Διατροφή

Show_%ce%97_%cf%83%cf%89%cf%83%cf%84%ce%ae_%ce%b4%ce%b9%ce%b1%cf%84%cf%81%ce%bf%cf%86%ce%ae_%cf%86%ce%ad%cf%81%ce%bd%ce%b5%ce%b9_%cf%84%ce%bf_%ce%b5%cf%80%ce%b9%ce%b8%cf%85%ce%bc%ce%b7%cf%84%cf%8c_%ce%b2%ce%ac%cf%81%ce%bf%cf%82!
Διατροφή

Η σωστή διατροφή φέρνει το επιθυμητό βάρος!

Οι πρώτες βουτιές και εμφανίσεις μας στην παραλία δεν είναι τόσο μακρινές, όσο μπορεί να φαίνονται. Κι αν δεν θέλετε να καταφύγετε σε λύσεις –επιβαρυντικές πολλές φορές για την υγεία σας– της τελευταίας στιγμής, τώρα είναι η κατάλληλη ώρα να επιλέξετε ένα σωστό πρόγραμμα διατροφής, που θα σας βοηθήσει να έχετε τα επιθυμητά αποτελέσματα σε βάθος χρόνου.

Η ψυχολογία αλλά και οι καθημερινές μας συνήθειες αλλάζουν, όταν μεταβάλλεται ο καιρός. «Ο άνθρωπος είναι κομμάτι της φύσης. Άρα ό,τι αλλαγές γίνονται στη φύση επηρεάζουν τον ανθρώπινο οργανισμό σε όλα τα επίπεδα, σωματικά και ψυχικά! Εκτός από το ημερήσιο βιολογικό ρολόι στο σώμα μας υπάρχει και το ετήσιο, του οποίου η λειτουργία ενεργοποιείται με τις αλλαγές που γίνονται στο φως, όταν μεγαλώνει ή μικραίνει η μέρα», μας λέει η κ. Αικατερίνη Στάμου, κλινική διαιτολόγος – διατροφολόγος. «Θα έχετε παρατηρήσει ότι κάτι ανάλογο ισχύει σε όλους τους οργανισμούς που κατοικούν στον πλανήτη μας, είτε ανήκουν στο ζωικό είτε στο φυτικό βασίλειο. Υπάρχουν ζώα που το χειμώνα πέφτουν σε χειμερία νάρκη, πουλιά που αποδημούν, φυτά που ευδοκιμούν ανάλογα την εποχή. Μπορεί πλέον στα καλάθια του μανάβη ή του σούπερ μάρκετ να βρίσκουμε τα πάντα όλο το χρόνο, αλλά αυτό δεν αλλάζει ότι η κάθε εποχή έχει συγκεκριμένα φρούτα, λαχανικά, δημητριακά και άλλα τρόφιμα που μας προσφέρει», συμπληρώνει.

Η εποχή της ανανέωσης
Η ημέρα έχει μεγαλώσει και η θερμοκρασία αρχίζει να ανεβαίνει. Το φως, η ζέστη, η ανθοφορία αλλάζουν τα χρώματα γύρω μας με συνέπεια να “ξυπνούν” το σώμα, να βελτιώνουν τη διάθεση και να αυξάνουν την ενεργητικότητά μας. Έτσι, η άνοιξη είναι η εποχή που ο άνθρωπος αναπτύσσει ασυναίσθητα μια διάθεση ανανέωσης, γίνεται πιο δημιουργικός, πιο ενεργητικός και πιο κοινωνικός. Για όλους αυτούς τους λόγους, την άνοιξη, όλοι αρχίζουμε να προσέχουμε περισσότερο την εμφάνισή μας, καθώς τα ρούχα μας είναι πιο λεπτά, πιο ανάλαφρα και το σώμα μας εκτίθεται περισσότερο!
Το καλοκαίρι πλησιάζει!
Με την είσοδο της Άνοιξης κάποιοι αρχίζουν να προβληματίζονται για τα παραπάνω κιλά που απέκτησαν κατά τη διάρκεια του χειμώνα και παίρνουν την απόφαση να μπουν στο «σωστό δρόμο»! «Το ιδανικό είναι να ξεκινά κάποιος τις αλλαγές στη διατροφή του στην αρχή της άνοιξης, ώστε να βοηθήσει το σώμα του να προσαρμοστεί στην αλλαγή του κλίματος, αλλά και του σωματικού βάρους ανώδυνα και ευχάριστα. Ο ίδιος ο Ιπποκράτης αναφέρεται στην αποφυγή απότομης μεταβολής του διαιτολογίου, η οποία μπορεί να προκαλέσει βλάβη και εξασθένιση του οργανισμού. Για τον λόγο αυτό, συμβουλεύει αυτή η μεταβολή να γίνεται σταδιακά, διότι ο ανθρώπινος οργανισμός διαχειρίζεται και ανέχεται τροφές που έχει συνηθίσει ακόμη κι αν είναι κακής ποιότητας, ενώ δεν ανέχεται εύκολα τροφές που δεν έχει συνηθίσει ακόμα κι αν θεωρούνται καλές. Συνεπώς, πρέπει να αποφεύγονται οι δίαιτες της τελευταίας στιγμής ή οι δίαιτες «αστραπή». Σταδιακές πρέπει να είναι και οι αλλαγές στην αύξηση της σωματικής δραστηριότητας για κάποιον ο οποίος δεν γυμνάζεται», εξηγεί η ειδικός.
Το ανοιξιάτικο διατροφικό μας καλάθι
Η διατροφή μας, λοιπόν, πρέπει να τροποποιηθεί, ώστε ο οργανισμός να μπορέσει να αντεπεξέλθει στις αλλαγές που επιφέρει η Άνοιξη, είτε θέλουμε να χάσουμε βάρος είτε να το διατηρήσουμε. Απαραίτητο είναι να συμπεριλάβουμε στο καθημερινό διαιτολόγιό μας τα φρούτα και τα λαχανικά που μας προσφέρει η φύση αυτή την εποχή, καθώς περιέχουν ακριβώς τα στοιχεία που χρειάζεται το σώμα μας για να μπορέσει να διατηρηθεί γερό, ακμαίο και να προετοιμαστεί για το καλοκαίρι!

Ποια είναι αυτά τα τρόφιμα;
Μάρτιος
Φρούτα: Γκρέιπ φρουτ, λεμόνια, μανταρίνια, πορτοκάλια.
Λαχανικά: Λάπαθα, αντίδια, βρούβες, καρότα, κουνουπίδια, κρεμμύδια, κολοκύθες, μανιτάρια, μαραθόριζες, σπανάκια, ρέβες, ραπανάκια, παντζάρια, λάχανα, μαϊντανοί, σπαράγγια, σέσκουλα, σέλινο, μπρόκολα, κουνουπίδια, πιπεριές, ραδίκια, μαρούλια, αρακάς, πατάτες, γλυκοπατάτες, αγκινάρες, δυόσμοι, πράσα, χόρτα άγρια.

Απρίλιος
Φρούτα: Λεμόνια, πορτοκάλια, μανταρίνια
Λαχανικά: Λάπαθα, αντίδια, κάρδαμα, βρούβες, καρότα, κουνουπίδια, κρεμμύδια, κολοκύθες, μανιτάρια, μαραθόριζες, σπανάκια, ραπανάκια, παντζάρια, λάχανα, μαϊντανοί, σπαράγγια, σέσκουλα, σέλινο, μπρόκολα, κουνουπίδια, πιπεριές, μαρούλια, αρακάς, πατάτες, γλυκοπατάτες, αγκινάρες, δυόσμοι, πράσα, χόρτα άγρια, ρόκες άγριες, ρέβες, ραδίκια.

Μάιος
Φρούτα: Βερίκοκα, κεράσια, μούρα, μούσμουλα, πορτοκάλια, φράουλες.
Λαχανικά: Αγκινάρες, αντίδια, κάρδαμα, βρούβες, καρότα, κουνουπίδια, κρεμμύδια, λάχανα, μανιτάρια, μαραθόριζες, μαρούλια, μπρόκολα, ντομάτες (πρώιμες), πράσα, ραπανάκια, ρόκες, σέλινα, σχοινόπρασα, μαϊντανοί, παντζάρια, πικραλίδες, ραδίκια, ραπανάκια, ρέβες, σέσκουλα, σπανάκια.

Αλλάζουμε συνήθειες!
Εκτός από την προσθήκη των φρούτων και των λαχανικών εποχής στο καθημερινό μας διαιτολόγιο, είναι απαραίτητο να κάνουμε και επιπλέον τροποποιήσεις στις συνήθειές μας.
«Για αρχή, είναι σημαντικό να μειώσουμε τη ζάχαρη και τις πολύ λιπαρές τροφές. Η άνοιξη είναι η εποχή που το σώμα μας θα προετοιμαστεί σταδιακά για να μπορεί να αντεπεξέρχεται τις ζεστές ημέρες του καλοκαιριού, γι’ αυτό χρειάζεται να είναι πιο ελαφρύ, με λιγότερο λίπος. Οι λιπαρές τροφές απαιτούν περισσότερο κόπο από το πεπτικό μας σύστημα για να τις διαχειριστεί, απελευθερώνουν περισσότερες ελεύθερες ρίζες, και αποδίδουν πολλές θερμίδες ως καύσιμο, οι οποίες δεν είναι πλέον χρήσιμες για το σώμα μας όσο ήταν τις χειμωνιάτικες ημέρες. Συνεπώς, μειώνοντας τα λιπαρά των τροφών και τις πολύ λιπαρές τροφές δεν επιβαρύνουμε το πεπτικό μας, δεν «κουράζουμε» τα κύτταρά μας λόγω παρουσίας ελεύθερων ριζών, συμβάλλουμε στην αποτοξίνωση του οργανισμού μας και αποφεύγουμε την αποθήκευση επιπλέον λίπους στο σώμα μας», τονίζει η κ. Στάμου.
Σύμφωνα με την ειδικό, αυτό επιτυγχάνεται καταναλώνοντας με μέτρο το κόκκινο κρέας -το πολύ μία φορά την εβδομάδα - αυξάνοντας το ψάρι στις δύο φορές την εβδομάδα, και άλλες δύο φορές λευκά κρέατα τα οποία είναι πιο εύπεπτα και πιο πλούσια σε αντιοξειδωτικά. Ακόμη, σημαντική είναι η αντικατάσταση των τυριών με πλήρη λιπαρά με άλλα περιεκτικότητας έως 20% και η αποφυγή των γλυκών ή η κατανάλωση γλυκών τροφών που λειτουργούν υπέρ του οργανισμού μας, όπως: παστέλι, ταχίνι με μέλι, μέλι με ξηρούς καρπούς, περισσότερα φρούτα σε συνδυασμό με λίγους ωμούς ξηρούς καρπούς, ελαφριά κρεμοζελέ, κ.ο.κ.
Στη συνέχεια, να κάνουμε πιο ελαφρά τα μεσημεριανά και τα βραδινά μας γεύματα, έχοντας επιπλέον δύο μικρά σνακ ανάμεσα στα κύρια γεύματα. Με αυτόν τον τρόπο, θα αποφύγουμε το αίσθημα υπνηλίας που επέρχεται συνήθως μετά από ένα πλούσιο σε θερμίδες γεύμα και το οποίο γίνεται ιδιαίτερα έντονο στις εναλλαγές των εποχών. Σημαντικό είναι να φροντίζουμε να κατανέμουμε τα γεύματα και τα σνακ σωστά κατά τη διάρκεια της ημέρας, δηλαδή ανά τρίωρο περίπου και να μην τρώμε μετά τις 22.00.

 

Δείτε εδώ ποιές είναι οι  τροφές - σύμμαχοι που θα μας βοηθήσουν να διατηρήσουμε το φυσιολογικό μας βάρος:

 

who is who

Αικατερίνη Στάμου
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Η κλινική διαιτολόγος - διατροφολόγος Αικατερίνη Στάμου είναι πτυχιούχος του Greenwich University of London της Μεγάλης Βρετανίας στο τμήμα της Εφαρμοσμένης Διαιτολογίας και Διατροφής. Η πρακτική κλινική της άσκηση έγινε στα εξής Nοσοκομεία Αττικής: Γενικό Νοσοκομείο Πειραιά «Τζάνειο», «Κοργιαλένειο - Μπενάκειο Ε.Ε.Σ.», «Σισμανόγλειο», στο Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών Παίδων «Η Αγία Σοφία» και στο Ινστιτούτο Υγείας Παιδιού.
Η επαγγελματική της εμπειρία ξεκινά από το 2000 οπότε για 3 χρόνια συνεργάστηκε με τον Παγκορινθιακό Αθλητικό Σύλλογο «ΘΗΣΕΑΣ», παρέχοντας διατροφική υποστήριξη στους αθλητές του ΚΑΡΑΤΕ.
Από τον Σεπτέμβριο του 2003 διατηρεί διαιτολογικό γραφείο στην περιοχή των Αμπελοκήπων – Πανόρμου και ασχολείται ιδιαίτερα με την διατροφική υποστήριξη ατόμων που αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας, αλλά και την διατροφική εκπαίδευση ατόμων που εκδηλώνουν ενδιαφέρον σε συγκεκριμένα θέματα διατροφής, π.χ. εγκυμοσύνη, θηλασμός, γονιμότητα, έλεγχος ή ρύθμιση σωματικού βάρους, διατροφή και υγεία, κ.ά. Είναι Μέλος του Πανελλήνιου Συλλόγου Διαιτολόγων - Διατροφολόγων, του Eλληνικού Ινστιτούτου Οστεοπόρωσης, της British Nutrition Society.

Πανόρμου & Λαρίσης 30, Αθήνα,
(Στάση μετρό «Πανόρμου»)
210- 698 1212, 6945 699 661
info@diaitologos-stamou.gr
www.diaitologos-stamou.gr.