Fitness

Show_208
Fitness

Ελένη Πετρουλάκη: Η γυμναστική είναι τρόπος ζωής

Το όνομά της είναι συνώνυμο του καλογυμνασμένου σώματος. Η Ελένη Πετρουλάκη είναι μια γυναίκα που ισορροπεί τέλεια ανάμεσα σε πολλαπλούς ρόλους, αφού είναι μητέρα τεσσάρων κοριτσιών, σύζυγος και επιχειρηματίας. Δεν εφησυχάζει ποτέ. Πού βρίσκει όλη αυτήν την ενέργεια; Μα, στη γυμναστική φυσικά!

Πώς ξεκίνησε η ενασχόλησή σας με την Power Yoga;
Είχα μόλις γυρίσει από την Ιταλία, όπου μέναμε με το σύζυγό μου, και ψαχνόμουν για κάτι διαφορετικό. Τότε πήγα ένα ταξίδι με την πεθερά μου στο Βελιγράδι. Στο ΝόβιΣαντ, γνώρισα έναν Σέρβο που ασχολείτο με τη yoga. Παρακολούθησα κάποια σεμινάρια. Στη συνέχεια ανέπτυξα προγράμματα, για να δω τα αποτελέσματα της μεθόδου, που ήταν θεαματικά. Το σημαντικό στη yoga, είναι ότι γυμνάζεσαι με το βάρος του σώματός σου. Ελέγχεις το βάρος του σώματός σου και έτσι δεν υπάρχουν επιβαρύνσεις.

Η yoga μπορεί να είναι μια διέξοδος και από το στρες;
Με αυτή την μέθοδο γυμναστικής υπάρχει μια επικοινωνία: το μυαλό, ο νους, δίνει εντολή στο σώμα, για να μπορέσει να εκτελέσει σωστά τις asanas, τις στάσεις της yoga. Άλλωστε, αυτό σημαίνει yoga, ένωση ψυχής και σώματος. Όταν, λοιπόν, στόχος μας είναι η ελαστικότητα, η καλυτέρευση στο σώμα μας, η ψυχική ανάταση και η ευεξία, η yoga είναι ιδανική λύση. Βέβαια, και στον χώρο της γυμναστικής, τα πράγματα εξελίσσονται κι εγώ προσπαθώ να φέρνω διαρκώς καινούριες μεθόδους άσκησης στην Ελλάδα.

Αυτό προκύπτει από δική σας ανησυχία να προσφέρετε κάτι νέο;
Ναι, πρώτα από δική μου ανησυχία. Μετά βάζω και τους πελάτες μου σε αυτή τη διαδικασία, λέγοντάς τους ότι πρέπει να δοκιμάσουν κάτι καινούριο, εφόσον ανταποκρίνεται στους στόχους και στις προσδοκίες τους. Το σημαντικότερο στην άσκηση, είναι να βρεις αυτό που σου ταιριάζει και να το εντάξεις στην καθημερινότητα και στο πρόγραμμά σου.
Πρόσφατα, έφερα από την Αμερική ένα νέο πρόγραμμα, που λέγεται PACE (Programmed Aerobic-Anaerobic Circuit Exercise). Ευελπιστώ ότι θα έχει την ίδια απήχηση με το power yoga, γιατί έχει φοβερά αποτελέσματα. Είναι ένα νέο είδος δυναμικής κυκλικής προπόνησης και συνδυάζει καρδιοαναπνευστική προπόνηση και προπόνηση μυϊκής ενδυνάμωσης. Η προπόνηση διαρκεί μόλις 27’ και έχει τα ίδια αποτελέσματα σαν 1? ώρα άσκησης. Η ένταση της άσκησης ενεργοποιεί το μεταβολισμό, με αποτέλεσμα να καις λίπος ακόμα και 24 ώρες μετά. Θεωρώ ότι είναι το μέλλον της προπόνησης στο fitness.
Ξεκίνησε από την Αμερική, όπου αναπτύχθηκε αρχικά για θεραπευτικούς σκοπούς, από τον δρ Σιλς και έχει βασιστεί σε έρευνες των πανεπιστημίων του Χάρβαρντ και του Μαϊάμι. Αυτό ακολούθησα κι εγώ, για να χάσω τα κιλά της τελευταίας μου εγκυμοσύνης.

Πόσο χρόνο άσκησης χρειάζεται ένας μέσος άνθρωπος, κυρία Πετρουλάκη;
Το καλύτερο είναι 3 φορές την εβδομάδα, από μισή ώρα, με εναλλαγές. Μετά από κάθε μέρα εξάσκησης, δηλαδή, να αφήνουμε μία μέρα ανάπαυσης. Και φυσικά, άσκηση δεν σημαίνει απαραιτήτως γυμναστήριο. Ο κόσμος μπορεί να γυμναστεί στα πάρκα, στους δρόμους, στα γήπεδα, παντού. Αρκεί να το θέλει πραγματικά.

Αν δεν υπάρχει ο χρόνος για συστηματική άσκηση, τι μπορούμε να κάνουμε;
Υπάρχουν εναλλακτικοί τρόποι: Αντί να πάρουμε το αυτοκίνητο για να κάνουμε μία απόσταση μισού ή ενός χιλιομέτρου, μπορούμε να περπατήσουμε, με έντονο όμως βήμα, για να ανεβάσουμε τους παλμούς και να δώσουμε κίνηση σε όλο το σώμα. Ο ανθρώπινος οργανισμός πρέπει να κινείται για να λειτουργεί σωστά. Δεν είμαστε φτιαγμένοι για να καθόμαστε σε μια καρέκλα όλη την ημέρα. Γι’ αυτό, πλέον, η γυμναστική είναι θέμα υγείας. Παλαιότερα, που οι άνθρωποι έκαναν χειρωνακτικές εργασίες, είχαν λιγότερα προβλήματα με την πίεση, με το κυκλοφορικό, δεν είχαν προβλήματα με τη μέση ή τον αυχένα. Όλα αυτά οφείλονται στην έλλειψη της άσκησης. Γι’ αυτούς που δεν έχουν χρόνο, μια καλή λύση είναι και τα dvd γυμναστικής.

Ποια είναι τα σημαντικότερα λάθη που κάνουν οι Ελληνίδες, σε σχέση με το σώμα τους;
Ξεκινούν τη γυμναστική 1–2 μήνες πριν από το καλοκαίρι και θέλουν άμεσα αποτελέσματα. Είναι μεγάλο λάθος αυτό. Τη γυμναστική δεν την κάνουμε ένα μήνα για να χάσουμε τρεις πόντους από την περιφέρεια και δύο από την κοιλιά. Αυτή η νοοτροπία με ενοχλεί. Για μένα, η γυμναστική είναι τρόπος ζωής. Αθλούμαι από 7-8 χρονών. Κι αν μια μέρα δε γυμναστώ, μου λείπει πραγματικά.
Θα ήθελα να διατυπώσω μια απορία. Οι γυναίκες ποτέ δεν αφήνουν τα μαλλιά τους απεριποίητα. Το σώμα τους όμως, επειδή νομίζουν ότι το καλύπτουν με τα ρούχα, το αφήνουν. Είναι σαν να έχεις ακμή και να ψάχνεις το τέλειο μέικαπ, αντί να πας στον δερματολόγο, για να λύσεις το πρόβλημα.
Πολλοί άνθρωποι θεωρούν τη γυμναστική κούραση, κάτι σαν καταναγκαστικό έργο, αγνοώντας ότι η γυμναστική χαρίζει ενέργεια. Στην αρχή φαίνεται κουραστική, γιατί δεν έχει συνηθίσει ο οργανισμός. Μετά από λίγο όμως, όλοι καταλαβαίνουν ότι προσφέρει ενέργεια και ευεξία. Στην Ιαπωνία, όλες οι μεγάλες εταιρείες διαθέτουν γυμναστήριο, γιατί ξέρουν ότι βοηθά στην αποδοτικότητα των εργαζομένων. Εδώ, έχουμε τη δικαιολογία του «δεν έχω χρόνο», «είμαι κουρασμένος». Αλλά είναι θέμα τεμπελιάς. Είμαστε του 2ωρου-3ωρου καφέ και της ταβέρνας. Είμαστε καλοπερασάκηδες και θέλουμε την εύκολη λύση…

Δεν έχει βελτιωθεί η εικόνα τα τελευταία χρόνια;
Ναι. Ωστόσο, το ποσοστό του ενεργού πληθυσμού που γυμνάζεται εξακολουθεί να είναι απογοητευτικό. Δεν ξεπερνά το 5% -μέχρι πρότινος ήταν 3%.

Στο χώρο του μόντελινγκ και της τηλεόρασης, πολλά κορίτσια μπλέκουν στα «δίχτυα» της ανορεξίας. Εσάς ήταν ο πρωταθλητισμός, που σας δίδαξε τη σωστή και ισορροπημένη διατροφή;
Μια γυναίκα, για να είναι όμορφη, δεν χρειάζεται να είναι σκελετός. Επειδή ο φακός «παχαίνει», οι κοπέλες που δουλεύουν στην τηλεόραση, είναι συνήθως πιο αδύνατες. Δεν σημαίνει όμως ότι αυτό είναι το ωραίο. Με τον πρωταθλητισμό, μαθαίνεις έναν σωστό τρόπο ζωής, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν μπορείς να απολαύσεις ένα γλυκό ή ένα τηγανητό. Όταν έχεις μάθει τον οργανισμό σου να κινείται, και παραπάνω να φας, το καις. Άνθρωπος σε αδράνεια, ίσον πολύ χαμηλός μεταβολισμός. Ό,τι και να φάει θα γίνει λίπος.

Είστε μητέρα τεσσάρων παιδιών. Έχετε εντάξει την άσκηση στην καθημερινότητά τους;
Εννοείται! Μάλιστα, κάνω και μαθήματα στο σχολείο που πηγαίνουν, ώστε βλέποντας και τα άλλα παιδιά, να επηρεαστούν. Τους παρουσιάζω την άσκηση σαν παιχνίδι, για να μην τη θεωρήσουν καταναγκαστικό έργο. Μέσα από το παιχνίδι, περνάω τα μηνύματα που θέλω, τόσο για τη σωστή διατροφή, όσο και για την άσκηση.

Τι πρέπει να προσέχουν οι γονείς στη διατροφή των παιδιών τους;
Η διατροφή του παιδιού είναι πολύ σημαντική, από τη στιγμή που θα γεννηθεί. Γι’ αυτό, αν μια μητέρα δεν μπορεί να θηλάσει, καλό είναι να επιλέξει ένα καλό γάλα, που να είναι όσο το δυνατό πιο κοντά στο μητρικό. Τον πρώτο χρόνο της ζωής καθορίζονται οι λιπαποθήκες του ανθρώπου. Γενικότερα, στη διατροφή των παιδιών, θα πρέπει να αποφεύγονται τα πολλά γλυκά. Δεν νοείται να μη δώσεις μία σοκολάτα στο παιδί, πρέπει όμως να υπάρχει μέτρο. Πρέπει επίσης, να υπάρχουν περισσότερα φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως, γιατί και ενέργεια τους προσφέρουν και σημαντικές βιταμίνες.

Μιλήστε μας για το Asana tv.
Eίναι το πρώτο διαδικτυακό κανάλι (http://www.asanatv.gr/), που έχει να κάνει με τη γυμναστική, τη διατροφή, την υγεία, την ομορφιά, τα παιδιά. Υπάρχουν βίντεο γυμναστικής, διατροφής, light συνταγών, επίσης νέα από όλο τον κόσμο για σεμινάρια, activities, festivals για οτιδήποτε έχει να κάνει με τη yoga, τον αθλητισμό και τη γυμναστική.
Βάζοντας ο επισκέπτης τα στοιχεία του και ορισμένες πληροφορίες, το site τον κατευθύνει σε προγράμματα γυμναστικής, ανάλογα με το επίπεδό του. Μέσω του site, μπορεί ακόμη, να κλείσει sessions με γυμναστές στα γυμναστήρια asana (προσωπικές προπονήσεις) ή να λάβει το προσωπικό του πρόγραμμα διατροφής.
Το περιεχόμενο θα ανανεώνεται σε εβδομαδιαία βάση. Μελλοντικά ευελπιστούμε να έχουμε live πρόγραμμα και δυνατότητες άμεσης ενημέρωσης.

Ποια είναι τα μυστικά της ομορφιάς σας;
Δεν έχω τρομερά μυστικά. Δεν είμαι διαφορετική από τις άλλες γυναίκες που έχουν οικογένεια, παιδιά και δουλειά. Το γεγονός ότι η γυμναστική είναι κομμάτι της ζωής μου είναι μεγάλο αβαντάζ, υπό την έννοια ότι, κάνοντας τη δουλειά που μου αρέσει, γυμνάζομαι κι εγώ. Αυτό μου δίνει απίστευτη διάθεση, ευεξία και ενέργεια, για να μπορώ να αντεπεξέλθω.

Γυμναστήρια asana υπάρχουν:
στα Γιάννενα, στη Ρόδο, στο Ηράκλειο, στη Γλυφάδα, στην Κηφισιά, στη Θεσσαλονίκη, στις Σέρρες και στο Bansko της Βουλγαρίας.