Παιδί

Show_thilasmos
Παιδί

10 συμβουλές για... επιτυχή θηλασμό

Ο θηλασμός είναι προσωπική υπόθεση για κάθε μητέρα, μία πράξη αγάπης που συμβάλλει στη φυσιολογική ανάπτυξη, προστασία και ψυχολογική εξέλιξη του βρέφους. Για τις γυναίκες που γίνονται πρώτη φορά μαμάδες είναι ταυτόχρονα και μια πράξη πρωτόγνωρη. Ανασφάλεια, υπερπληροφόρηση, λανθασμένη καθοδήγηση και, συχνά, «άγχος επίδοσης» ενδέχεται να οδηγήσουν σε λανθασμένες επιλογές. Τόσο η επιστήμη, όσο και η μέχρι σήμερα εμπειρία, μπορούν να κατευθύνουν τη νέα μαμά με τις εξής συμβουλές:

1. Ενημερωθείτε επαρκώς
Η σωστή ενημέρωση στη διάρκεια της εγκυμοσύνης, θα σας βοηθήσει ώστε να είστε καλύτερα προετοιμασμένη για το τι να περιμένετε την περίοδο του θηλασμού. Η διατροφή σας, το πρόγραμμα του νεογέννητου, οι συνήθειές του, τι είναι φυσιολογικό και τι όχι, αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαίδευσής σας. Αναζητήστε κάποιο σχετικό πρόγραμμα που προσφέρεται κυρίως από διεθνώς πιστοποιημένους συμβούλους γαλουχίας (IBCLC.)

2. Δώστε βάση σε μία καλή αρχή
Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός και αυτό ισχύει και για τον θηλασμό. Επιμείνετε να παραμείνετε στο ίδιο δωμάτιο με το μωρό το μεγαλύτερο μέρος ή και ολόκληρο το 24ωρο από τη γέννησή του (rooming in). Θηλάστε αποκλειστικά και απεριόριστα το μωρό σας, όποτε και όταν το ζητάει, χωρίς να στηρίζεστε στο δικό σας ρολόι, αλλά στη δική του όρεξη. Αποφύγετε τη χρήση πιπίλας και μπουκαλιού για τους πρώτους δύο μήνες περίπου μέχρι να εγκατασταθεί ο θηλασμός, καθώς μπορεί να προκύψει σύγχυση θηλών.

3. Οργανωθείτε και φροντίστε τη δική σας καθημερινότητα
Η ζωή με το μωρό στο σπίτι τους πρώτους μήνες είναι αρκετά απαιτητική. Γι’ αυτό, καλό θα ήταν να οργανώσετε οικεία σας άτομα που θα μπορούσαν να προσφέρουν βοήθεια με το μαγείρεμα και τις δουλειές στο σπίτι. Καλή ιδέα θα ήταν μια συζήτηση με τον σύντροφό σας για το πώς θα μπορούσε να βοηθήσει.

4. Αφιερωθείτε στο μωρό σας χωρίς περιορισμούς
Το νεογέννητο ή το βρέφος δεν γνωρίζει από πρόγραμμα, υπομονή ή άλλες προτεραιότητες, πλην των δικών του. Η προσπάθεια εφαρμογής οποιουδήποτε διαφορετικού προγράμματος από την προτίμηση του ίδιου του παιδιού, με την επιβολή απόστασης μεταξύ των γευμάτων του, την προσφορά άλλων ροφημάτων αντί μητρικού γάλακτος ή τη χρήση πιπίλας, μπορεί να ρισκάρουν σημαντικά την παραγωγή γάλακτος. Το μωρό αποκτά μια αρκετά σταθερή ρουτίνα μετά τον 3ο -4ο μήνα.

5. Δώστε σημασία στη διατροφή σας
Η διατροφή σας είναι σημαντική στον θηλασμό. Γενικώς προτιμήστε τη μεσογειακή διατροφή, με συχνά και μικρά γεύματα, και φροντίστε για τη συστηματική καλή σας ενυδάτωση, με 8 ή 12 ποτήρια νερό την ημέρα (2-3 λίτρα νερό ημερησίως). Η κατανάλωση επαρκών θρεπτικών συστατικών είναι σημαντική καθώς βοηθούν στη διατήρηση ικανοποιητικών επιπέδων βιταμινών και μετάλλων και στην καλύτερη ψυχολογία, ενώ φροντίζουν και για έναν καλύτερο ύπνο.

6. Ακούστε το μωρό σας
Έχετε εμπιστοσύνη στην ικανότητά του να επικοινωνήσει οποιαδήποτε ανάγκη του μαζί σας. Όταν ένα μωρό τρέφεται σωστά, στη νεογνική του ηλικία έχει περίπου 6 με 10 βρεγμένες πάνες την ημέρα, ανάγκη για πολύ αγκαλιά, αλλά όχι μόνιμη προσκόλληση πάνω στο στήθος, και παίρνει τουλάχιστον 150 γρ. την εβδομάδα για τους πρώτους τρεις μήνες, καθώς τους επόμενους ο ρυθμός πρόσληψης βάρους μειώνεται σταδιακά. Όταν αυτά συμβαίνουν, έχετε συνήθως ένα χαρούμενο μωρό, που αρκετές φορές αφήνει το στήθος ευχαριστημένο, δείχνοντας τον κορεσμό του.

7. Αποκτήστε επαφή με μητέρες που έχουν θηλάσει ή θηλάζουν
Φαίνεται ότι η επαφή με μητέρες που έχουν θηλάσει ή βρίσκονται στην ίδια κατάσταση με εσάς, βοηθάει πολύ στην τόνωση της δικής σας αυτοπεποίθησης, στη λύση πρακτικών προβλημάτων σε σχέση με τον θηλασμό, αλλά και στην εξεύρεση εξειδικευμένων πληροφοριών ή επαγγελματιών που μπορείτε να επισκεφτείτε. «Δικτυωθείτε» είτε με κατά πρόσωπο επαφή, είτε μέσω διαδικτύου.

8. Βγείτε έξω με το μωρό σας
Είτε θηλάζετε είτε όχι, δεν υπάρχει ιατρική ανάγκη για κατ’ οίκον περιορισμό για το νεογέννητο ή τη μητέρα. Ο θηλασμός δεν πρέπει να σας περιορίζει στις κοινωνικές σας συναναστροφές. Διαλέξτε μία ωραία μέρα και ένα ωραίο μέρος, και δοκιμάστε να βγείτε έξω με το μωρό σας. Συχνά το παιδί επωφελείται από έναν μεγάλο ύπνο κατά τη διάρκεια της βόλτας και, παράλληλα, εσείς αναζωογονείστε!

9. Φροντίστε τον εαυτό σας
Παρότι στην αρχή θα είναι δύσκολα, στην πορεία θα βρίσκετε λίγα λεπτά που θα μπορούσατε να αφιερώσετε στον εαυτό σας. Εκμεταλλευτείτε κάθε ευκαιρία για να ασκηθείτε, να φροντίσετε τον προσωπικό σας καλλωπισμό, να έρθετε σ’ επαφή με αγαπημένα πρόσωπα και οτιδήποτε άλλο σας ευχαριστεί.

10. Ζητήστε βοήθεια από εξειδικευμένους επαγγελματίες
Συμβούλους θηλασμού. Η κατάλληλη συμβουλευτική θα οδηγήσει στην επίλυση αποριών, δυσκολιών και στην αντιμετώπιση του άγχους σχετικά με τον θηλασμό. Εμπιστευτείτε τους επαγγελματίες που γνωρίζουν και διαθέτουν εξειδίκευση στο αντικείμενο (μαίες, παιδιάτρους, νοσηλευτές κλπ.). Δεν είναι όλες οι δυάδες μητέρας-παιδιού το ίδιο και δεν αντιμετωπίζουν όλοι τα ίδια θέματα. Είναι προτιμότερο να ζητήσετε εξατομικευμένη συμβουλευτική για να λύσετε εύκολα και σίγουρα το δικό σας θέμα.

 

Δείτε τα εξειδικευμένα προϊόντα Mustela® για μαμάδες πατώντας εδώ:

 

who is who

Γεωργία Λεζέ
Μαία, σύμβουλος θηλασμού, MSc
Διεύθυνση: Κορινθίας 2, Αμπελόκηποι, Αθήνα
Τηλ.: 210-7485743
E-mail: all4babycenter@gmail.com