Ψυχολογία

Show_350
Ψυχολογία

Ο δεκάλογος αντιμετώπισης της αϋπνίας

1. Αποφεύγετε την κατανάλωση καφέ, τσαγιού ή οινοπνευματωδών ποτών τις απογευματινές ώρες.


2. Αποφεύγετε το βράδυ να τρώτε πολύ ή να τρώτε βαριά και πικάντικα φαγητά.


3. 'Ενα ζεστό γάλα ή χαμομήλι πριν πάτε στο κρεβάτι συχνά βοηθάει τον ύπνο.


4. Ένα ζεστό βραδινό μπάνιο είναι σημαντικό για τη χαλάρωση του σώματος, ιδιαίτερα αν αυτό γίνεται μετά από άσκηση.


5. Φροντίστε το δωμάτιο που κοιμάστε να μην είναι ούτε πολύ ζεστό ούτε πολύ κρύο.


6. Εξασφαλίστε ήσυχο περιβάλλον για τον ύπνο σας. Κλείστε κάθε συσκευή που κάνει θόρυβο, συστήστε στο περιβάλλον σας να κάνει ησυχία. Αν αυτό είναι πρακτικά αδύνατο φορέστε ωτοασπίδες.


7. Αποφεύγετε να κοιμάστε κατά τη διάρκεια της ημέρας ή να παίρνετε στα κλεφτά «υπνάκους» διαβάζοντας εφημερίδα ή βλέποντας τηλεόραση, ιδιαίτερα το απόγευμα.


8. Προσπαθήστε να ξυπνάτε την ίδια ώρα κάθε ημέρα.


9. Διαλέξτε κρεβάτι με στρώμα και κλινοσκεπάσματα άνετα, αναπαυτικά και ευχάριστα. Μην αγχώνεστε και ανησυχείτε αν μια βραδιά δεν κοιμηθείτε. Η κατάκλιση και η ανάπαυση του σώματος είναι εξίσου απαραίτητη και ωφέλιμη. Το άγχος για το αν θα έχετε ή δε θα έχετε ύπνο το βράδυ, επιδεινώνει την κατάστασή σας.


10. Αν δεν σας παίρνει ο ύπνος καλύτερα να σηκώνεστε. Μη μένετε πολύ στο κρεβάτι άυπνος γιατί αυτό επιδεινώνει το πρόβλημα ψυχολογικά.