Fitness

Show_symvoules_forweb
Fitness

10 συμβουλές για... να διατηρήσουμε τη φόρμα μας και τον χειμώνα

Τον χειμώνα, κυρίως λόγω του κρύου, περνάμε περισσότερο χρόνο μέσα στο σπίτι, κυρίως χωρίς να βρισκόμαστε σε κίνηση και πιο συχνά καθηλωμένοι μπροστά στην τηλεόραση. Αυτό έχει συνέπεια στις καύσεις του οργανισμού μας άρα και στο βάρος μας. Η personal trainer, κ. Μαίρη Τσίμπη μας δίνει συμβουλές για να παραμείνουμε δραστήριοι και σε φόρμα και τον χειμώνα!

1. Αποφεύγετε να τρώτε βλέποντας τηλεόραση, καθώς είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα χάσετε το μέτρο. Μην αφήνετε το σώμα σας να αδρανεί. Μπορείτε να κάνετε ασκήσεις ενδυνάμωσης ή stretching και στο σπίτι, ώστε να διατηρείτε τον μεταβολισμό σας ενεργό.
2. Αλλάξτε συνήθειες. Χρησιμοποιείτε όσο λιγότερο γίνεται το αυτοκίνητο και προτιμήστε να πηγαίνετε για τα κοντινά σας ψώνια με τα πόδια. Χρησιμοποιήστε τις σκάλες αντί για το ασανσέρ. Κάντε μακρινές βόλτες με τον σκύλο σας και παίξτε με τα παιδιά σας στο πάρκο.
3. Μισή ώρα τρέξιμο την ημέρα μπορεί να «κάνει θαύματα». Βγαίνοντας για τρέξιμο, καλό είναι να κρατήσετε έναν χαλαρό ρυθμό στην αρχή, ειδικά αν είστε αρχάριοι. Ξεκινήστε με 2 -3 φορές την εβδομάδα από 20' και αυξήστε σταδιακά τον χρόνο σε 30' και τη συχνότητα σε 4 φορές/εβδομάδα. Αν τρέχετε έξω, προτιμήστε ισοθερμικά ρούχα κι έναν σκούφο, αφού το σώμα χάνει θερμότητα από το κεφάλι.
4. Βουτήξτε στην πισίνα (κλειστή ή θερμαινόμενη). Το κολύμπι αποτελεί έναν από τους ιδανικότερους τρόπους να διατηρείτε το βάρος σε έλεγχο, χωρίς επιπτώσεις στο σκελετικό σας σύστημα. Ο αριθμός των θερμίδων που καίγονται κάθε φορά είναι συνάρτηση της φυσικής σας κατάστασης και της έντασης της άσκησης.
5. Ορθοπεταλιές. Το ποδήλατο είναι από τις κορυφαίες αερόβιες ασκήσεις, αφού μπορεί να βελτιώσει το αναπνευστικό σύστημα, να συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία της καρδιάς και να γυμνάσει αποτελεσματικά κοιλιά και πόδια. Η ποδηλασία, ειδικά όταν γίνεται σε ρυθμό πιο γρήγορο από αυτόν της απλής βόλτας και για πάνω από 20', αποτελεί κατάλληλη άσκηση για απώλεια λίπους και θερμίδων. Μην ξεχνάτε να φοράτε πάντα το ειδικό κράνος, κατάλληλα ρούχα και παπούτσια.
6. Μαθήματα αυτοάμυνας. Τα μαθήματα αυτοάμυνας βοηθούν στην τόνωση της αυτοπεποίθησης και αυτοεκτίμησης, προσφέρουν ισορροπία, μυϊκή ενδυνάμωση, σύσφιξη και απώλεια βάρους. Επίσης συμβάλλουν στην καλύτερη γνώση του εαυτού μας, των δυνατοτήτων του σώματος και των ορίων της ψυχής. Για να δείτε αν σας ταιριάζει, επισκεφτείτε μία σχολή για μια δοκιμαστική προπόνηση.
7. Γυμναστήριο. Εκτός από τη σάλα με τα βάρη και τα μηχανήματα, στα γυμναστήρια υπάρχουν ομαδικά προγράμματα pilates, yoga, zumba κ.ά. Κάποια γυμναστήρια παρέχουν και τη δυνατότητα personal training. Με τον κατάλληλο επαγγελματία δίπλα σας, τα αποτελέσματα μπορεί να είναι θεαματικά σε ελάχιστο χρόνο.
8. Αν δεν αγαπάτε τη γυμναστική, ρίξτε το στον χορό. Δοκιμάστε διάφορα είδη χορών μέχρι να βρείτε αυτό που σας ταιριάζει. Να θυμάστε πως όσο πιο γρήγορος και έντονος είναι ο χορός, τόσο πιο πολύ θα γυμναστείτε. Για παράδειγμα, η σάλσα που βοηθά στη βελτίωση της αντοχής, την ενδυνάμωση της καρδιάς και την αύξηση των καύσεων, συμβάλλει σημαντικά στην απώλεια λίπους.
9. Βελτιώστε τη διατροφή σας. Εκτός από την άσκηση, το μυστικό για να διατηρήσετε τον μεταβολισμό σας σε υψηλά επίπεδα είναι να καταναλώνετε μικρά και συχνά γεύματα. Αντικαταστήστε τους επεξεργασμένους υδατάνθρακες (άσπρο ρύζι, μακαρόνια, ψωμί, κράκερ) με ανεπεξέργαστους (κινόα, βρώμη, καστανό ρύζι, όσπρια), που είναι πιο θρεπτικοί, περιέχουν φυτικές ίνες και δίνουν το αίσθημα κορεσμού για περισσότερη ώρα.
Πίνετε πολύ νερό. Μπορεί τον χειμώνα το αίσθημα της δίψας να μειώνεται, όμως δεν πρέπει να περιορίζεται η κατανάλωση υγρών. Ακόμη και η ήπια αφυδάτωση μπορεί να αυξήσει την όρεξή σας για λιπαρές τροφές και να προκαλέσει κατακράτηση υγρών, προκαλώντας αύξηση του βάρους σας.
10 Θέλετε ενέργεια; Αν η καθημερινότητά σας είναι έντονη και νιώθετε ατονία, μια πολυβιταμίνη που θα καλύψει όλες τις απαραίτητες βιταμίνες και μέταλλα και ταυτόχρονα θα σας προσφέρει ενέργεια και τόνωση, θα σας βοηθήσει σημαντικά. Ρωτήστε τον φαρμακοποιό σας τι ταιριάζει στις δικές σας ανάγκες.

 

Μαίρη Τσίμπη
Personal & Group qualified trainer
TRX qualified trainer
Kettlebells qualified trainer
τηλ.: 6936516277
e-mail: ma_mi_na_@hotmail.com