Υγεία

Show_ygeia_genous_thilikoy_548x326_healthymegr
Υγεία

Η υγεία είναι γένους θηλυκού!-μέρος Α'

Η σύγχρονη γυναίκα, έχει πολλαπλούς ρόλους και αυξημένες υποχρεώσεις, κάτι που ενδέχεται να την οδηγήσει σε στρεσογόνες καταστάσεις. Όταν αυτό το άγχος σωματοποιείται, εκφράζεται με διαφορετικούς τρόπους, ανάλογα και με την ιδιοσυγκρασία της κάθε γυναίκας. Ημικρανίες, τριχόπτωση, αναιμία, σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, διαταραχές ύπνου και μεταβολισμού, θυρεοειδίτιδες, ψυχικά νοσήματα και κατάθλιψη αποτελούν τα πιο συνηθισμένα προβλήματα υγείας που εμφανίζονται στο γυναικείο φύλλo.

Οι ελάχιστες και ανεπαρκείς ώρες ύπνου σε συνδυασμό με τη μη ισορροπημένη διατροφή έρχονται να προστεθούν στο γενικότερο άγχος της εποχής και να επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο το γυναικείο οργανισμό. Προκειμένου, λοιπόν, η γυναίκα να ανταποκριθεί στις αυξημένες αρμοδιότητές της στο χώρο του σπιτιού και της εργασίας, θα μπορούσε να τονώσει τον οργανισμό της με τη λήψη βιταμινούχων σκευασμάτων και άλλων συμπληρωμάτων διατροφής. Το ιδανικότερο θα ήταν η λήψη συνδυασμού βιταμινών και ιχνοστοιχείων για ένα χρονικό διάστημα τριών μηνών και μετά η εναλλαγή του με ένα νέο σχήμα, ώστε ο οργανισμός να προσλαμβάνει πληθώρα συστατικών και να ενισχύονται όλα τα συστήματά του και οι λειτουργίες του.

Οι σύμμαχοι της σύγχρονης γυναίκας

Η βιταμίνη C θεωρείται αναγκαία για τη γυναικεία υγεία, διότι ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα της γυναίκας, ενώ ταυτόχρονα εμφανίζει δράση κατά του οξειδωτικού στρες και προσδίδει λάμψη στην επιδερμίδα της.
Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β ενισχύουν το νευρικό σύστημα και παράλληλα, μαζί με το φολικό οξύ, επιδρούν στην απορρόφηση και το μεταβολισμό του σιδήρου, εξασφαλίζοντας υψηλά επίπεδα σιδήρου και φερριτίνης στον οργανισμό και την οξυγόνωση των ιστών.
Η βιταμίνη D είναι απαραίτητη για τη ρύθμιση της απορρόφησης του ασβεστίου και του φωσφόρου, διαδικασία πολύ σημαντική για την υγεία των οστών και των δοντιών, ενώ ταυτόχρονα διευκολύνει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού, αυξάνοντας την αντίσταση του οργανισμού σε σοβαρές ασθένειες (π.χ. καρκίνος του μαστού).
Η ισχυρά αντιοξειδωτική βιταμίνη Ε προστατεύει τον οργανισμό από τις ελεύθερες ρίζες και επιβραδύνει σημαντικά τη γήρανση των ιστών του.
Το ιχνοστοιχείο σελήνιο, με αντιοξειδωτικές ιδιότητες επίσης, μάχεται την κατάθλιψη, το άγχος, τη δυσλειτουργία του θυρεοειδή αδένα, τις καρδιοπάθειες και πολλά αυτοάνοσα νοσήματα.
Το μαγνήσιο βοηθά στην αφομοίωση του ασβεστίου, λειτουργία σημαντική για τα οστά και επιφέρει μυϊκή χαλάρωση. Η απουσία του πολλές φορές οδηγεί σε μυϊκές κράμπες και σπασμούς.
Ο ψευδάργυρος είναι απαραίτητος για πολλά ένζυμα που εμπλέκονται στο μεταβολισμό των λιπών, των πρωτεϊνών και των υδατανθράκων, συνεπώς είναι στενά συνδεδεμένος με τη διαδικασία παραγωγής ενέργειας. Ταυτόχρονα είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικός στην καταπολέμηση των μολύνσεων και την επούλωση των τραυμάτων, ενώ στο κοινό κρυολόγημα μάχεται έντονα τους ρινοϊούς.
Τα προβιοτικά, δηλαδή οι μη παθογόνοι μικροοργανισμοί που ομοιάζουν με τα ωφέλιμα βακτήρια του εντέρου, βελτιώνουν τη φυσιολογική εντερική χλωρίδα. Αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας είναι να αποφεύγονται φλεγμονώδεις νόσοι του εντέρου, παθήσεις όπως δυσκοιλιότητα και διάρροια, καθώς και η δυσανεξία του οργανισμού στα διάφορα τρόφιμα (π.χ. γαλακτοκομικά). Ιδιαίτερα για το γυναικείο οργανισμό, τα προβιοτικά παίζουν σημαντικό ρόλο στην πρόληψη και θεραπεία γυναικολογικών προβλημάτων, όπως μυκητιάσεις, κολπίτιδες, τραχηλίτιδες, κυστίτιδες και ουρολοιμώξεις.

Η σημασία της πρόληψης

Θα συμβούλευα τις γυναίκες που ενδιαφέρονται να διατηρήσουν την καλή τους υγεία, μέσα σε μια εποχή που δεν ευνοεί τον υγιεινό τρόπο ζωής, να εστιάσουν στην πρόληψη. Τα ετήσια τσεκ-απ, με ιδιαίτερη έμφαση στη μαστογραφία και το τεστ PAP, επιβεβαιώνουν την υγεία του οργανισμού ή οδηγούν στην έγκαιρη λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων. Η λήψη των κατάλληλων συμπληρωμάτων διατροφής εμποδίζει τον γυναικείο οργανισμό να αποδυναμωθεί και του επιτρέπει να διατηρήσει τα αποθέματα και τις ισορροπίες του, όσο κι αν καταβάλλεται. Η άσκηση, η ποιοτική διατροφή, ο σωστός προγραμματισμός γευμάτων, ο επαρκής σε ώρες ύπνος με την προϋπόθεση ότι ο νυχτερινός ύπνος θα ξεκινάει στις 10:00-10:30μ.μ. (αν λάβουμε υπόψη μας ότι η σημαντικότερη αποτοξίνωση του οργανισμού επιτελείται στο χρονικό διάστημα 11:00μ.μ.-4:00π.μ.) θα χτίσουν έναν οργανισμό ικανό να ανταπεξέλθει στους έντονους και απαιτητικούς ρυθμούς της καθημερινότητας, όπως απαιτεί ο γυναικείος ρόλος στη σύγχρονη πραγματικότητα.

 

Διαβάστε περισσότερα για της σημαντικές περιόδους της εγκυμοσύνης & της εμμηνόπαυσης πατώντας εδώ!


who is who
Βάσω Νικολακοπούλου
φαρμακοποιός
Η κα Βάσω Νικολακοπούλου είναι φαρμακοποιός. Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1970 και σπούδασε Φαρμακευτική στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Διατηρεί φαρμακείο στην περιοχή της Νέας Μάκρης από το 1997 και e-shop φαρμακείο.