Διατροφή

Show_%ce%a6%cf%81%ce%bf%cf%8d%cf%84%ce%b1-_-%ce%bb%ce%b1%cf%87%ce%b1%ce%bd%ce%b9%ce%ba%ce%ac_forweb
Διατροφή

Φρούτα & λαχανικά: Oι σύμμαχοι της καλής μας υγείας

Αλλαγές τοπίων και παραστάσεων, αλλαγές διατροφικών συνηθειών, αλλαγή τρόπου ζωής... Όλα τα παραπάνω, επηρεάζουν άμεσα τις ανάγκες του οργανισμού μας, που αναζητά τις “βιταμίνες του καλοκαιριού”, για να μπορέσει να διατηρήσει τις απαραίτητες ισορροπίες. Η κ. Ιωάννα Μπαντερμά, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, μας επισημαίνει τις ιδιαιτερότητες της εποχής και τονίζει ότι οι βιταμίνες, είναι ο απαραίτητος σύμμαχός μας και το καλοκαίρι.

Πολλοί έχουμε κυρίως συνδέσει τις βιταμίνες με την ενίσχυση του οργανισμού μας κατά τη διάρκεια του χειμώνα, ώστε αυτός να μπορέσει να ανταπεξέλθει στις ιώσεις και τις άλλες παθήσεις της εν λόγω εποχής. Οι βιταμίνες, όμως, είναι απαραίτητες καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου και, μάλιστα, είναι ιδιαίτερα σημαντική η πρόσληψή τους και το καλοκαίρι, που οι σημαντικές αλλαγές που επέρχονται στην καθημερινή μας ρουτίνα, διαταράσσουν τις ισορροπίες του οργανισμού. «Οι ανάγκες του οργανισμού μας διαφοροποιούνται ανάλογα με την εποχή. Άλλες ανάγκες έχει το σώμα μας κατά την περίοδο του χειμώνα, που οι θερμοκρασίες είναι χαμηλότερες και άλλες το καλοκαίρι, δηλαδή σε υψηλότερες θερμοκρασίες. Φυσικά λαμβάνουμε υπόψη ότι, τη θερμότερη εποχή του χρόνου αλλάζουν τόσο οι καθημερινές μας δραστηριότητες, όσο και ο τρόπος ζωής μας στο σύνολό του. Ευτυχώς, ζούμε σε μία χώρα η οποία μπορεί να καλύψει με τα προϊόντα της ένα πολύ μεγάλο κομμάτι των διατροφικών μας αναγκών, επιλέγοντας πάντα φρούτα και λαχανικά εποχής», εξηγεί η κ. Μπαντερμά. Η ίδια τονίζει πως, δεν θα πρέπει να ξεχωρίζουμε τις εποχές, σχετικά με την πρόσληψη απαραίτητων για τον οργανισμό μας βιταμινών. «Όλες οι βιταμίνες είναι χρήσιμες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Οι ιδιαιτερότητες του καλοκαιριού
Το κυριότερο χαρακτηριστικό των καλοκαιρινών μηνών είναι οι αυξημένες θερμοκρασίες, που έχουν ως αποτέλεσμα τη συνεχή εφίδρωση και την αυξημένη ανάγκη για ενυδάτωση του σώματος. «Πολύ σημαντική κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού είναι η κατανάλωση υγρών και η σωστή ενυδάτωση του σώματός μας. Το καλοκαίρι ο ρυθμός εφίδρωσης είναι μεγαλύτερος από το χειμώνα με αποτέλεσμα, εκτός από την αποβολή υγρών από το σώμα μας, να αποβάλλονται και μεγάλες ποσότητες ηλεκτρολυτών και να διαταράσσεται η υδρική μας ισορροπία», τονίζει η ειδικός. Επομένως, τα φρούτα και τα λαχανικά του καλοκαιριού, όπως είναι το αγγούρι, το καρπούζι, το πεπόνι κ.ά. βοηθούν σημαντικά στην αναπλήρωση των υγρών που χάνει ο οργανισμός. Επιπλέον, η ζέστη της εποχής, «απαιτεί» από τον οργανισμό πιο ελαφρά γεύματα, ώστε να περιορίζονται οι καύσεις, που ανεβάζουν ακόμη περισσότερο τη θερμοκρασία του οργανισμού. «Σε γενικές γραμμές, τους καλοκαιρινούς μήνες χρειαζόμαστε εκτός από μεγάλη κατανάλωση υγρών, φαγητά τα οποία να είναι εύπεπτα, με λίγα λιπαρά, καθώς και πληθώρα φρούτων και λαχανικών», τονίζει η κ. Μπαντερμά.
Υπάρχουν κάποιες ομάδες ανθρώπων, που έχουν μεγαλύτερες ανάγκες σε βιταμίνες την εν λόγω περίοδο; Η ειδικός υποστηρίζει πως, όλοι οι άνθρωποι πρέπει να φροντίζουμε να έχουμε μια όσο το δυνατόν πλήρη σε θρεπτικά συστατικά διατροφή, όχι μόνο το καλοκαίρι, αλλά καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. «Από εκεί και πέρα σίγουρα υπάρχουν και ομάδες ανθρώπων όπως οι ηλικιωμένοι, τα παιδιά, οι αθλητές κ.ά., οι οποίες έχουν μεγαλύτερες ανάγκες σε βιταμίνες, αλλά και σε μέταλλα και ιχνοστοιχεία από τον υπόλοιπο πληθυσμό», συμπληρώνει.

Έτοιμοι για το φθινόπωρο...
Η λήψη των απαραίτητων βιταμινών κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού έχει ακόμη ένα σημαντικό ρόλο. Διατηρεί σε ετοιμότητα τον οργανισμό, για να αντιμετωπίσει καλύτερα τις ιογενείς προκλήσεις του φθινοπώρου. «Σίγουρα τρώγοντας σωστά και, γενικότερα, ακολουθώντας έναν υγιεινότερο τρόπο διατροφής και ζωής, θωρακίζουμε τον οργανισμό μας έναντι των φθινοπωρινών ιώσεων και κρυολογημάτων. Ο υγιεινός τρόπος ζωής θα πρέπει να περιλαμβάνει όχι μόνο σωστή διατροφή αλλά και άσκηση. Κάτι που θεωρώ ότι δεν πρέπει να γίνεται μόνο κατά τους καλοκαιρινούς μήνες αλλά σε όλη τη διάρκεια του έτους», υποστηρίζει η ειδικός.
Το καλοκαίρι μας δίνει απλόχερα μια πληθώρα καρπών, που μπορούν να αποτελέσουν τους φυσικούς σύμμαχους της υγείας μας. Χυμοί φρούτων και λαχανικών, δροσερές σαλάτες, παγωμένο καρπούζι και πεπόνι, νοστιμίζουν τις μέρες και τα καλοκαιρινά μας βράδια, ενισχύοντας παράλληλα τον οργανισμό που, όπως αναφέραμε στην αρχή, έχει ανάγκη τις δικές του ισορροπίες. Ας τον βοηθήσουμε λοιπόν!

 

Δείτε εδώ ποια φρούτα & λαχανικά θεωρούνται καλοκαιρινές «πηγές» βιταμινών:

 

who is who

Μπαντερμά Ιωάννα
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μεγάλου Αλεξάνδρου 28, Καβάλα
Τηλ.: 2513006184, κινητό: 6936432045
banterma.ioanna@gmail.com