Lifestyle

Show_simboules
Lifestyle

10 συμβουλές για...να μείνετε πάντα νέοι!

Η κατάκτηση της αιώνιας νιότης αποτελούσε  ανέκαθεν διακαή πόθο για τον άνθρωπο. Ο ιατρός Αντιγήρανσης Δημήτριος Εμμ. Συκιανάκης μας δίνει πολύτιμες συμβουλές που θα μας βοηθήσουν να διατηρήσουμε την υγεία μας και να μεγαλώνουμε όμορφα!  Φροντίστε το σώμα σας… είναι το μόνο μέρος που θα ζείτε μαζί του για πάντα!

1. Διατροφή
Αποφύγετε την πολλή ζάχαρη, που κάνει το δέρμα να χάνει την ελαστικότητά του, το πολύ αλκοόλ, που αφυδατώνει τον οργανισμό και επιβαρύνει το συκώτι και την καρδιά, μειώστε το αλάτι που ανεβάζει την πίεση και επιδρά αρνητικά στον μεταβολισμό των οστών. Βάλτε επίσης φρένο στα κορεσμένα λιπαρά, που σκληραίνουν τις αρτηρίες, αλλά και στους υδατάνθρακες: η υπερκατανάλωση υδατανθράκων μπορεί να βλάψει το κολλαγόνο και τις ίνες του δέρματός σας.

2. Νερό, πηγή ζωής
Το νερό αποτελεί το σημαντικότερο στοιχείο για τη διατήρηση της ζωής, καθώς μεταφέρει όλα τα θρεπτικά συστατικά και το οξυγόνο στο αίμα μας, λειτουργεί σαν «λιπαντικό» για τη σωστή λειτουργία των αρθρώσεων, ενυδατώνει το δέρμα και τους ιστούς, αποτοξινώνει τον οργανισμό, ρυθμίζει τη θερμοκρασία του σώματος και βοηθά στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας. Για να καλύψετε τις ανάγκες σας, καταναλώστε περίπου 1,5-2 λίτρa υγρών ημερησίως.

3. Άσκηση
Αποτελεί μια μοναδική βιολογική ανανέωση για τον οργανισμό. Φορέστε τα αθλητικά σας παπούτσια και σηκωθείτε από τον καναπέ σας! Θα αποκτήσετε πνευματική διαύγεια, ψυχική υγεία, καλύτερα επίπεδα χοληστερίνης και αρτηριακής πίεσης. Η άσκηση βοηθά επίσης, στη ρύθμιση του σακχάρου, στην πρόληψη και στην αποκατάσταση των καρδιοπαθειών, βελτιώνει τον ύπνο και προσφέρει ευεξία.

4. Ήλιος
Η ηλιακή ακτινοβολία στο δέρμα μας ενεργοποιεί την παραγωγή της βιταμίνης D, που έχει πολλά και σημαντικά οφέλη για την υγεία: προφυλάσσει από τον διαβήτη τύπου 2, ενισχύει την απορρόφηση του ασβεστίου, ενισχύει το ανοσοποιητικό και βελτιώνει το καρδιαγγειακό σύστημα. Ως εκ τούτου, η με μέτρο έκθεση στον ήλιο είναι κάτι πολύ σημαντικό. Ωστόσο, η αλόγιστη έκθεση, μπορεί να δημιουργήσει δερματικά προβλήματα και έντονη φωτογήρανση. «Παν μέτρον άριστον», λοιπόν, όπως δίδασκαν οι πρόγονοί μας, και το αντηλιακό μαζί σας!

5. Μείωση του στρες
Το στρες, σε κανονικά επίπεδα, είναι ένας υγιής έμφυτος μηχανισμός, που στοχεύει στην επιβίωση του ατόμου. Αρχίζει όμως να αποτελεί πρόβλημα, όταν συναντάται σε υψηλά επίπεδα και για μεγάλες χρονικές περιόδους.
Για να μειώσετε το στρες, βάλτε στη ζωή σας την άσκηση και τη θετική σκέψη, μάθετε να διαχειρίζεστε σωστά τον χρόνο σας, αποφύγετε το αλκοόλ, φροντίστε να κοιμάστε αρκετά και μάθετε να χρησιμοποιείτε τεχνικές χαλάρωσης και σωστής αναπνοής.

6. Αλκοόλ
«Οίνος ευφραίνει καρδίαν», και οι επιστημονικές μελέτες το επιβεβαιώνουν! Η καθημερινή κατανάλωση 1-2 ποτηριών κρασιού (κατά προτίμηση κόκκινου), βοηθά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης, ενισχύει το καρδιαγγειακό σύστημα και συμβάλλει στη πρόληψη ορισμένων μορφών καρκίνου. Η υπερβολική κατανάλωσή του, αντίθετα, μπορεί να έχει καταστροφικά αποτελέσματα.

7. Διακοπή του καπνίσματος
Κόβοντας το τσιγάρο, αυξάνεται το προσδόκιμο επιβίωσης, καθώς μειώνονται οι πιθανότητες να εμφανίσετε καρδιαγγειακό επεισόδιο (περίπου κατά 50%), αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο, καρκίνο του πνεύμονα. Παράλληλα, μειώνεται η κακοσμία του στόματος, ο βήχας, οι καούρες στο στομάχι και η δύσπνοια. Το δέρμα γίνεται πιο απαλό, πιο νεανικό και πιο φωτεινό, ενώ θα βελτιωθεί η όσφρηση και η γεύση σας, οι εργασιακές και οι σεξουαλικές σας επιδόσεις.

8. Ύπνος
Ο καλός ύπνος ωφελεί την καρδιά, ενισχύει τη μνήμη και βοηθά στη διατήρηση του σωματικού βάρους. Επίσης, μειώνει το στρες, βελτιώνει τις μαθησιακές, εργασιακές και αθλητικές επιδόσεις και βοηθά στη μακροζωία.

9. Σεξ
Η ενεργή σεξουαλική ζωή πέρα από την ευχαρίστηση που μας προσφέρει, συμβάλλει σημαντικά και στη μακροζωία, καθώς διώχνει το στρες, ενισχύει το ανοσοποιητικό και εξασφαλίζει καλύτερο ύπνο. Δεν παύει επίσης να αποτελεί μία... χαρούμενη γυμναστική!

10. Νους Υγιής
Χωρίς μνήμη και λογική, η μάθηση θα ήταν αδύνατη, το παρελθόν ανύπαρκτο, τα παρόν ακατανόητο και το μέλλον αβέβαιο. Για να διατηρήσετε τη νοητική σας υγεία, κοινωνικοποιηθείτε και καλλιεργείστε τον εαυτό σας. Πηγαίνετε, για παράδειγμα, στον κινηματογράφο ή στο θέατρο, διαβάστε βιβλία, εφημερίδες και περιοδικά. Καλή «γυμναστική» για τη μνήμη θεωρείται η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας ή ενός μουσικού οργάνου.

 

Info box

Δημήτριος Εμμ. Συκιανάκης,

Ιατρός Αντιγήρανσης

Θέτιδος 10 & Μιχαλακοπούλου, Ιλίσια, Αθήνα

τηλ. 210 7227046 - 210 7227049

e-mail: info@wellaging.gr