Διατροφή

Show_diatrofi_symvoules
Διατροφή

Χρήσιμες συμβουλές για μια σωστή διατροφή το καλοκαίρι!

Καλοκαιρινή μεσογειακή διατροφή
Θρεπτικά τρόφιμα, τα οποία προστίθενται στην ποικιλία της καλοκαιρινής μεσογειακής διατροφής, είναι τα λαδερά φαγητά, όπως τα πράσινα φασολάκια, οι μελιτζάνες και ο αρακάς, τα οποία είναι πλούσια σε φυτικές ίνες. Αυτό που τα κάνει πιο παχυντικά ουσιαστικά είναι το ελαιόλαδο και η συνoδεία με ψωμί. Επομένως, εάν τα μαγειρέψουμε με όσο το δυνατόν λιγότερο ελαιόλαδο και αποφύγουμε τις «βουτιές» του ψωμιού στο λάδι, μπορούμε να έχουμε μια ευρεία γκάμα υγιεινών πιάτων στο καλοκαιρινό τραπέζι.
Παρόμοια ποικιλία έχουν τα λαχανικά, τα οποία μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε στις σαλάτες. Ψητά ή βραστά λαχανικά, νωπά, αλλά και με συνοδεία ελαφριάς σως γιαουρτιού με χαμηλά λιπαρά ή ελληνικά τυριά χαμηλών λιπαρών, προσέχοντας πάντα τις ποσότητες.

Ελαττώνοντας τους... πειρασμούς της παραλίας
Προκειμένου να αντιμετωπίσουμε τους διατροφικούς πειρασμούς της παραλίας, χρειάζεται συγκεκριμένη προετοιμασία. Τα σνακς που απολαμβάνουμε κάτω από την ομπρέλα μας μπορούν εύκολα να είναι υγιεινές επιλογές, όπως club sandwich χωρίς μαγιονέζα και μπέικον, αλλά με γαλοπούλα και σως γιαουρτιού. Αντί για πατάτες τηγανητές, μπορείτε να το συνοδεύσετε με λαχανικά, όπως sticks αγγουριού και καρότου.
Επίσης, το παραδοσιακό ταπεράκι με τα κεφτεδάκια μπορεί να αντικατασταθεί από μπωλ με φρούτα, όπως καρπούζι, πεπόνι και νεκταρίνια.

Διατροφή κατά τις εξόδους
Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται και στις κοινωνικές συνευρέσεις, όπου οι σωστές διατροφικές συνήθειες πρέπει να είναι ευέλικτες, ώστε να μας συντροφεύουν σωστά και να μας προστατεύουν από οποιεσδήποτε «παρασπονδίες».
Όσον αφορά το θέμα του ποτού, μπορούμε με μέτρο να προτιμήσουμε κρασί ή μπύρα ή κοκτέιλ χωρίς αλκοόλ, όπως virgin mohito, με μισή κουταλιά μαύρη ζάχαρη, θρυμματισμένο πάγο, ανθρακούχο νερό και lime. Επιπλέον, είναι πολύ διαδεδομένες πια οι μπύρες με μειωμένο αλκοόλ και, άρα, με μειωμένες θερμίδες.
Το επιδόρπιο, και συγκεκριμένα το παγωτό, είναι μια «αμαρτία» που αν δεν μπορούμε να αποφύγουμε καλό είναι να προτιμούμε σορμπέ παγωτά με γεύση φρούτων (ιδανικά παρασκευασμένα από φρέσκα φρούτα) ή frozen yoghurt, έχοντας πάντα, βέβαια, την αίσθηση του μέτρου.
Η μείωση της όρεξης λόγω των υψηλών θερμοκρασιών, αλλά και η αύξηση της φυσικής δραστηριότητας λόγω της καλοκαιρίας, είναι δύο πολύ σημαντικοί σύμμαχοι στην καταπολέμηση του λίπους και των περιττών κιλών.

Σαφώς το μεγάλο εύρος της ποικιλίας των καλοκαιρινών τροφίμων, αλλά και η πληθώρα των συνταγών της ελληνικής μεσογειακής κουζίνας, αποτελούν ένα όχημα, το οποίο μπορούμε να οδηγήσουμε προς όποια κατεύθυνση εμείς επιθυμούμε. Με σωστές οδηγίες, ευέλικτους συνδυασμούς και τη φαντασία μας, θα μπορούσαμε να βοηθηθούμε για να διασφαλίσουμε τον εμπλουτισμό της διατροφής μας με τα απαραίτητα δομικά υλικά, ώστε να ελέγξουμε ταυτόχρονα και το βάρος μας, είτε θέλουμε να το αυξήσουμε ή να το μειώσουμε.

 

Δείτε εδώ περισσότερε συμβουλές για ενυδάτωση και ενέργεια όλο το καλοκαίρι:


who is who

Θεόδωρος Κουτράκος
Κλινικός Διαιτολόγος MMedSci
Όμιλος Ιατρικού Αθηνών Μαρούσι
Προϊστάμενος Τμήματος Διατροφής
Συντονιστής ομάδας Ασφάλειας Τροφίμων
Tηλ.: 210 6862131
Κινητό: 693 2224750