Υγεία

Show_%cf%86%ce%b8%ce%b9%ce%bd%ce%bf%cf%80%cf%89%cf%81%ce%bf_site
Υγεία

Έτοιμοι για ένα υγιές Φθινόπωρο!

Το φθινόπωρο είναι ήδη εδώ και μαζί με την κλασική του μελαγχολία και την επιστροφή στην καθημερινότητα, φέρνει και εναλλαγές στη θερμοκρασία, και νέες ανάγκες για τον οργανισμό, ο οποίος θα πρέπει να προετοιμαστεί κατάλληλα, τόσο για το παρόν, όσο και για τον χειμώνα που βρίσκεται προ των πυλών.
Oι συνεχείς εναλλαγές του καιρού και η αυξημένη υγρασία, από τα οποία χαρακτηρίζεται το φθινόπωρο, η κακή διατροφή, αλλά και το άγχος της επανένταξής μας στην καθημερινότητα μετά τις διακοπές, καθιστούν τον οργανισμό πιο ευάλωτο στις ιώσεις. Για πολλούς, το πρόβλημα μπορεί να περιοριστεί σε ένα απλό κρυολόγημα, το οποίο συνήθως συνοδεύεται από βήχα, καταρροή και χαμηλό πυρετό, άλλοι, όμως, μπορεί να έρθουν αντιμέτωποι με πιο σοβαρές ιογενείς λοιμώξεις. Πώς θα ενισχύσουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα; Ποια συμπληρώματα διατροφής μπορούν να βοηθήσουν, ώστε να αποφύγουμε τις λοιμώξεις ή να μειώσουμε τις συνέπειές τους;
Ένα υγιές ανοσοποιητικό σύστημα είναι αποτέλεσμα μιας γενικά καλής υγείας, σωστής διατροφής, επαρκούς ανάπαυσης και ελεγχόμενων ψυχικών εντάσεων (άγχος-στρες-κατάθλιψη). Επομένως, κάθε οργανισμός συμπεριφέρεται διαφορετικά, όπως διαφορετικές είναι και οι ανάγκες του, ανάλογα με τις συνθήκες διαβίωσης. Ωστόσο, αν και συμβουλές του τύπου «καταπολεμήστε το άγχος» ασφαλώς διατηρούν ακέραιη την αξία τους, δεν είναι τόσο απλές στην εφαρμογή τους.
Φυσικά, οι βασικές οδηγίες ισχύουν πάντα και παντού! Αποφεύγουμε, όσο είναι εφικτό, κλειστούς χώρους με συνωστισμό, φτερνιζόμαστε ή βήχουμε χρησιμοποιώντας χαρτομάντιλο ή έστω καλύπτοντας στόμα και μύτη με το μπράτσο μας και όχι με τις παλάμες και πλένουμε τα χέρια μας τακτικά, όταν ερχόμαστε από έξω ή όταν ακουμπάμε αντικείμενα που βρίσκονται σε δημόσιους χώρους, όπως π.χ. στα μέσα μεταφοράς κλπ. Κι αν τύχει να αρρωστήσουμε, κυκλοφορούμε όσο το δυνατόν λιγότερο, για να μην συμβάλλουμε στη διασπορά των αναπνευστικών λοιμώξεων. Στη διάρκεια της νόσησης, χρησιμοποιούμε αντιβιοτικά, μόνο κατόπιν ιατρικής εντολής.

Ενισχύστε τον οργανισμό σας
Όπως είναι γνωστό, υπάρχουν βιταμίνες, ιχνοστοιχεία, μέταλλα και βότανα που αποδεδειγμένα ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα, ανεξαρτήτως των άλλων παραγόντων (τρόπου ζωής, άγχους, διατροφικών συνηθειών κ.α.).
Η ενίσχυση αυτή στοχεύει, κυρίως, στις λοιμώξεις του αναπνευστικού συστήματος, από το απλό κρυολόγημα μέχρι τη γρίπη, που αποτελούν τις πιο συνηθισμένες ιώσεις τους φθινοπωρινούς και χειμωνιάτικους μήνες και ταλαιπωρούν όλους μας, λιγότερο ή περισσότερο συχνά.
Τα συμπληρώματα διατροφής για τη θωράκιση των αμυντικών μηχανισμών του οργανισμού δίνουν καλύτερα αποτελέσματα, όταν χρησιμοποιούνται για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και μπορούν να συμβάλλουν σημαντικά στη μείωση της διάρκειας και των συμπτωμάτων του κρυολογήματος. Πιο συγκεκριμένα:
Η Βιταμίνη C ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα και είναι σταθερός μας σύμμαχος και τους φθινοπωρινούς μήνες. Εκτός από τη συμβολή της στη μείωση της διάρκειας του κρυολογήματος, είναι πολύ αποτελεσματική και απαραίτητη, όταν ο οργανισμός είναι καταπονημένος και χρειάζεται μια φυσική τόνωση.
Ο ψευδάργυρος είναι γνωστό ότι διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στο ανοσοποιητικό σύστημα, καθώς τα άτομα με ανεπάρκεια ψευδαργύρου βιώνουν αυξημένη ευαισθησία σε μία ποικιλία παθογόνων. Προσφέρει μεγάλη προστασία ενάντια στο κρυολόγημα και τις ιώσεις, ενώ η έλλειψή του επηρεάζει, επίσης, την ανάπτυξη της επίκτητης ανοσίας, καθώς απαιτείται, για τη δημιουργία των Τ-λεμφοκυττάρων και των λευκών αιμοσφαιρίων.
Η εχινάκεια είναι ένα ευρύτατα διαδεδομένο βότανο (Echinacea purpurea), που βοηθά στην αντιμετώπιση των συμπτωμάτων του κρυολογήματος και των λοιμώξεων του αναπνευστικού. Μελέτες έχουν δείξει μείωση κατά 45-58% της πιθανότητας να «κολλήσει» κανείς κρυολόγημα, όταν χρησιμοποιεί εχινάκεια1, γεγονός που καταδεικνύει τη σημασία της για τον οργανισμό και δη την εν λόγω περίοδο.
Τέλος, η έρευνα γύρω από τις δράσεις ειδικά των 1,3 βήτα γλυκανών στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος, είναι εξαιρετικά εντατική σήμερα, με περισσότερες από 6.000 μελέτες να έχουν δημοσιευτεί την τελευταία εικοσαετία! Οι γλυκάνες διεγείρουν τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, κάνοντας έτσι πιο αποτελεσματική την άμυνα του οργανισμού σε λοιμώξεις από βακτήρια, ιούς αλλά ακόμα και μύκητες.

Ήρθε η ώρα για αλλαγές
Η πρόληψη είναι πάντα καλύτερη από τη θεραπεία. Και όταν αυτή αφορά τις λοιμώξεις, το «κλειδί» είναι ένα υγιές και ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα. Το φθινόπωρο αποτελεί για πολλούς την αφορμή για αλλαγές στην καθημερινότητα και τον τρόπο ζωής τους, καθώς οι διακοπές τους έδωσαν την ευκαιρία να χαλαρώσουν και να επαναπροσδιορίσουν ή να επαναπρογραμματίσουν πολλά πράγματα. Απαραίτητο κομμάτι των αλλαγών αυτών, θα πρέπει να είναι και η ένταξη μιας ισορροπημένης διατροφής, η διακοπή του καπνίσματος, η άσκηση, ο επαρκής ύπνος, αλλά και η κατά το δυνατόν μείωση του στρες, ώστε το ανοσοποιητικό μας σύστημα δυνατό και ενισχυμένο, να αντιμετωπίσει τους «εχθρούς» του φθινοπώρου, αλλά και του χειμώνα που ακολουθεί.

 

Πηγή: 1. http://www.webmd.com/vitamins-supplements/ingredientmono-981-echinacea.aspx?activeingredientid=981&

who is who

Καμπόλης Θεόδωρος
Φαρμακείο, Βασιλίσσης Σοφίας 23, Μαρούσι
Τηλ: 21080 25279

  • Σχετικά Θέματα