Fitness

Show_%cf%87%ce%bf%cf%81%ce%bf%cf%82_2_web
Fitness

Επιλέξτε τον χορό που σας ταιριάζει!

της Βιβέτας Λαϊνιώτη

Για τον περισσότερο κόσμο, ο χορός είναι ένας τρόπος έκφρασης και εξωτερίκευσης των συναισθημάτων του. Ωστόσο, πέρα από τρόπο καλλιτεχνικής έκφρασης, μπορεί να αποτελέσει μια μέθοδο άσκησης και εκτόνωσης, που θα σας βοηθήσει να γυμνάσετε το σώμα σας, να ελέγξετε το βάρος σας και να τονώσετε την αυτοπεποίθησή σας ευχάριστα! Ετοιμαστείτε λοιπόν για μοναδικές χορογραφίες!

Τάνγκο: Δεν θα μπορούσε παρά να ονομαστεί «χορός της φωτιάς ή του πάθους» αφού οι φιγούρες του είναι συνάμα δραματικές και δυναμικές, απαλές και κοφτές. Προκειμένου να πετύχετε αυτόν τον συνδυασμό κινήσεων, χρειάζεται να επιστρατεύσετε ολόκληρο το σώμα, σφίγγοντας τους κοιλιακούς σας, ενεργοποιώντας τους ραχιαίους, ελέγχοντας και γυμνάζοντας τους γοφούς σας.
Βαλς: Περιλαμβάνεται στους ευρωπαϊκούς χορούς ή Ballroom dances, μια σειρά από εντυπωσιακούς χορούς, που πήραν το όνομά τους από τις μεγάλες σάλες στις οποίες χόρευαν οι αριστοκράτες του 18ου αιώνα. Ήταν ο χορός της υψηλής κοινωνίας, ενώ μεγάλη ώθηση του έδωσαν γνωστοί μουσουργοί, όπως ο Johan Strauss. Μπαίνοντας στα ευρωπαϊκά σαλόνια -κυρίως τα παριζιάνικα- ο ρυθμός του βαλς άρχισε να γίνεται πιο αργός πλησιάζοντας στη σημερινή, μοντέρνα εκδοχή του.
Ανήκει στην κατηγορία των περιστρεφόμενων χορών σε ζεύγη και διακρίνεται για την υπερήφανη και κομψή του κίνηση. Θεωρείται ο χορός της ισορροπίας και αποτελεί εξαιρετική γυμναστική για τα πόδια. Τα κύρια είδη του είναι δύο: Το βιενέζικο βαλς που χορεύεται με γρήγορα κυκλικά βήματα και το μοντέρνο, που διακρίνεται για τις πιο απαλές του κινήσεις.
Λάτιν: Τους λέμε έτσι και θεωρούμε ότι έλκουν την καταγωγή τους από τις χώρες της Λατινικής Αμερικής, όμως οι ρίζες τους χάνονται πίσω στον χρόνο, στα βάθη της Αφρικής. Η ρούμπα, το μάμπο, το τσάτσα και η σάμπα αποτελούν τους πιο γνωστούς λάτιν χορούς. Όποιος γνωρίζει τα βήματα των τεσσάρων αυτών ειδών είναι σε θέση να χορέψει οποιονδήποτε λάτιν ρυθμό. Με τους λάτιν χορούς, γυμνάζονται αποτελεσματικά οι γλουτοί, η μέση, αλλά και το άνω μέρος της πλάτης. Χορεύοντας λάτιν, κάποιος μπορεί να κάψει έως και 250 θερμίδες την ώρα.
Ρούμπα: Η βασική κίνηση της ρούμπα, χαρακτηριστική και ιδιαίτερα έντονη στους γοφούς, λέγεται ότι προήλθε από το σήκωμα των σακιών που κουβαλούσαν οι σκλάβοι στην Κούβα. Έπειτα από εξαντλητική δουλειά στις φυτείες, οι σκλάβοι μαζεύονταν γύρω από τη φωτιά και διασκέδαζαν χορεύοντας. Σήμερα ωστόσο, η ρούμπα έχει εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα: θεωρείται ο χορός του έρωτα, λόγω των έντονων κινήσεων της λεκάνης και του έντονου ερωτισμού που εκπέμπει. Θα ιδρώσετε λιγότερο σε σχέση με τους άλλους λάτιν χορούς, ωστόσο θα σας βοηθήσει να γυμνάσετε την κοιλιά και τη μέση σας, καθώς απαιτεί έντονες κινήσεις της λεκάνης και των γοφών.
Μάμπο: Το μάμπο είναι ένας λάτιν ρυθμός που προήλθε από την ένωση της αφροκουβανέζικης μουσικής με μια δόση από Swing! O ρυθμός του είναι λίγο πιο γρήγορος από αυτόν της ρούμπα - επομένως χρειάζεται λίγο μεγαλύτερη προσπάθεια για να ακολουθήσει κανείς τα βήματα. Έχει ίδια τεχνική, ενώ περιλαμβάνει πολλές στροφές και ανεξάντλητο συνδυασμό από φιγούρες. Γυμνάζει αποτελεσματικά τους μηρούς, τους γοφούς και τα πόδια.
Τσά-τσα: Ο συγκεκριμένος χορός είναι παιχνιδιάρικος και ανεβάζει τη διάθεση με τα γρήγορα βήματα και τις σκερτσόζικες φιγούρες του, όμως έχει σημαντικές τεχνικές απαιτήσεις -σχεδόν όσες και το μάμπο. Είναι ένας χορός που απαιτεί καλό έλεγχο στις κινήσεις και ιδιαίτερη δεξιοτεχνία στα πόδια. Εκτός από τα πόδια και τους μηρούς, γυμνάζει αποτελεσματικά και τους κοιλιακούς.
Σάμπα: Όλοι έχουμε θαυμάσει τις καλλίγραμμες βραζιλιάνες να λικνίζονται στους ρυθμούς της σάμπα στο σαμποδρόμιο του Ρίο. Ο χορός στον οποίο έχουν μυηθεί ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για το γυμνασμένο σώμα τους. Η σάμπα συνιστά μια εξαιρετική αεροβική άσκηση που γυμνάζει εξαιρετικά τα πόδια, τους γοφούς και το πάνω μέρος του σώματος.
Παραδοσιακοί Χοροί: Οι παραδοσιακοί χοροί στην Ελλάδα παρουσιάζουν μεγάλη ποικιλία. Κάθε περιοχή ή χωριό της Ελλάδας έχει τους δικούς του χορούς, οι οποίοι διαφέρουν από περιοχή σε περιοχή ή ακόμη και από χωριό σε χωριό. Μια χαρακτηριστική διάκριση μπορεί να γίνει μεταξύ των νησιώτικων και των στεριανών χορών: Oι νησιώτικοι περιλαμβάνουν περισσότερες αναπηδήσεις και πολύπλοκες κινήσεις των ποδιών (π.χ. πεντοζάλης, ικαριώτικος, μπάλος), ενώ οι στεριανοί (π.χ. τσακώνικος, καλαματιανός) χορεύονται πιο αργά. Όταν χορεύει κάποιος ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς, χρησιµοποιεί το κεφάλι, τα χέρια, τον κορµό και τα πόδια του, κάνει καθίσµατα, στροφές, φιγούρες. Γυµνάζει λοιπόν όλες τις μυϊκές οµάδες του σώµατός του.
Χορεύοντας Καλαματιανό, Ζακυνθινό Μπάλο, Κρητικό Πεντοζάλι ή Ικαριώτικο, είναι επίσης σίγουρο πως θα χάσετε πολλές θερμίδες! Τα μικρά άλματα, τα γρήγορα βήματα και οι προβολές γυμνάζουν όλο το σώμα και μπορούν να σας απαλλάξουν τουλάχιστον από 350 θερμίδες την ώρα.

 

Δείτε τι προσφέρει ο χορός στο σώμα μας και όχι μόνο!