Fitness

Show_%ce%98%ce%b1%ce%bb%ce%ac%cf%83%cf%83%ce%b9%ce%b1_%cf%83%cf%80%ce%bf%cf%81_forweb
Fitness

Απολαμβάνοντας την καλοκαιρινή άσκηση με θαλάσσια σπορ!

της Έλενας Κιουκτσή

Το καλοκαίρι για πολλούς σημαίνει απόλαυση του υδάτινου στοιχείου στο έπακρο! Το «απλό» κολύμπι στη θάλασσα μοιάζει πολύ απλό, σε σχέση με την αδρεναλίνη και την απόλαυση που δίνει ο συνδυασμός της διασκέδασης με την έντονη άθληση. Έτσι, κάποιοι επιδιώκουν να δαμάσουν τα κύματα με την ιστιοσανίδα τους, άλλοι να περάσουν ανάμεσά τους κάνοντας θαλάσσιο σκι, και οι πιο τολμηροί, επιδιώκουν να τα δουν από πολύ ψηλά! Κάποιοι πάλι προτιμούν να εξερευνούν τον υδάτινο κόσμο κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, στον μαγευτικό βυθό της!  Ποια είναι τα πιο  δημοφιλή θαλάσσια σπορ, τι πρέπει να προσέξουμε και ποιες παραλίες ενδείκνυνται για να τα απολαύσουμε καλύτερα;

WINDSURFING
Mε τη δύναμη του αέρα!

Στα ελληνικά είναι γνωστό ως Ιστιοσανίδα, αλλά οι περισσότεροι χρησιμοποιούν την αγγλική ονομασία. Το windsurfing απαιτεί ισορροπία πάνω σε μια σανίδα, με σύμμαχο τα κύματα, αλλά και τον άνεμο, γι’ αυτό και η σανίδα συνοδεύεται από το πανί, το άλμπουρο (το «κατάρτι» του πανιού) και τη μάτσα (η λαβή για να κάνετε τους χειρισμούς). Με σωστή εξάσκηση και προφυλάξεις ασφαλείας, το windsurfing είναι σχετικά ασφαλής δραστηριότητα. Θεωρείται, επιπλέον, ένα πολύ δυναμικό άθλημα, καθώς γυμνάζει χέρια και πόδια. Οι απρόβλεπτες μετεωρολογικές συνθήκες, σε συνάρτηση με τις υψηλές ταχύτητες που μπορεί να αναπτυχθούν, ενδέχεται να οδηγήσουν σε απώλεια ελέγχου και τραυματισμούς, λόγω συγκρούσεων ή πτώσεων.

ΠΟΥ: Ιδανικές θεωρούνται οι παραλίες στην Πάρο, στη Λευκάδα και στην Κρήτη.

Τι να προσέξετε:
• Να φοράτε πάντοτε ειδικό σωσίβιο και να κάνετε ιστιοσανίδα με παρέα.
• Αποφεύγετε το σπορ αυτό, εάν αντιμετωπίζετε προβλήματα μέσης.
• Προτιμήστε μία ιστιοσανίδα με υποδοχές για τα πόδια, διότι παρέχει καλύτερη σταθερότητα.

ΚΑΤΑΔΥΣΕΙΣ
Για δεινούς εξερευνητές...

Σαν αρχάριος δύτης έχεις μια περίεργη αίσθηση την πρώτη φορά. Η στολή είναι σφιχτή επάνω σου, τον εξοπλισμό τον νιώθεις βαρύ, η μάσκα σε στενεύει στο πρόσωπο. Όλα αυτά είναι μια φυσιολογική αίσθηση, που κάθε νέος δύτης έχει νιώσει την πρώτη του φορά, γιατί ο άνθρωπος έχει δημιουργηθεί για να ζει έξω από το νερό και όχι μέσα σε αυτό, οπότε κάθε τι το διαφορετικό προκαλεί μια δικαιολογημένη αναστάτωση! Ωστόσο, σκεφτείτε πως υποβρυχίως υπάρχει ένας βυθός γεμάτος μυστικά που σας περιμένει, για να σας παρασύρει στον μυστήριο κόσμο του. Καταδύσεις στην Ελλάδα σημαίνει περιπέτειες σε εντυπωσιακά ναυάγια, υποθαλάσσια σπήλαια, ύφαλους παρέα με χιλιάδες είδη ψαριών.

ΠΟΥ: Από τη Σκιάθο ως τη Λευκάδα και τη Ζάκυνθο και από τη Σαντορίνη ως την Κέρκυρα.

Τι να προσέξετε:
• Η κατάδυση γίνεται πάντα κατά ζεύγη.
• Να ξεκουράζεστε αρκετά ανάμεσα στις βουτιές.
• Μην αναπνέετε πολύ βαθύτερα από το κανονικό. Δύο με τρεις βαθιές αργές εισπνοές πριν από κάθε βουτιά είναι αρκετές γιατί αλλιώς υπάρχει το ενδεχόμενο του υπεραερισμού που οδηγεί στη μείωση των ποσοστών διοξειδίου του άνθρακα στους πνεύμονες, με κίνδυνο ζαλάδας και απώλειας αισθήσεων.
• Αν νιώσετε πόνο στα αυτιά μην συνεχίσετε την κατάδυση.
• Απαγορεύονται οι καταδύσεις σε περιπτώσεις ασθένειας (π.χ. προβλήματα καρδιάς, υψηλή πίεση κ.α.) ή κατανάλωσης αλκοόλ και φαρμάκων.

 

 

Δες εδώ περισσότερα δημοφιλή θαλάσσια σπορ: