Fitness

Show_%cf%87%ce%bf%cf%81%ce%bf%cf%82_web
Fitness

Xoρός: Δυναμώστε σώμα και ψυχή!

Κάποιοι άνθρωποι δυσανασχετούν στο άκουσμα της λέξης «γυμναστική». Αυτό συμβαίνει, διότι στο μυαλό τους συνδυάζουν την άσκηση με την κούραση που την ακολουθεί ή γιατί τη θεωρούν βαρετή. Ίσως και όχι άδικα. Υπάρχουν προγράμματα γυμναστικής που περιλαμβάνουν ώρες ασκήσεων με όργανα, με δεκάδες σετ κοιλιακών και διατάσεων! Αν κάτι τέτοιο δεν σας ταιριάζει, σας προτείνουμε έναν άλλο, διαφορετικό και άκρως διασκεδαστικό τρόπο γυμναστικής, τον χορό!
Είναι γεγονός, πως μέχρι πριν από μερικά χρόνια, η αφορμή για να πάει κάποιος σε μια σχολή χορού ήταν κάποια κοινωνική εκδήλωση, όπως ο γάμος ενός ζευγαριού, που ήθελε να εντυπωσιάσει τους καλεσμένους του με ένα αισθησιακό τάνγκο ή ένα πριγκιπικό βαλς!
Για να καλυφθούν οι ανάγκες για εκγύμναση, μέχρι πρόσφατα αρκούσε μια εγγραφή στο γυμναστήριο της γειτονιάς, τρέξιμο στο πάρκο, ή ενδεχομένως κάποιο άθλημα. Τα τελευταία χρόνια ωστόσο, φαίνεται πως ο χορός έχει εισέλθει δυναμικά στον χώρο της άσκησης, καθώς δεκάδες μελέτες απαριθμούν τα οφέλη του για τον οργανισμό. Ο χορός γυμνάζει όλο το σώμα και συμβάλλει στη βελτίωση του καρδιοαναπνευστικού συστήματος. Όπως εξηγούν οι επιστήμονες, εκτός από σημαντική άσκηση, ο χορός συμβάλλει στη βελτίωση της γνωστικής λειτουργίας. Είτε είστε επαγγελματίας χορευτής, είτε κάποιος που απολαμβάνει να χορεύει με τους φίλους του, η δραστηριότητα αυτή θα σας
κάνει πιο έξυπνους, θα μειώσει σημαντικά το στρες που βιώνετε στην καθημερινότητά σας και θα περιορίσει δραστικά τον κίνδυνο άνοιας[1]. Επιπλέον, μελέτη[2] από Αμερικανούς επιστήμονες, έδειξε πως ο χορός μπορεί να ανακουφίσει από τους πόνους που συνοδεύουν την αρθρίτιδα.
Οι επιστήμονες, πριν καταλήξουν στο παραπάνω συμπέρασμα, μελέτησαν την αποτελεσματικότητα μερικών προγραμμάτων άσκησης, συμπεριλαμβανομένου και του χορού, που εφαρμόζονται στο νοσοκομείο Ειδικής Χειρουργικής της Νέας Υόρκης, σε ασθενείς με αρθρίτιδα. Αυτό που διαπίστωσαν, είναι ότι τα προγράμματα του χορού βελτίωσαν σημαντικά την ποιότητα ζωής των ασθενών, και πιο συγκεκριμένα, καλυτέρεψαν την ισορροπία τους, περιόρισαν τον πόνο και τα άλλα συμπτώματα της νόσου, αλλά και τη συχνότητα των πτώσεων. Επίσης, παρατηρήθηκε μείωση του αριθμού των τραυματισμών που απαιτούσαν νοσηλεία. Και τα οφέλη δεν σταματούν εδώ…

Τι προσφέρει ο χορός;
• O χορός είναι μια από τις καλύτερες αεροβικές ασκήσεις. Αυξάνει τον ρυθμό του μεταβολισμού, βοηθάει στις καύσεις του οργανισμού και επομένως συμβάλλει στην απώλεια βάρους. Έχει υπολογιστεί, ότι 90' χορογραφίας διαγωνιστικού τύπου (υψηλού δηλαδή επιπέδου), ισοδυναμεί με 800 μέτρα γρήγορου τρεξίματος!
• Δυναμώνει τους πνεύμονες. Κατά τη διάρκεια του χορού ο οργανισμός μας χρησιμοποιεί τη μέθοδο της διαφραγματικής αναπνοής, που ισχυροποιεί την καρδιά και συμβάλλει στην ενίσχυση της ελαστικότητας των πνευμόνων.
• Βοηθάει στην αντιμετώπιση σκελετικών δυσμορφιών, όπως η κύφωση, η λόρδωση και η σκολίωση, αφού βελτιώνει σημαντικά τη στάση του σώματος.
• Συμβάλλει στην απώλεια των περιττών κιλών και στη διατήρηση του βάρους μας σε φυσιολογικά επίπεδα.
• Μειώνει το στρες και την κατάθλιψη. Όπως και με κάθε άλλη έντονη σωματική δραστηριότητα, όταν χορεύουμε, στον εγκέφαλο απελευθερώνονται σεροτονίνες και ενδορφίνες. Οι ουσίες αυτές, είναι γνωστές γιατί επηρεάζουν τη διάθεση και τα επίπεδα ενέργειας, περιορίζοντας το στρες και την κατάθλιψη.
• Σε ψυχολογικό επίπεδο, ο χορός θα μας βοηθήσει να γνωρίσουμε το σώμα μας και να αποκτήσουμε μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση.
• Τέλος, πέρα από τα σωματικά οφέλη, ο χορός προάγει και την κοινωνικότητα. Στα μαθήματα χορού μπορούμε να κάνουμε νέες γνωριμίες και να αποκτήσουμε καινούριους φίλους!

FAQ για υποψήφιους χορευτές
Γιατί να προτιμήσω το χορό;
Είναι μια πολύ καλή άσκηση, που μας βοηθάει στην απώλεια και τον έλεγχο βάρους καθώς και να διατηρούμαστε υγιείς. Οι θερμίδες που καίμε όταν χορεύουμε είναι περισσότερες από όταν παίζουμε ποδόσφαιρο, λένε οι ειδικοί. Τέλος, δεν απαιτούνται ιδιαίτερες ικανότητες ή ταλέντο, αλλά θέληση και διάθεση!

Τι είδους χορό να επιλέξω;
Κάθε χορός έχει το δικό του στιλ και τη δική του τεχνική, γι' αυτό είναι πολύ πιθανό κάποιος να μας αρέσει περισσότερο κι άλλος λιγότερο. Πριν διαλέξουμε, καλό είναι να λάβουμε υπ’ όψη μας ορισμένους παράγοντες όπως: την ηλικία, τις μουσικές προτιμήσεις, το πόσο έντονα θέλουμε να ασκηθούμε και τον λόγο για τον οποίο θέλουμε να μάθουμε κάποιο χορό (π.χ. κοινωνικοποίηση, διασκέδαση, εκγύμναση).

Πόσο διαρκεί ένα μάθημα και πόσο κοστίζει;
Ένα μάθημα διαρκεί περίπου 45-50', συμπεριλαμβανομένου ενός σύντομου διαλείμματος. Το κόστος του ανέρχεται στα 8 με 10 ευρώ την ώρα!

Μετά από πόσο καιρό θα μπορώ να χορεύω ικανοποιητικά;
Αυτό εξαρτάται άμεσα από το χορευτικό επίπεδο στο οποίο θέλετε να φτάσετε, τους χορούς που έχετε επιλέξει να διδαχθείτε και τη συχνότητα που παρακολουθείτε τα μαθήματα. Αν, για παράδειγμα, μαθαίνετε λάτιν και ευρωπαϊκούς χορούς, μετά τα πρώτα 1-2 μαθήματα, θα γνωρίζετε τα βασικά βήματα, ενώ στα 3-4 μαθήματα θα μπορείτε να αναγνωρίζετε κάθε ρυθμό.

 

 

Μάθετε πώς θα επιλέξτε τον χορό που σας ταιριάζει εδώ!

 

Πηγές: 1. Verghese J., Lipton R., Katz M., Hall C., Derby C., Kuslansky G., Ambrose A., Sliwinski M., Buschke H., Leisure Activities and the Risk of Dementia in the Elderly, N Engl J Med 2003; 348:2508-2516
2. Hospital for Special Surgery. “Hospital-based exercise program improves quality of life for adults with arthritis, other muscle and joint conditions.” ScienceDaily. ScienceDaily, 16 December 2014.