Fitness

Show_%ce%86%cf%83%ce%ba%ce%b7%cf%83%ce%b7-%cf%83%cf%84%ce%b7%ce%bd-%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%b1%ce%bb%ce%af%ce%b1
Fitness

Άσκηση στην παραλία

της Νεκταρίας Καρακώστα

Τους καλοκαιρινούς μήνες, οι κλειστοί χώροι των γυμναστηρίων είναι πολύ λιγότερο ελκυστικοί.

Η αλήθεια είναι πως, όσο ο καιρός ζεσταίνει, το να κλείνεται κανείς σε έναν περιορισμένο χώρο και να τρέχει σε έναν διάδρομο, είναι πραγματικά βαρετό! Όμως, μην το βάζετε κάτω! Υπάρχουν εναλλακτικές. Η παραλία είναι μία από αυτές, καθώς είναι ένας χώρος που ενδείκνυται για έντονη και απολαυστική σωματική δραστηριότητα. Αφήστε, λοιπόν, το βιβλίο και την εφημερίδα στην άκρη, σηκωθείτε από την ξαπλώστρα και ...εκμεταλλευτείτε την παραλία, τρέχοντας και παίζοντας, μόνος ή με την παρέα σας!

 

Tο καλοκαίρι προσφέρεται για παραθαλάσσιες δραστηριότητες, που όχι μόνο μας διασκεδάζουν, αλλά και συνεργούν για να αποκτήσουμε ένα τέλειο, μαυρισμένο και σφριγηλό κορμί. Κολύμπι, ρακέτες, beach volley, soccer και το δισκάκι του φρίσμπι είναι δραστηριότητες ταυτισμένες με την παραλία. Έτσι, λοιπόν, αντί για τη συζήτηση, διάβασμα του τελευταίου best seller και τύψεις για το παγωτό που φάγατε χθες, αλλά και τις ατασθαλίες στο... ταβερνάκι, μπορείτε απλώς να εκμεταλλευτείτε τον ιδανικό χώρο άσκησης που απλώνεται μπροστά σας. Παρακάτω απαριθμούμε και... σας παρουσιάζουμε τις δημοφιλέστερες ευκαιρίες για σωματική δραστηριότητα που σας περιμένουν στην παραλία. Κι αν ζεσταθείτε, μην πτοείστε! Μια βουτιά στα δροσερά νερά και είστε και πάλι έτοιμοι για ...δράση!

 

>> Κολύμπι: Η κολύμβηση θεωρείται  μια από τις καλύτερες ασκήσεις. Συνεισφέρει σε ένα δυνατό καρδιαγγειακό σύστημα και γυμνάζει όλο το σώμα, χωρίς να επιβαρύνει υπέρμετρα κανέναν μυ. Ξεκινήστε να κολυμπάτε με ρυθμό και ένταση, λαμβάνοντας φυσικά υπόψη το επίπεδο και τις αντοχές σας.

Επιλέξτε να κολυμπήσετε κατά μήκος της ακτής και όχι προς τα μέσα. Επίσης, μην περιμένετε να εξαντληθείτε για να σταματήσετε, γιατί θα πρέπει να λάβετε υπόψη ότι πρέπει να επιστρέψετε στην ακτή.  Με μία ώρα κολύμπι, ένα άτομο βάρους 60 κιλών «καίει» περίπου 380 θερμίδες.

 

>> Τρέξιμο: Μια πολύ καλή άσκηση στην παραλία είναι επίσης το τρέξιμο στην άμμο ή στα ρηχά. Προϋπόθεση να διαλέξετε διαδρομή κοντά στο νερό, δηλαδή στη βρεγμένη άμμο. Είναι πολύ πιο μαλακό από την άσφαλτο και πολύ καλύτερο για τις αρθρώσεις. Φροντίστε, όμως, να φοράτε τα αθλητικά σας παπούτσια. Αν θέλετε να ανεβάσετε πολύ το βαθμό δυσκολίας, τρέξτε στη στεγνή άμμο, όπου το πόδι βουλιάζει και …κουράζει!

 

>> Σχοινάκι στην άμμο: Αν σας αρέσει το σχοινάκι, χρησιμοποιήστε το και στην παραλία. Είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να ανεβάσετε το επίπεδό σας κατά ένα σκαλί.

>> Ρακέτες: Συνδεδεμένες, σχεδόν ταυτισμένες με το καλοκαίρι, οι ρακέτες αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραλίας. Συνιστούν αναμφισβήτητα την πιο fun δραστηριότητα για την εξασφάλιση ευεξίας και μυϊκής ενδυνάμωσης πλάι στο κύμα, αλλά ίσως την πιο ενοχλητική για τους λοιπούς λουόμενους. Φροντίστε, λοιπόν, να παίζετε σε ασφαλή απόσταση από τους υπόλοιπους λουόμενους, για να μην ενοχλείτε.

Οι ρακέτες  γυμνάζουν χέρια και πόδια, αφού συχνά χρειάζεται να... κυνηγάμε το μπαλάκι, ενώ ενισχύουν και την καρδιοαναπνευστική λειτουργία.

Με τις ρακέτες μπορεί να απασχοληθεί (και να αθληθεί) όλη η οικογένεια… από το μικρότερο μέλος της (ένα παιδί 7-8 χρονών) μέχρι και το μεγαλύτερο (παππούς-γιαγιά). Αρκεί να υπάρχει μία ρακέτα για τον καθένα, ένα μπαλάκι και, φυσικά, η διάθεση!  Ένα άτομο βάρους 60 κιλών παίζοντας ρακέτες για μία ώρα, «καίει» ανάλογα με την ένταση του παιχνιδιού περί τις 440 θερμίδες.

 

>> Beach volley /soccer: Και τα δύο συνδυάζουν ιδανικά τη διασκέδαση και την άθληση. Αν δεν βρίσκεστε σε κάποια οργανωμένη παραλία, όπου υπάρχουν διαμορφωμένα γήπεδα, μπορείτε να δημιουργήσετε αυτοσχέδια τέρματα και φιλέ στην άμμο, ή εναλλακτικά, μέσα στο νερό. Με το Beach volley, θα γυμνάσετε αποτελεσματικά τα πόδια, τα χέρια, την ωμοπλάτη και τους κοιλιακούς σας, αφού είναι προχωρημένης δυσκολίας σε σχέση με το κλασικό βόλεϊ, καίγοντας περίπου 540 θερμίδες, ανά ώρα άσκησης. Το ποδόσφαιρο της παραλίας, από την άλλη, γυμνάζει αποτελεσματικά μηρούς και γάμπες. Ένα άτομο βάρους 60 κιλών «καίει», με μία ώρα beach soccer, περίπου 500 θερμίδες.

 

>> Windsurf / Θαλάσσιο σκι: Το windsurfing, το σερφ, το θαλάσσιο σκι και γενικότερα τα περισσότερα water sports γυμνάζουν το σώμα, ενώ ταυτόχρονα προσφέρουν μια απολαυστική εμπειρία! Η δύναμη των χεριών, η προσπάθεια του σώματος για ισορροπία και οι κινήσεις των ποδιών γυμνάζουν τους μύες του σώματός σας με φανερά αποτελέσματα. Αν είστε αρχάριοι, θα κάψετε 380 με 400 θερμίδες, ενώ για τους προχωρημένους, οι θερμίδες που «καίγονται» ξεπερνούν τις 650.

 

>> Θαλάσσιο ποδήλατο: Πρόκειται για μια αεροβική άσκηση που γυμνάζει μεγάλες μυϊκές ομάδες (πόδια-κοιλιακούς), κατάλληλη για όλη την οικογένεια. Tονώνει το καρδιοαναπνευστικό σύστημα και συντελεί στο κάψιμο αρκετών θερμίδων. Mετά από 1 ώρα θαλάσσιο ποδήλατο, θα αισθανθείτε σφιχτούς τους τετρακέφαλούς σας.

Η τεχνική εκμάθησής του είναι πανεύκολη. Παρ’ όλα αυτά, αποφύγετε να «ανοίγεστε» στα βαθιά. Για την απόλυτη ασφάλειά σας, μην ξεχνάτε το απαραίτητο σωσίβιο, είτε γνωρίζετε καλό κολύμπι, είτε όχι.

 

>> Κανό: Με το κανό γυμνάζετε τα χέρια, την πλάτη και τους κοιλιακούς σας, ενώ παράλληλα τονώνετε το καρδιαγγειακό και το αναπνευστικό σας σύστημα.  Με μία ώρα άσκησης, ένα άτομο βάρους 60 κιλών μπορεί να «κάψει» από 265 έως και 1465 θερμίδες!

 

Τα ναι και τα όχι της άσκησης στην παραλία

  • ναι!
  1. Κάνετε διάλειμμα ενός λεπτού ανάμεσα σε κάθε σετ.
  2. Αφιερώνετε πάντα χρόνο σε καλή προθέρμανση και διατάσεις πριν και μετά την προπόνηση.
  3. Πίνετε πάντα δροσερά (κι όχι παγωμένα) υγρά, κατά τη διάρκεια της προπόνησης, ανάλογα με τη δίψα σας.
  • όχι!
  1. Μην ασκείστε ποτέ με γεμάτο στομάχι. Αφήστε να περάσουν τουλάχιστον δύο ώρες από το τελευταίο σας γεύμα – το οποίο πρέπει να είναι ελαφρύ!
  2. Προσοχή στην πολύωρη έκθεση στον ήλιο! Φοράτε πάντα αντηλιακό, γυαλιά ηλίου, καπέλο και μία ελαφριά μπλούζα.
  3. Μην αυξάνετε ποτέ την ένταση, τη διάρκεια ή τη συχνότητα της προπόνησής σας απότομα.
  4. Μην συνεχίζετε ποτέ την άσκηση αν έχετε ξαφνικό πόνο σε κάποιο σημείο του σώματος (αρθρώσεις, μύες, κοιλιά).
  5. Αν έχετε οποιοδήποτε πρόβλημα με μέση, γόνατα, ώμους ή οτιδήποτε άλλο, συμβουλευτείτε τον ορθοπεδικό σας πριν ξεκινήσετε οποιαδήποτε άσκηση.