Υγεία

Show_%ce%9d%ce%ad%ce%b1_%cf%87%cf%81%ce%bf%ce%bd%ce%b9%ce%ac_%ce%bc%ce%b5_%ce%ba%ce%b1%ce%bb%ce%ae_%ce%a5%ce%b3%ce%b5%ce%af%ce%b1!
Υγεία

Νέα χρονιά με καλή Υγεία!

Κρυολόγημα, γρίπη, πονόλαιμος, πόνοι στις αρθρώσεις και ξηροδερμία είναι μόνο μερικές από τις παθήσεις που μας ταλαιπωρούν το χειμώνα. Με ποιους τρόπους μπορούμε να τις αντιμετωπίσουμε, αλλά και να τις προλάβουμε, ώστε η νέα Χρονιά να μας βρει με καλή Υγεία;

Γρίπη & Κρύωμα
Οι εναγκαλισμοί, οι χειραψίες, καθώς και ο συνωστισμός σε κλειστούς χώρους, αποτελούν τους ιδανικούς τρόπους μετάδοσης των ιών του κρυολογήματος αλλά και της γρίπης, που κατά κανόνα μας ταλαιπωρούν από το τέλος του φθινοπώρου και κυρίως τους χειμερινούς μήνες. Παρότι όλα τα κρυολογήματα συχνά τα αναφέρουμε ως γρίπη, η αλήθεια είναι ότι το κοινό κρυολόγημα και η γρίπη (οξεία νόσος του αναπνευστικού συστήματος με υψηλή μεταδοτικότητα) είναι διαφορετικές νόσοι. Ωστόσο, μπορεί να έχουν κοινά συμπτώματα. Οι πρώτες ενδείξεις του κρυολογήματος είναι ο πονόλαιμος, ενώ της γρίπης είναι ο απότομα υψηλός πυρετός. Άλλα κοινά συμπτώματα περιλαμβάνουν ρινική καταρροή, μπούκωμα της μύτης, φτάρνισμα και βήχα. Αυτά ακολουθούνται συνήθως από μυϊκούς πόνους, αδυναμία, αδιαθεσία, πονοκέφαλο και μείωση της όρεξης για φαγητό και, συχνά, μπορούν να προκαλέσουν εξάντληση. Επειδή οι ασθένειες αυτές προκαλούνται από ιούς, τα αντιβιοτικά -που καταπολεμούν μόνο τα μικρόβια- δεν χρησιμεύουν στην αντιμετώπισή τους.
Για να ενισχύσουμε τον οργανισμό μας αποτελεσματικά στη μάχη κατά των ιών, είναι απαραίτητο να λάβουμε ορισμένα απλά μέτρα που θα «υποχρεώσουν» τον ιό να κάνει γρηγορότερα τον κύκλο του. Έχει σημασία να ξεκουραστούμε στο σπίτι, έστω και για δύο ημέρες, σε ζεστό περιβάλλον και φυσικά να αποφύγουμε οποιαδήποτε δραστηριότητα καταπονεί το σώμα μας – συμπεριλαμβανομένης της άσκησης- ώστε να βοηθήσουμε τον οργανισμό μας να εξοικονομήσει δυνάμεις για την καταπολέμηση του ιού.
Σε περίπτωση που είμαστε καπνιστές, αποφεύγουμε το τσιγάρο, το οποίο, επιβαρύνει το αναπνευστικό σύστημα, εμποδίζοντας τη γρήγορη ανάρρωση και φροντίζουμε να πίνουμε πολλά υγρά που συμβάλλουν στη ρευστοποίηση και στην αποβολή των εκκρίσεων από το λαιμό και τη μύτη. Επιπλέον, η ενυδάτωση του οργανισμού βοηθά στην απομάκρυνση των τοξινών που παράγονται από τα νεκρά κύτταρα, τα οποία αυξάνονται καθώς ο οργανισμός μάχεται τους ιούς.
Απαραίτητος σύμμαχος είναι τα φρούτα και τα λαχανικά (πορτοκάλια, λεμόνια, γκρέιπφρουτ, μαϊντανός, σέλινο, κουνουπίδι), που είναι πλούσια σε βιταμίνη C. Αυτή η πολύτιμη βιταμίνη -είτε μέσω ισορροπημένης διατροφής είτε μέσω συμπληρωμάτων-  ενισχύει την άμυνα του οργανισμού, προφυλάσσει από τις ιώσεις και συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία των λευκών αιμοσφαιρίων, ο ρόλος των οποίων είναι να μάχονται τους ιούς. Επιπλέον, όταν έχουμε ήδη κρυολογήσει, η κατανάλωση βιταμίνης C βοηθά στην ταχύτερη ανάρρωσή μας. Ιδιαίτερα σημαντική είναι και η βιταμίνη D3 που αποτελεί και την πιο αφομοιώσιμη από τον οργανισμό μορφή βιταμίνης D. Εκτός από την τόνωση του ανοσοποιητικού, βοηθά στην ομαλή απορρόφηση του φωσφόρου και του ασβεστίου και στη διατήρηση της υγείας των οστών, των μυών και των δοντιών, ενώ παράλληλα ενισχύει την σωματική και ψυχική ευεξία. Επιπλέον,  ο ψευδάργυρος είναι απαραίτητος σύμμαχος για την υγεία μας. Πιο συγκεκριμένα, η παρουσία του στον οργανισμό είναι απαραίτητη  για τη δημιουργία των Τ-λεμφοκυττάρων, των λευκών κυττάρων του σώματος που επιτίθενται στους ιούς και τα παθογόνα βακτήρια, βοηθώντας μας να καταπολεμήσουμε τις λοιμώξεις. Και επειδή η «φύση είναι σοφή», το βότανο της εχινάκιας, γνωστό εδώ και αιώνες από τους Ινδιάνους της Αμερικής για τις ιδιότητές του στην πρόληψη των λοιμώξεων, εκτός των άλλων, συνιστά πραγματικό βάλσαμο για τον ερεθισμένο λαιμό, ανακουφίζοντας φυσικά και αποτελεσματικά από τον πονόλαιμο και αυτό γιατί οι αντιβακτηριδιακές και αντιϊκές ιδιότητές του επιταχύνουν την ανάρρωση, ενώ ταυτόχρονα ενισχύουν και το ανοσοποιητικό μας σύστημα και έχουν αποδειχτεί εξαιρετικά χρήσιμες σε περιπτώσεις κρυολογήματος, γρίπης, μολύνσεων αλλά και αλλεργιών. Εξίσου αποτελεσματικό βότανο είναι και το εκχύλισμα σαμπούκου, του οποίου η χρήση έχει αναφερθεί ήδη από τον Σαίξπηρ και οι θεραπευτικές του ιδιότητες μνημονεύονται ακόμα και στα κείμενα του Ιπποκράτη. Είναι γνωστά τα οφέλη του για το ανοσοποιητικό σύστημα και χρησιμοποιείται συνήθως για εποχιακή πρόληψη. Αποτελεί μια φυσική πηγή βιοφλαβονοειδών και αντιοξειδωτικών φυτοθρεπτικών συστατικών, που είναι γνωστά για την ικανότητά τους να υποστηρίζουν τις φυσικές άμυνες και να βοηθούν στη μείωση της διάρκειας των συμπτωμάτων του κοινού κρυολογήματος.

Ξηροδερμία
Πρόκειται για μια συνηθισμένη δερματολογική κατάσταση, που επιτείνεται τους χειμερινούς μήνες λόγω του αέρα και του ψύχους. Τα συνήθη συμπτώματα είναι κνησμός, ξεφλούδισμα του δέρματος, άγρια και θαμπή επιδερμίδα, ενώ εκδηλώνεται συχνότερα σε συγκεκριμένα σημεία, όπως τα χέρια, τα πόδια, το πρόσωπο και το τριχωτό της κεφαλής. Τα συχνά μπάνια με πολύ ζεστό νερό αφαιρούν το προστατευτικό στρώμα λιπιδίων της επιδερμίδας, προκαλώντας ξηροδερμία, αλλά και προϊόντα καθαρισμού προσώπου και σώματος που δεν είναι κατάλληλα για τον τύπο δέρματός μας μπορεί  να συμβάλλουν στην εκδήλωσή της. Καλό είναι να χρησιμοποιούμε ενυδατικές κρέμες και μαλακτικές λοσιόν μετά το μπάνιο π.χ. με εκχύλισμα ιτιάς, καλέντουλας και βιταμίνης E, που να είναι συμβατές με τον τύπο επιδερμίδας μας. Πολύ καλές για την προστασία του δέρματος από την ξηροδερμία είναι και οι πλούσιες σε Ω-3, Ω-6 τροφές, όπως οι ξηροί καρποί, τα λιπαρά ψάρια και τα πράσινα λαχανικά. Πολλές φορές η ξηροδερμία οφείλεται σε παθολογικές καταστάσεις, όπως ο υποθυρεοειδισμός και η έλλειψη σιδήρου, καθώς και δερματολογικές παθήσεις, όπως η ατοπική δερματίτιδα. Εάν παρατηρήσουμε πολύ έντονη ξηροδερμία που συνοδεύεται από απολέπιση και κνησμό, καλό είναι να επισκεφθούμε τον δερματολόγο μας.

Φθορά & πόνος αρθρώσεων
Οι πόνοι στις αρθρώσεις μπορεί να οφείλονται στο κρυολόγημα, σε χρόνιες φλεγμονώδεις καταστάσεις, στη φθορά και αλλοίωση των αρθρώσεων και των χόνδρων με την αύξηση της ηλικίας ή ακόμα και στη λανθασμένη στάση σώματος στη δουλειά ή τον ύπνο και απαιτούν από μέρους μας προσοχή και σωστή αντιμετώπιση.
Η διατήρηση του σωστού σωματικού βάρους αποτελεί έναν σημαντικό τρόπο πρόληψης, και αυτό γιατί τα επιπλέον κιλά επιβαρύνουν σημαντικά τις αρθρώσεις, ιδιαίτερα στα γόνατα. Σημασία έχει και η σωστή διατροφή, διότι οι αρθρώσεις χρειάζονται ορισμένα θρεπτικά συστατικά για τη σωστή λειτουργία τους.
Ουσίες όπως η γλυκοζαμίνη και η θειική χονδροϊτίνη λιπαίνουν τις αρθρώσεις, αναγεννούν τον αρθρικό χόνδρο με φυσικό τρόπο και βοηθούν στην καλή λειτουργία των αρθρώσεων. Σταδιακά ανακουφίζουν από τον πόνο και τη φλεγμονή, αποκαθιστούν την κινητικότητα της άρθρωσης και προφυλάσσουν το χόνδρο από τη φθορά, ενισχύοντας την αποκατάστασή του. Αυτές οι ουσίες πάντα σε συνδυασμό μεταξύ τους και με το υαλουρονικό οξύ-που συμβάλλει στην ανάπτυξη των χόνδρων και στην αναγέννηση των τενόντων-και το οργανικό θείο (MSM) -που διαθέτει ισχυρές αντιοξειδωτικές, αντιφλεγμονώδεις και αποτοξινωτικές ιδιότητες- έχει αποδειχτεί  ότι παίζουν σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση της δομής των αρθρώσεων, των χόνδρων και των τενόντων, προάγουν την αποκατάστασή τους και προσφέρουν ήπια αναλγητική δράση.

who is who

Κλαίρη Μιχαλάκου
Διεύθυνση Φαρμακείου: Δημητσάνας 16, Αμπελόκηποι
Τηλ.: 210 6410290