Ψυχολογία

Show_%ce%9f%ce%b4%ce%b7%ce%b3%cf%8c%cf%82_%ce%b5%cf%80%ce%b9%ce%b2%ce%b9%cf%8e%cf%83%ce%b7%cf%82_%ce%b3%ce%b9%ce%b1_%ce%b8%cf%85%ce%bc%cf%89%ce%bc%ce%ad%ce%bd%ce%bf%cf%85%cf%82
Ψυχολογία

Οδηγός επιβίωσης για «θυμωμένους»!

της Παρασκευής Μπατή

Τι γίνεται τη στιγμή που νιώθετε πως το άδικο σας πνίγει, που η οργή σας ξεχειλίζει και είστε έτοιμοι να εκραγείτε; Ακολούθησε τις παρακάτω τεχνικές χαλάρωσης και βρείτε το μυστικό του δικού σας θυμού.

1)    Μετρήστε μέχρι το 10: Μπορεί να ακούγεται αστείο, αλλά πιάνει! Όταν θολώνετε και τα βλέπετε όλα …κόκκινα, πάρτε μια βαθιά εισπνοή από τη μύτη, μετρήστε ως το 10 και αφήστε τον αέρα.

2)    Αναγνωρίστε το θυμό σας: Δείτε τα σημάδια, αναγνωρίστε πότε αρχίζετε να θυμώνετε και γενικότερα αρχίστε να παρατηρείτε τον εαυτό σας. Το σώμα δίνει πάντα εκείνες τις πληροφορίες που σημαίνουν ότι έχουμε θυμώσει. Όταν εμφανιστούν, μην τα αγνοείτε. Πάρτε μια ανάσα και ηρεμήστε.

3)    Απομακρυνθείτε από την πηγή της έντασης: Μερικές φορές, μια βόλτα, η απομάκρυνση από το περιβάλλον έντασης, μπορεί να εκτονώσει την κατάσταση χωρίς να συμβούν δυσάρεστα πράγματα. Πάρτε όσο χρόνο χρειάζεστε και επιστρέψτε όταν νιώσετε καλύτερα, προκειμένου να ξεκαθαρίσετε με ηρεμία το ζήτημα.

4)    Το γέλιο κάνει καλό:  Είναι ένας πολύ έξυπνος τρόπος για να εκτονώσουμε εντάσεις και να εκφράσουμε ότι μας ενοχλεί. Επιστρατεύστε το χιούμορ σας, αλλά αποφύγετε την ειρωνεία, τον κυνισμό και την αλαζονεία.

5)    Πρόληψη: Λίγο πολύ γνωρίζουμε τι μπορεί να μας οδηγήσει εκτός εαυτού. Μια λύση είναι να προλαβαίνουμε το κακό. Με άλλα λόγια απομακρύνετε από το περιβάλλον σας οτιδήποτε μπορεί να σας φορτίσει αρνητικά. Αν αυτό είναι αδύνατον, σκεφτείτε τη δική σας απομάκρυνση. Αν και αυτή είναι αδύνατη, ίσως χρειαστεί να συνεργαστείτε με έναν ειδικό π.χ. έναν ψυχολόγο.

6)    Συγγνώμη. Γιατί όχι; Μόλις ηρεμήσετε, είναι σημαντικό να κατανοήσετε τις σκέψεις, τις ανάγκες και τα κίνητρα που σας οδήγησαν στο να θυμώσετε. Αναγνωρίστε με ειλικρίνεια την αιτία του θυμού σας, ώστε να μπορείτε, την επόμενη φορά, να αντιμετωπίσετε καλύτερα αντίστοιχες καταστάσεις. Μην ξεχνάτε τη μαγική λέξη των οκτώ γραμμάτων που μπορεί σας ηρεμήσει στο λεπτό! Τη «ΣΥΓΓΝΩΜΗ». Δεν είναι ένδειξη αδυναμίας, αλλά σημάδι κατανόησης και ανωτερότητας ψυχής…