορροπίας (σταθεροποίηση του κορμού σε μία επιθυμητή θέση).
· Αυξάνει την κιναίσθηση – δηλαδή την ικανότητα, ευρισκόμενοι στον χώρο, να νιώθουμε την κίνηση, την αντίσταση και το βάρος σχετικά με το σώμα μας, και τη συμμετρία ή την ασυμμετρία των κινήσεων που εκτελούν διαφορετικά μέρη του κορμού μας.
· Εξασφαλίζει καλύτερο έλεγχο των μυών και της εφαρμογής της δύναμής μας όσο και όπου χρειάζεται.
· Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ένα ευρύ φάσμα ασκήσεων. Προσφέρει προγράμματα αεροβικής άσκησης, αλλά και μυϊκής ενδυνάμωσης, ή ακόμα και σύνθετα προγράμματα με περισσότερα στοιχεία ισορροπίας και ευλυγισίας.

Σημαντική πληροφορία: Το Bosu είναι ένα όργανο, πάνω στο οποίο μπορεί κανείς να κάνει μία ολοκληρωμένη προπόνηση, ανάλογα με τους στόχους που έχει θέσει και τους σκοπούς που επιδιώκει. Δεν είναι τυχαίο ότι πολλές ομάδες, σε επίπεδο πρωταθλητισμού, στις ΗΠΑ (από όπου προέρχεται το Bosu) το χρησιμοποιούν ως μέσο προπόνησης και προετοιμασίας για την αγωνιστική περίοδο.

Tumbao Fitness & Dance
Έλεγχος βάρους και καλή διάθεση
Το Tumbao προέρχεται από τη Βενεζουέλα και είναι ένα μίγμα χορού και γυμναστικής. Η ονομασία προήλθε από τους σκλάβους που έφτασαν στη Βενεζουέλα από την Αφρική, μεταφερόμενοι από τους Ισπανούς κατακτητές, και οι οποίοι πίστευαν πως ο ήχος που παράγεται από τα τύμπανα ήταν η ψυχή του ρυθμού, δηλαδή το “Tumbao”. Σήμερα, για τους Λατίνους μουσικούς είναι ο τρόπος που παίζεται το μπάσο. Η λέξη σημαίνει «ρυθμός» - «κίνηση» και θεωρείται ότι ο κάθε άνθρωπος έχει το δικό του Tumbao, το οποίο εκφράζεται στον τρόπο με τον οποίο περπατά και γενικότερα κινείται.

Πώς γίνεται:
Ακολουθούμε μια χορογραφία όπου συνδυάζονται οι αεροβικές κινήσεις με εκφραστικές κινήσεις του σώματος και τεχνικές χορού, οι οποίες βοηθούν στη γρήγορη εκμάθηση λάτιν χορών (salsa, bachata, merenque, reggaeton) και άλλων.

Ποιά τα οφέλη:
· Γυμνάζει όλο το σώμα, και απευθύνεται και σε όσους δεν είναι απαραίτητα φανατικοί της άσκησης, αλλά αγαπούν τον χορό, αφού δίνει τη δυνατότητα να μάθουμε τα βασικά βήματα λάτιν χορών. Είναι μία μορφή έντονης αεροβικής άσκησης που επιταχύνει τον μεταβολισμό, ενώ παράλληλα γυμνάζει με ένα πολύ ευχάριστο και εκτονωτικό τρόπο όλες τις μυϊκές ομάδες του σώματος. Ενδεικτικά, σε μια συνεδρία διάρκειας περίπου μιας ώρας, καίμε περίπου 650 θερμίδες.
· Εξασφαλίζει καλύτερο έλεγχο του σώματος και των κινήσεών μας.
· Βελτιώνει την ψυχολογία μας, βοηθά στη χαλάρωση από το στρες και συμβάλλει στον καλύτερο ύπνο.

Σημαντική πληροφορία:
Στα γυμναστήρια θα βρούμε τμήματα Tumbao για αρχάριους, προχωρημένους, ακόμα και για παιδιά. Σε περίπτωση που υπάρχουν προβλήματα στις αρθρώσεις ή κάποιο άλλο θέμα υγείας, είναι σκόπιμο να συμβουλευτούμε και τον γιατρό μας.

Spinning
Καλλίγραμμη σιλουέτα και αντοχή
Πρόκειται για εκγύμναση σε στατικό ποδήλατο, στο οποίο η αντίσταση προέρχεται από τον μπροστινό τροχό και είναι ρυθμιζόμενη, όπως και η σέλα (κάθετα και οριζόντια). Αλλά ας μη μας ξεγελά η λέξη «στατικό», αφού το spinning είναι από τις πιο έντονες μορφές αεροβικής άσκησης, κατά την οποία σε ένα μάθημα 50 λεπτών μπορούμε να κάψουμε περίπου 500 θερμίδες.

Πώς γίνεται:
Με χρήση στατικών ποδηλάτων μέσα σε ειδικά διαμορφωμένο studio και με την καθοδήγηση εξειδικευμένου spinning instructor, το πρόγραμμα spinning εκτελείται χρησιμοποιώντας αποκλειστικά και μόνο το ποδήλατο. Πρόκειται για προπόνηση ποδηλασίας εσωτερικού χώρου, η οποία περιλαμβάνει ασκήσεις που γυμνάζουν όλες τις μυϊκές ομάδες που ενεργούν κατά την ποδηλασία. Η προπόνηση ξεκινά με προθέρμανση (αργή ποδηλασία), ενώ στην αποθεραπεία γίνονται διατάσεις πάνω στο ποδήλατο.  Κατά την προπόνηση πραγματοποιούνται εντάσεις, ορθοπεταλιές και αυξομείωση της αντίστασης. Πρόγραμμα spinning θα βρούμε σε γυμναστήρια και studio.

Ποιά τα οφέλη:
· Συμβάλλει στην αύξηση της καύσης του λίπους.
· Συντελεί στον έλεγχο βάρους και στην καλύτερη φυσική κατάσταση.
· Συνιστά μία από τις καλύτερες καρδιαγγειακές ασκήσεις, χάρη στις αλλαγές του ρυθμού κατά τη διάρκεια της προπόνησης.
· Γυμνάζει όλες τις μυϊκές ομάδες του σώματος.
· Βελτιώνει την αντοχή και αυξάνει την αερόβια ικανότητα του οργανισμού.
· Ενδυναμώνει τετρακέφαλους, γλουτιαίους, γαστροκνήμια.

Σημαντική πληροφορία:
Για να κάνουμε spinning, δεν θα πρέπει να έχουμε προβλήματα υγείας, ιδίως καρδιαγγειακά, καθώς και ορθοπεδικά (ειδικά στη μέση και τα γόνατα). Σε αυτές τις περιπτώσεις, είναι προτιμότερο να το αποφύγουμε.

Burpees
Αύξηση του μεταβολισμού
Είναι μια ενιαία άσκηση που δεν προϋποθέτει κάποιον ειδικό εξοπλισμό ή χώρο και συνδυάζει δύναμη και αντοχή, καθώς απαιτεί ισορροπία, δύναμη και ευελιξία. Πρόκειται για μια απλή κίνηση που μπορούμε να κάνουμε οπουδήποτε μόνο με το σώμα μας, χωρίς την χρήση κάποιου άλλου μέσου.

Πώς γίνεται:
Ξεκινάμε σε όρθια θέση, φροντίζοντας ώστε τα πόδια μας να είναι σε παράλληλη θέση με το ύψος των ώμων. Χαμηλώνουμε το σώμα σε θέση καθίσματος και ακουμπάμε τα χέρια μπροστά στο πάτωμα. Τεντώνουμε τα πόδια προς τα πίσω, έτσι ώστε να είναι σε θέση push-up. Κρατάμε τα χέρια σταθερά στο έδαφος για να στηρίξουμε το σώμα μας. Χαμηλώνουμε το στήθος και κάνουμε ένα push-up. Ακολούθως φέρνουμε τα πόδια στην αρχική τους θέση, σηκωνόμαστε και, στη συνέχεια, κάνουμε άλμα στον αέρα, χτυπώντας ταυτόχρονα παλαμάκια, με τα χέρια πάνω από το κεφάλι μας.

Ποιά τα οφέλη:
· Αποτελεί μία από τις καλύτερες ολοκληρωμένες ασκήσεις εκγύμνασης που δεν απαιτούν εξοπλισμό.
· Είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να κάψουμε λίπος και να αυξήσουμε τον μεταβολισμό μας, βοηθώντας στο να καίμε περισσότερες θερμίδες καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.
· Είναι κατάλληλο για την ενίσχυση της φυσικής μας κατάστασης και για καρδιαγγειακή αντοχή.

Σημαντική πληροφορία:
Λόγω της έντασης και των υψηλών κραδασμών των Βurpees, μπορεί η άσκηση αυτή να μην ενδείκνυται για όσους αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τις αρθρώσεις, ιδιαίτερα στους ώμους και στα γόνατα.