Διατροφή

Show_vitamins
Διατροφή

Οι διατροφικοί σύμμαχοι του φθινοπώρου

Οι «κλασικοί» σύμμαχοι...
Σύμφωνα με την ειδικό κ.Κουλούρη, το πράσινο τσάι αποτελεί μια καλή πηγή αντιοξειδωτικών. Το ίδιο ισχύει και για τον καφέ (χωρίς υπερ-κατανάλωση), το κόκκινο κρασί, αλλά και για πολλούς χυμούς φρούτων, όπως αυτός από ρόδι.
Επιπλέον, ξηροί καρποί όπως καρύδια, φιστίκια, φουντούκια και αμύγδαλα, είναι πλούσιοι σε θρεπτικά στοιχεία όπως βιταμίνες, πρωτεΐνες και ιχνοστοιχεία (π.χ. μαγνήσιο). Μάλιστα, ειδικότερα τα καρύδια και τα κάστανα περιέχουν μόνο ωφέλιμα συστατικά, ελάχιστα λίπη και είναι πλήρη σε Ωμέγα-3. Ωφελούν το έντερο, το δέρμα και τον εγκέφαλο, ενώ περιέχουν και ένζυμα Q10.
Από πλευράς δημητριακών, τα προϊόντα με βάση τη βρώμη είναι πλουσιότερα σε αντιοξειδωτικά από εκείνα που προέρχονται από άλλα σιτηρά, γι’ αυτό και είναι προτιμότερα.
Τέλος, η κ. Κουλούρη τονίζει πως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ένα κομμάτι μαύρης σοκολάτας κατατάσσεται στις πιο πλούσιες τροφές σε θρεπτικά συστατικά (μέταλλα και ιχνοστοιχεία, όπως ασβέστιο, φώσφορο, μαγνήσιο, σίδηρο, αλλά και βιταμίνες, αντιοξειδωτικές ουσίες κ.α.).

...και οι «απροσδόκητοι» σύμμαχοι
Μπορεί να πρόκειται για «τροφές» που δεν περνούν εύκολα από το μυαλό μας, σχολιάζει η κ. Κουλούρη, αλλά τα βότανα και τα μπαχαρικά όπως το γαρίφαλο, η κανέλα και η πιπερόριζα, τα αποξηραμένα φύλλα ρίγανης, καθώς και η σκόνη κουρκουμά, είναι όλα καλές πηγές αντιοξειδωτικών που ενισχύουν σημαντικά τον οργανισμό μας.
Συγκεκριμένα, η κανέλα χρησιμοποιείται από την παραδοσιακή κινεζική ιατρική για τη θεραπεία του κρύου, του βήχα, της ναυτίας, της διάρροιας κλπ. Το δε πιπέρι βελτιώνει την πέψη, βοηθά σε γαστρεντερικές διαταραχές, σκοτώνει τα βακτήρια και τους ιούς, ενώ παράλληλα καταπολεμά τον βήχα και το κρύωμα.

Η βιταμίνη C
Η διατήρηση της καλής υγείας του οργανισμού ενισχύεται σημαντικά με τη βοήθεια της βιταμίνης C, η οποία δρα προληπτικά, αλλά και θεραπευτικά. Σε περίπτωση που ο οργανισμός νοσήσει, η βιταμίνη C μειώνει τη διάρκεια της νόσου και την ένταση των συμπτωμάτων (π.χ. συνάχι, δακρυσμένα μάτια), δρώντας σαν φυσικό αντι-ισταμινικό.
Καλές πηγές είναι τα εσπεριδοειδή, τα οποία ως επί το πλείστον είναι φθινοπωρινά (πορτοκάλια, γκρέιπφρουτ), τα ακτινίδια και το μπρόκολο.

Προστασία των παιδιών από τις ιώσεις
Τα παιδιά θα πρέπει να έχουν μια ισορροπημένη διατροφή καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, ώστε να μην είναι επιρρεπή στις ιώσεις (καθώς γενικώς είναι πιο ευάλωτα σε τέτοιες καταστάσεις). Γι’ αυτό και οι γονείς θα πρέπει να φροντίζουν τα παιδιά να καταναλώνουν τακτικά άπαχο κρέας, ψάρια, αυγά, ξηρούς καρπούς, όσπρια, δημητριακά και πράσινα λαχανικά – με λίγα λόγια, τροφές που είναι πλούσιες σε διάφορα ιχνοστοιχεία και βιταμίνες.
Επιπλέον, οι τροφές με αυξημένη ποσότητα ω3 (καρύδια, σολομός, πέστροφα, τόνος, μπρόκολο/κουνουπίδι κλπ.), αλλά και ω6 λιπαρών οξέων (αβοκάντο, αυγά, πουλερικά, ηλιέλαιο, ξηροί καρποί κλπ.) συμβάλλουν στη σωστή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος του παιδιού, καθώς διαθέτουν σημαντικές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.

 

Διαβάστε για τις υπερ-βιταμινούχες τροφές του φθινοπώρου πατώντας εδώ:

 

who is who

Αλεξάνδρα Γ. Κουλούρη
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος MSc
Υποψήφια διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Κρήτης
Διεύθυνση: Κομνηνών 75, Θεσσαλονίκη
Τηλ.: 23100-29176
www.kdiet.gr
e-mail: alexkoulou@yahoo.com

 

  • Σχετικά Θέματα