Υγεία

Show_10symvoules_02
Υγεία

10 συμβουλές για... «καλές» βουτιές το καλοκαίρι!

Το καλοκαίρι έφτασε και, μαζί του, οι βουτιές σε θάλασσες και πισίνες. Πώς μπορούμε να προετοιμαστούμε καλύτερα, για να τις απολαύσουμε με ασφάλεια;

1. Έχουμε πάντα μέσα στην τσάντα θαλάσσης:
• Ένα δεύτερο μαγιό, ώστε μετά το μπάνιο να αλλάξουμε και να μη μένουμε βρεγμένοι, διότι έτσι αποφεύγουμε τις φλεγμονές.
• Πετσέτες μπάνιου, κατά προτίμηση βαμβακερές, καθώς το βαμβάκι αφήνει να αναπνέει καλύτερα το δέρμα. Αποφεύγουμε τις συνθετικές πετσέτες καθώς, σε συνδυασμό με το θαλασσινό νερό, τη ζέστη και τον ιδρώτα, μπορεί να αναπτυχθούν μύκητες.
• Γυαλιά ηλίου (κατά προτίμηση με polarized φακούς, που εξαφανίζουν τις αντανακλάσεις από το έντονο φως).
• Το νεσεσέρ με τα προϊόντα προστασίας για τον ήλιο και για τα τσιμπήματα.
• Ένα βιβλίο ευχάριστο ή ό,τι άλλο βοηθά την καλή μας ψυχολογία.

2. Κάνουμε σωστά ηλιοθεραπεία
Είναι χρήσιμο για 10 έως 20 λεπτά την ημέρα να εκτεθούμε στον ήλιο -τις ώρες με χαμηλή υπεριώδη ακτινοβολία- καθώς αυτό βοηθά στη σύνθεση της βιταμίνης D από τον οργανισμό και μειώνει την προδιάθεση για οστεοπόρωση και ορισμένες παθήσεις του δέρματος (π.χ. ψωρίαση). Σημειωτέον ότι η φωτοευαισθησία αυξάνεται, αν πριν από την έκθεσή μας στον ήλιο έχουμε βάλει κολώνιες, κρέμες αντιγηραντικές ή αν λαμβάνουμε αντιβιοτικά, μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη, αντιυπερτασικά κλπ. που, όταν τα χρησιμοποιούμε, είναι καλό να συμβουλευόμαστε τον ειδικό.

3. Επιλέγουμε το σωστό αντηλιακό, ανάλογα με τον φωτότυπο
Ο φωτότυπος αναφέρεται στην ταξινόμηση των ατόμων ανάλογα με την αντίδραση της επιδερμίδας τους στην ηλιακή έκθεση. Υπάρχουν 6 φωτότυποι, ανάλογα με το χρώμα του δέρματος, των ματιών και των μαλλιών. Οι Έλληνες ανήκουμε, ως επί το πλείστον, στον 3ο-4ο φωτότυπο. Όσοι ανήκουν στον 1ο-2ο, δηλαδή έχουν ανοιχτόχρωμη επιδερμίδα που καίγεται εύκολα και μαυρίζει δύσκολα, καλό είναι να χρησιμοποιούν για το πρόσωπο και το σώμα κρέμες ή γαλακτώματα με δείκτη προστασίας spf 50+. Στον 3ο-4ο φωτότυπο, προτείνονται προϊόντα με δείκτη spf 25+ και, στον 5ο-6ο, με δείκτη spf 15+. Επίσης, είναι σημαντικό τα προϊόντα να περιέχουν επιπλέον συστατικά, όπως αλόη, πολυφαινόλες, και βιταμίνη Β5, ώστε να παρέχουν ενυδάτωση και να συμβάλλουν στην αντιγήρανση.

4. Χρησιμοποιούμε τη σωστή ποσότητα αντηλιακού.
Ο υψηλός δείκτης προστασίας δεν εξασφαλίζει και τη συνεχή προφύλαξη της επιδερμίδας μας. Χρειάζεται να απλώνουμε μια επαρκή ποσότητα προϊόντος. Η κοινά αποδεκτή είναι 2mg/cm. Επίσης, θα πρέπει να γίνεται επανάληψη κάθε φορά που βγαίνουμε από τη θάλασσα.

5. Φροντίζουμε τα μαλλιά μας
Η ηλιακή ακτινοβολία, το αλάτι της θάλασσας ή το χλώριο της πισίνας ξεραίνουν και θαμπώνουν τα μαλλιά. Καλό είναι να χρησιμοποιούμε ένα αντιηλιακό λάδι ή λοσιόν, ανάλογα με τον τύπο των μαλλιών, πλούσιο σε αδιάβροχα φίλτρα UV και να περιέχει συστατικά που ενυδατώνουν την τρίχα, επανορθώνουν τις φθορές στις άκρες και προστατεύουν από την ψαλίδα (π.χ. έλαιο αργκάν, ελιάς, αμυγδάλου, βρώμη, βούτυρο καριτέ, κουκούτσι από σταφύλι, βιταμίνη E και αλόη). Η πρώτη εφαρμογή θα πρέπει να γίνεται πριν την παραλία, με επανάληψη κατά τη διάρκεια της ηλιοθεραπείας. Επίσης, χρήσιμο είναι να βρέχουμε τα μαλλιά με νερό βρύσης πριν μπούμε στη θάλασσα ή την πισίνα, διότι έτσι μειώνουμε την απορρόφηση χλωρίου ή άλατος από την τρίχα και την διατηρούμε πιο ελαστική.

6. Προστατεύουμε τα μάτια μας
Είναι απαραίτητο να έχουμε μαζί μας ένα ζευγάρι γυαλιά ηλίου με απορροφητικούς φακούς, οι οποίοι να μπλοκάρουν την υπεριώδη ακτινοβολία (UVA-UVB). Ο δυνατός ήλιος, η άμμος, το νερό της πισίνας και το χλώριο μπορεί να δημιουργήσουν μικροτραυματισμούς στον κερατοειδή του ματιού. Δεν τρίβουμε τα μάτια, ξεπλένουμε με νερό και χρησιμοποιούμε τεχνητά δάκρυα, όπως και κολλύρια με υαλουρονικό, βιταμίνη B12 και βιταμίνη B5, τα οποία ενυδατώνουν και προσφέρουν σωστή λίπανση. Σε περίπτωση αλλεργίας, χρησιμοποιούμε ειδικότερες σταγόνες ματιών, αφού συμβουλευτούμε ειδικό.

7. Χρησιμοποιούμε πάντα προϊόντα after sun
Μετά τη θάλασσα και την ηλιοθεραπεία, το δέρμα έχει ανάγκη από ισχυρή ενυδάτωση και εξισορρόπηση του PH. Η επιδερμίδα μας έχει PH περίπου 5,5. Όσο αυτό αυξάνεται, το δέρμα γίνεται επιρρεπές στην εισβολή παθογόνων μικροοργανισμών, με κίνδυνο να αναπτυχθούν δερματοπάθειες. Συνεπώς, είναι απαραίτητο το after sun σε λοσιόν ή κρέμα και πλούσιο σε συστατικά, όπως η αλόη, η πανθενόλη, το γιαούρτι ανθοκυανιδίνης και η βιταμίνη E.

8. Θωρακιζόμαστε για την αποφυγή ουρολοίμωξης ή μυκήτων
Βοηθητικό, κατά τη διάρκεια της ημέρας, να πίνουμε σε μισό λίτρο νερό 5ml διτανθρακικό (σόδα φαρμακευτική) ή χάπια σόδας, τα οποία κάνουν αλκαλοποίηση, μειώνοντας έτσι τα συμπτώματα και την ανάπτυξη των παθογόνων μικροοργανισμών. Για αντιμετώπιση των μυκήτων, εφαρμόζουμε εξωτερική κρέμα καλέντουλα ή και κάνουμε πλύσεις με καλέντουλα. Χρήσιμο είναι και το κράνμπερι, το οποίο ανακουφίζει από τα πρώτα συμπτώματα ουρολοιμώξεων και δρα προληπτικά σε περιπτώσεις υποτροπής.

9. Δεν ξεχνάμε να παίρνουμε βιταμίνη C
Η βιταμίνη C σε αναβράζουσα μορφή μπορεί να είναι δροσιστική, αλλά κυρίως δημιουργεί ένα πλέγμα στο σώμα, το οποίο κρατά την υγρασία του σε καλά επίπεδα και, έτσι, βοηθά το δέρμα να μένει ελαστικό και ενυδατωμένο.

10. Εφοδιαζόμαστε για την αντιμετώπιση τσιμπημάτων και αλλεργιών
Φροντίζουμε να έχουμε στο νεσεσέρ μας κρέμα με αντιισταμινικό και στικ αμμωνίας για τα τσιμπήματα από έντομα και τσούχτρες. Επίσης, μια κρέμα με έλαιο αυστραλιανού τεϊόδεντρου είναι ιδιαίτερα χρήσιμη σε περιπτώσεις τσιμπημάτων, κνησμού και ερεθισμών.

 

Who is who

Μπατζακάκη Μαρία
Φαρμακοποιός
Παναγή Τσαλδάρη 85, Περιστέρι
mbatzakaki@hotmail.gr
Τηλ.: 697-6972311