Fitness

Show_%ce%a5%cf%80%ce%b1%ce%af%ce%b8%cf%81%ce%b9%ce%b1-%ce%ac%cf%83%ce%ba%ce%b7%cf%83%ce%b7-%cf%84%ce%bf%ce%bd-%cf%87%ce%b5%ce%b9%ce%bc%cf%8e%ce%bd%ce%b1
Fitness

Τα οφέλη της υπαίθριας άσκησης τον χειμώνα!

της Έλενας Κιουρκτσή

Έστω και αν το κρύο είναι τσουχτερό οι ειδικοί συμφωνούν πως η άθληση στην ύπαιθρο είναι ωφέλιμη για την υγεία, ακόμη και στην καρδιά του χειμώνα.

Μπορεί η εξωτερική θερμοκρασία να μας παροτρύνει για χουχούλιασμα στον καναπέ, όμως στην πραγματικότητα τίποτα δεν μας εμποδίζει από το να φορέσουμε τα αθλητικά μας παπούτσια και να βγούμε έξω για τρέξιμο, βάδην ή για ποδήλατο.
Μάλιστα, σε δημοσίευμα της εφημερίδας The New York Times, είχε αναφερθεί πως οι ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίες δεν αποκλείουν την υπαίθρια άσκηση, καθώς το ίδιο το σώμα αποτελεί μια «μηχανή παραγωγής θερμότητας» που αντισταθμίζει την παγερή εξωτερική θερμοκρασία. Από την άλλη, πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Environmental Science and Technology αναφέρει πως η άσκηση σε φυσικό περιβάλλον -σε σύγκριση με εκείνη στους εσωτερικούς χώρους- συσχετίζεται με αυξημένο αίσθημα αναζωογόνησης και ενέργειας καθώς και με μειωμένα συναισθήματα έντασης, θυμού και κατάθλιψης. «Αρκεί να γνωρίζουμε τι πρέπει αλλά και τι δεν πρέπει να κάνουμε όταν αθλούμαστε στην ύπαιθρο το χειμώνα», επισημαίνει η γυμνάστρια -personal trainer-, κ. Πόπη Βλαχάβα.

4+1 λόγοι για υπαίθρια άσκηση τον χειμώνα

1. Περισσότερο οξυγόνο: Ο καθαρός κρύος αέρας γεμίζει τους πνεύμονές μας με οξυγόνο, ωφελώντας τον οργανισμό πολύ περισσότερο από την ατμόσφαιρα των κλειστών χώρων (ειδικά εάν δεν διαθέτουν καλό σύστημα κλιματισμού-εξαερισμού) ή την έντονη ζέστη του καλοκαιριού.
2. Αυξάνονται οι καύσεις: Όταν ασκούμαστε έξω, ο οργανισμός μας «καίει» μέχρι και 12% περισσότερες θερμίδες, λόγω της επιτάχυνσης του μεταβολικού ρυθμού, η οποία προκαλείται από τις χαμηλές θερμοκρασίες.
3. Ιδανική θερμοκρασία για άσκηση: Σύμφωνα με τους ειδικούς η ιδανική θερμοκρασία του περιβάλλοντος για τη βελτίωση της απόδοσης κατά την εκγύμναση είναι 10°C βαθμοί Κελσίου και όχι οι 20-22°C βαθμοί Κελσίου, η οποία είναι η μέση θερμοκρασία που επικρατεί σε όλους τους κλειστούς χώρους κατά τους χειμερινούς μήνες, συμπεριλαμβανομένων και των γυμναστηρίων.
4. Ευνοείται η παραγωγή βιταμίνης D: Η σύντομη έκθεση στις ακτίνες του ήλιου αποδεικνύεται ευεργετική για τον οργανισμό μας -ιδιαίτερα κατά τους χειμερινούς μήνες, που η μέρα «μικραίνει» και η ηλιοφάνεια περιορίζεται αισθητά, καθώς η UV (υπεριώδης ηλιακή) ακτινοβολία είναι απαραίτητη για την παραγωγή της βιταμίνης D από την προβιταμίνη της. Η συγκεκριμένη βιταμίνη αποτελεί προϋπόθεση για το «χτίσιμο» γερών οστών και την καλή λειτουργία του νευρικού και του ανοσοποιητικού συστήματος.
5. Προστατεύει από το κρυολόγημα: Η συστηματική, ήπια άσκηση σε εξωτερικό περιβάλλον μπορεί να συμβάλλει στην πρόληψη των πιο συνηθισμένων λοιμώξεων του ανώτερου αναπνευστικού συστήματος και να βελτιώσει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού, προλαμβάνοντας έτσι τις λοιμώξεις. Εκτός από την πρόληψη, παίζει ρόλο και στην αντιμετώπιση του ήπιου κρυολογήματος. Ενδεικτικά, το τρέξιμο βοηθά στο να αισθανθούμε καλύτερα, όταν υποφέρουμε από εποχιακή ίωση, διότι η συγκεκριμένη καρδιοαγγειακή άσκηση αποτελεί ένα φυσικό τρόπο αποσυμφόρησης. Αν, βέβαια, τα συμπτώματα του κρυολογήματος είναι βαριά και συνοδεύονται από πυρετό, τότε είναι απαραίτητο να συμβουλευτούμε τον γιατρό μας.

Διάβασε εδώ τα dos και τα don’ts της υπαίθριας άσκησης τον χειμώνα: