Ομορφιά

Show_xalarwste_kai_oneira_glika
Ομορφιά

Χαλαρώστε και...όνειρα γλυκά

της Παρασκευής Λαϊνιώτη

Όλοι γνωρίζουμε ότι ο καλός ύπνος είναι πολύτιμος για την υγεία και την ευεξία μας. Για να είμαστε λειτουργικοί και αποδοτικοί το επόμενο πρωί, είναι σημαντικό να κοιμόμαστε τουλάχιστον οκτώ ώρες. Ο καλός ύπνος, λένε, το πρωί κρίνεται! Τι συμβαίνει όμως όταν οι ώρες περνούν, αλλά τα μάτια δεν κλείνουν;

 

H αιτία του προβλήματος είναι πιθανό να κρύβεται στο γεγονός ότι δεν καταφέρνουμε, παρά την κούραση όλης της ημέρας, να «αδειάσουμε» το μυαλό μας από τις έγνοιες, τα προβλήματα και τις υποχρεώσεις της καθημερινότητας, ώστε να ηρεμήσουμε και να κοιμηθούμε γαλήνια μέχρι το πρωί...

Ο ύπνος, ωστόσο, δεν είναι πολυτέλεια, αλλά μία από τις βασικότερες ανάγκες του σώματος και του πνεύματος. Το σώμα τον έχει ανάγκη προκειμένου -σε οργανικό επίπεδο- να επανορθώσει τις βλάβες στα κύτταρά μας, στους ιστούς αλλά και το μυϊκό μας σύστημα, που συμβαίνουν στη διάρκεια της ημέρας, από την ίδια τη λειτουργία του οργανισμού.

Πολλές έρευνες έχουν δείξει πως η στέρηση ύπνου συνδέεται με μια σειρά από προβλήματα, όπως πονοκεφάλους, ταχυπαλμίες, κούραση, εκνευρισμό και μειωμένη συγκέντρωση στη διάρκεια της ημέρας, ενώ η χρόνια έλλειψή του μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρότερα προβλήματα υγείας.

Αλλά και σε ψυχολογικό επίπεδο, η σημασία του καλού ύπνου είναι καταλυτική. Οι άνθρωποι που δεν κοιμούνται καλά εμφανίζουν σε μεγαλύτερη συχνότητα κατάθλιψη, χρόνια κόπωση, προβλήματα στη διάθεση και, ορισμένες φορές, διαταραχές στη μνήμη.

Αναγνωρίζοντας, λοιπόν, τη σημασία του επαρκούς, αλλά και του ποιοτικού ύπνου, παρακάτω σας παρουσιάζουμε τρόπους και τεχνικές για να χαλαρώσετε πριν ακόμη πάτε στο κρεβάτι και να μπορέσετε να κοιμηθείτε σαν... πουλάκι.

 

Τα μυστικά του καλού ύπνου

> Βυθιστείτε στην μπανιέρα. Το αφρόλουτρο Organic Lavender Body Wash με Βιολογική Λεβάντα της dr.organic χάρη στη βιολογική λεβάντα που περιέχει χαλαρώνει και ανακουφίζει από το στρες. Δεν είναι τυχαίο ότι η λεβάντα χρησιμοποιείτο σε λουτρά από πολύ παλιά, για τον εξαγνισμό του σώματος και του πνεύματος, καθώς είναι γνωστή για τις χαλαρωτικές, αγχολυτικές και εξισορροπητικές της ιδιότητες.

Το αφρόλουτρο καθαρίζει απαλά και περιποιείται την επιδερμίδα, χωρίς να προκαλεί ερεθισμούς ή ξηρότητα. Αναζωογονεί, ανακουφίζει και ανανεώνει το καταπονημένο δέρμα, αφήνοντάς το ενυδατωμένο και απαλό, ενώ παράλληλα το χαλαρωτικό φυσικό άρωμα λεβάντας βοηθά στη χαλάρωση του πνεύματος. Είναι ιδανικό για το μπάνιο πριν τον βραδινό ύπνο.

Συμπληρώστε την τελετουργία της χαλάρωσης με την κρέμα σώματος της σειράς. Το Organic Lavender Skin Lotion της dr.organic είναι ένα γαλάκτωμα εντατικής ενυδάτωσης με Βιολογική Λεβάντα, που χαρίζει ανανέωση και ζωντάνια στην επιδερμίδα. Οι ενυδατικές, καταπραϋντικές και αναζωογονητικές ιδιότητές του ανανεώνουν το δέρμα, αφήνοντάς το βελούδινα λείο και τέλεια ισορροπημένο, ενώ το μοναδικό αιθέριο άρωμα λεβάντας θα σας χαλαρώσει και θα βοηθήσει σημαντικά τον ύπνο σας. Μια καλή ιδέα είναι να ζητήσετε από τον/την σύντροφό σας να σας κάνει, χρησιμοποιώντας το, ένα απαλό μασάζ.

 

> Μετά το μπάνιο, πιείτε ένα ποτήρι χλιαρό γάλα ή ένα φλιτζάνι τίλιο ή χαμομήλι. Θεωρούνται άριστα υπναγωγά. Κλείστε τα φώτα για να κοιμηθείτε και να ενισχύσετε την παραγωγή μελατονίνης.

 

> Εφαρμόστε κάποια τεχνική χαλάρωσης. Χαλάρωση δεν είναι απλώς το να ξαπλώσετε στον καναπέ, βλέποντας τηλεόραση. Δοκιμάστε γιόγκα, διαλογισμό ή/ και ασκήσεις αναπνοής. Ή κλείστε απλώς τα μάτια και σκεφθείτε πως περπατάτε στο πλάι μιας υπέροχης, γαλήνιας λίμνης, ότι βλέπετε τις πάπιες να κολυμπούν, ότι μυρίζετε τα πεύκα κι ότι ακούτε τα πουλιά να κελαηδούν και τα φύλλα να θροΐζουν. Ακούστε τη μουσική που σας χαλαρώνει.  Σκεφθείτε μία εικόνα ή ένα πρόσωπο που σας κάνει να χαμογελάτε και συγκεντρωθείτε σε αυτήν.

 

> Πηγαίνετε για ύπνο μόνο αν είστε πραγματικά κουρασμένοι και χαλαροί. Μην προσπαθείτε να «εκβιάσετε» τον ύπνο, επειδή π.χ. την επόμενη μέρα έχετε κάποιο πολύ σημαντικό ραντεβού και «πρέπει να κοιμηθείτε καλά». Το πιθανότερο είναι ότι θα εκνευριστείτε και θα κοιμηθείτε λιγότερο από όσο υπολογίζατε. Αποφύγετε να εργάζεστε στο κρεβάτι, να βλέπετε τηλεόραση, να μιλάτε στο τηλέφωνο. Να θυμάστε ότι το κρεβάτι το χρησιμοποιούμε για ύπνο και σεξ!  Κάντε θετικές σκέψεις.

 

> Χρησιμοποιήστε ένα συμπλήρωμα που περιέχει μελατονίνη. Η μελατονίνη είναι η ορμόνη που παράγει ο οργανισμός προκείμενου να μεταφέρει σε κάθε κύτταρό  μας το μήνυμα του σκοταδιού. Το σκοτάδι είναι απαραίτητο για τον οργανισμό μας, αφού αυτό δίνει το σήμα στα όργανα και στους ιστούς ότι είναι ώρα να ξεκουραστούν, να ηρεμήσουν και να αναδομηθούν. Σύμφωνα με έρευνες, η μελατονίνη μπορεί να συμβάλει θετικά σε έναν καλύτερο ύπνο.

To Sweetest Dreams από τη Solgar, χάρη στον μοναδικό συνδυασμό μελατονίνης και θεανίνης που περιέχει, εξασφαλίζει έναν ήσυχο και ξεκούραστο ύπνο και υπόσχεται ... όνειρα γλυκά. H θεανίνη είναι ένα αμινοξύ φυσικά ευρισκόμενο στο πράσινο τσάι. Περιορίζει δραστικά την ψυχολογική ένταση, τονώνοντας το νευρικό σύστημα.

 

Συμβουλές για καλό ύπνο

  • Μην πίνετε πολλούς καφέδες στη διάρκεια της ημέρας. Λίγες ώρες πριν τον ύπνο αποφύγετε τον καφέ, το τσάι, τη σοκολάτα και τα αναψυκτικά που περιέχουν καφεΐνη.
  • Αποφύγετε το τσιγάρο και το αλκοόλ, το οποίο μπορεί να σας χαλαρώσει αρχικά, αλλά στη συνέχεια θα σας προκαλέσει υπερδιέγερση.
  • Αποφύγετε τα λιπαρά και πολύ μεγάλα γεύματα αργά το βράδυ.
  • Φροντίστε να πηγαίνετε στο κρεβάτι τουλάχιστον τρεις ώρες μετά το τελευταίο σας γεύμα.
  • Αν ξυπνάτε πολλές φορές κατά τη διάρκειας της νύχτας για να πάτε στην τουαλέτα, φροντίστε να περιορίσετε την ποσότητα των υγρών που καταναλώνετε πριν τον ύπνο ή επισκεφτείτε έναν ουρολόγο.
  • Αποφύγετε την έντονη άσκηση τις βραδινές ώρες.
  • Μην κοιμάστε το μεσημέρι ή στη διάρκεια της ημέρας, αν δυσκολεύεστε να κοιμηθείτε το βράδυ.