Fitness

Show_icecream_100737028
Fitness

Το καλοκαίρι έφυγε…Τα κιλά;

ΤΗΣ ΒΙΒΕΤΤΑΣ ΛΑΪΝΙΩΤΗ

Είναι γεγονός πως την περίοδο των διακοπών αλλάζουν οι διατροφικές μας συνήθειες, και όλοι επιτρέπουμε στον εαυτό μας μερικές μικρές παρασπονδίες! Έτσι, η επιστροφή στην καθημερινότητα συνοδεύεται, εκτός από τις αναμνήσεις, με κάποια παραπανίσια κιλά! Μην ανησυχείτε όμως! Η  διατροφολόγος κυρία Γιώτα Καρακασίδου, μας δίνει πρακτικές και εύκολες συμβουλές για να πούμε αντίο στα κιλά του καλοκαιριού… μια για πάντα!

Κάθε χρόνο τέτοια εποχή, μας κυριεύει το άγχος αντικρίζοντας το νούμερο της ζυγαριάς που συνοδεύει την επιστροφή στο σπίτι και οι τύψεις μάς στοιχειώνουν για το «κακό» που κάναμε! Και τώρα τι; Η αναζήτηση για μαγικές δίαιτες που υπόσχονται απώλεια των περιττών κιλών σε διάστημα μιας εβδομάδας αρχίζει. Η λύση όμως δεν είναι αυτή και ας φαντάζει ως η καλύτερη την προκειμένη στιγμή. Η διατροφολόγος κυρία Γιώτα Καρακασίδου εξηγεί την αιτία αυτού του προβλήματος που συνήθως καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε μετά από μια περίοδο χαλάρωσης. «Το καλοκαίρι αυξάνεται το βάρος μας  περισσότερο, γιατί στο γενικότερο πλαίσιο της  χαλάρωσης από κάθε υποχρέωση χαλαρώνει και η διατροφική μας καθημερινότητα. Τρώμε και πίνουμε αλκοόλ συχνότερα εκτός σπιτιού- αυτό σημαίνει αυξημένη λήψη θερμίδων και κυρίως λιπαρών. Επειδή όλα αυτά φυσικά γίνονται το βράδυ, που ο μεταβολισμός μας είναι χαμηλότερος, αναπόφευκτα υπάρχει αύξηση βάρους».

► Πρώτο βήμα:
Η αποδοχή. Πρέπει να δεχτείτε το γεγονός πως τα 4 - 5 κιλά που βάλατε την περίοδο του καλοκαιριού, είναι κάτι το απολύτως φυσιολογικό. Με ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο θα καταφέρετε να απαλλαγείτε από αυτά χωρίς να καταπονήσετε τον οργανισμό και την υγεία σας.
Σύμφωνα με την ειδικό, είναι καταστροφικό να καταφεύγουμε σε εξαντλητικές δίαιτες γιατί:
α) Ο οργανισμός μας, λόγω της κακής διατροφής των διακοπών, χρειάζεται αυξημένη κάλυψη σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που με ένα υποθερμιδικό πρόγραμμα είναι αδύνατον.
β) Με το αυστηρό διαιτολόγιο, ο οργανισμός χάνει νερό και γλυκογόνο. Το νερό όμως είναι απαραίτητο για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού και το σώμα θα το επανακτήσει με την πρώτη ευκαιρία, όπως και το γλυκογόνο. Έστω κι αν χαθούν με μια δίαιτα-αστραπή 5 κιλά, άμεσα θα επαναπροσληφθούν στη συνέχεια γύρω στα  6-7 κιλά, καθώς το σώμα χρειάζεται το γλυκογόνο, αφού λειτουργεί σαν γρήγορη πηγή ενέργειας σε περίπτωση ανάγκης ή και ασθένειας.
Με απλά λόγια, οι δίαιτες της μονοφαγίας, που βασίζονται στην κατανάλωση ενός λαχανικού ή μόνο φρούτων και οδηγούν στο γρήγορο χάσιμο βάρους είναι η χειρότερη λύση. Ο λόγος δεν είναι μόνο, επειδή τα κιλά θα επιστρέψουν- και μάλιστα διπλάσια, αλλά γιατί, όπως εξηγεί η κυρία Καρακασίδου, «αυτές οι μεγάλες και απότομες αυξομειώσεις του βάρους, βάζουν σε μεγάλο κίνδυνο την υγεία σας, ενώ ταυτόχρονα βλάπτουν το σώμα σας, δημιουργώντας ραγάδες και χαλάρωση στο δέρμα». Για να απαλλαγείτε γρήγορα από τα περιττά κιλά η ειδικός συμβουλεύει: «Επειδή η καλή μέρα, από το πρωί φαίνεται, ξεκινήστε την ημέρα σας με ένα πλήρες πρωινό γεύμα. Συνεχίστε τρώγοντας κάθε  3-4 ώρες  ενδιάμεσα στα γεύματα φρούτα και ξηρούς καρπούς- έτσι σταθεροποιούνται τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα (ρυθμίζει το αίσθημα πείνας – κορεσμού). Καταναλώστε στο κύριο γεύμα σας μεγάλη ποσότητα σαλάτας (που ευνοεί τον κορεσμό) και κυρίως ψάρι, λαδερά, όσπρια (που προσφέρουν μειωμένα λιπαρά, αλλά εξασφαλίζουν καλές καύσεις), γιατί σίγουρα έχετε φάει αρκετό κρέας και ζυμαρικά στις διακοπές (πολλά κορεσμένα λιπαρά). Κλείστε την ημέρα σας με ένα ελαφρύ βραδινό γεύμα. Φυσικά φροντίστε να καταναλώνετε πολύ νερό!».

► Η πετυχημένη δίαιτα
Από ποιους παράγοντες όμως εξαρτάται μια πετυχημένη δίαιτα; «Αρχικά η δίαιτα πρέπει να είναι προσαρμοσμένη στις προσωπικές ανάγκες και προτιμήσεις του κάθε ανθρώπου. Επίσης, χρειάζεται να καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες του οργανισμού, ώστε να εξασφαλίζει υγεία, ευεξία και καλή διάθεση. Επιπλέον, είναι σημαντικό να υπάρχει θέληση και να εκφράζονται οι σκέψεις και οι προβληματισμοί του ατόμου στον ειδικό διαιτολόγο, ώστε να υπάρχει ουσιαστική εκπαίδευση και ενημέρωση για τις νέες διατροφικές συνήθειες που πρέπει να εφαρμοστούν. Τέλος, οποιοδήποτε είδος άσκησης είναι σημαντικός παράγοντας επιτυχίας», σημειώνει η κυρία Καρακασίδου.

Αδυνατίστε….τρώγοντας υγιεινά!
Η κυρία Καρακασίδου μας προτείνει ένα πλούσιο διαιτολόγιο 1300-1400 θερμίδων που μπορείτε να ακολουθήσετε για να πετύχετε τον στόχο σας γρήγορα, αλλά πρωτίστως υγιεινά.

Πρωινό:

  • Ένα ποτήρι νερό και ένα φρέσκο χυμό ή φρούτο και στη συνέχεια μία από της παρακάτω επιλογές:
  • Ένα μπολ με ένα ποτήρι γάλα ή γιαούρτι 2% με 4-5  κουταλιές μούσλι ή δημητριακά ολικής άλεσης.
  • Ένα τοστ με δύο φέτες ψωμί ολικής με μία φέτα κασέρι, μία φέτα γαλοπούλα και ντομάτα.
  • Έναν ντάκο με δύο δάχτυλα τυρί φέτα, ντομάτα, ρίγανη.
  • Καφέ ή πράσινο τσάι με ένα κουταλάκι μέλι.
  • Ενδιάμεσο: 1-2 φρούτα και 10-20 ανάλατους ωμούς ξηρούς καρπούς.

Γεύμα:

  • Άφθονη σαλάτα με μία κουταλιά ελαιόλαδο και  μία από τις παρακάτω επιλογές:
  • Ένα πιάτο φασολάκια ή μπριάμ ή αρακά με 3δάχτυλα τυρί και μία φέτα ψωμί ολικής άλεσης.
  • Μία μερίδα ψάρι ή κοτόπουλο ή κρέας ψητό με μία ψητή πατάτα  ή ένα φλιτζάνι καλαμπόκι
  • Ένα πιάτο όσπρια με τρία δάχτυλα τυρί και  μία φέτα ψωμί ολικής άλεσης.
  • Δύο γεμιστές πιπεριές με ρύζι και 3 δάχτυλα τυρί.
  • Ενδιάμεσο: 1-2 φρούτα και 10 ανάλατους ξηρούς καρπούς.

Δείπνο:

  • Προτιμήστε μία από τις παρακάτω επιλογές:
  • Μισή μερίδα από το μεσημεριανό γεύμα σας.
  • Έναν ντάκο με 3 δάχτυλα τυρί φέτα, ντομάτα, κάπαρη, ρίγανη.
  • Ένα γιαούρτι 2% με  4-5  κουταλιές δημητριακά ολικής άλεσης και 1-2 φρούτα.
  • Ένα τοστ όπως στο πρωινό, με έναν χυμό ή λαχανικά.

«Ο ρυθμός απώλειας βάρους εξαρτάται από την κατάσταση υγείας, την ηλικία, το φύλο, τη σωματική δραστηριότητα. Είναι καθαρά προσωπικός. Ο μέσος όρος θα έπρεπε να κυμαίνεται στα 2-4 κιλά το μήνα και αυτό για να μην δημιουργηθούν θέματα υγείας, αλλά και  επανάκτησης του βάρους. Με αυτόν τον ρυθμό υιοθετούνται υγιεινές συνήθειες  και είναι ευκολότερη η συντήρηση του νέου βάρους», υπογραμμίζει η ειδικός.

who is who
Η Καρακασίδου Γιώτα είναι  Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, απόφοιτος του τμήματος Διατροφής Διαιτολογίας - ΤΕΙ Θεσσαλονίκης. Το 1992 εργάστηκε στο Γ. Ν. Ιπποκράτειο.
Το 1992 σε συνεργασία με το Τ.Ε.Ι.Θ. πραγματοποίησε έρευνα για τις διατροφικές ανάγκες και ελλείψεις των ατόμων της Θεραπευτικής Κοινότητας Ιθάκη και το 2004 παρουσίασε εργασία για τη Διατροφή στην εγκυμοσύνη-θηλασμό στο συνέδριο της ρharmatron. Συνεργάζεται με την πρωτοβάθμια εκπαίδευση για την ενημέρωση παιδιών σε θέματα διατροφικής αγωγής, από το 1998 ως σήμερα.
Μέλος της επιστημονικής ομάδας ΔΙΑΤΡΟΦΗ, medidiatrofi και της Ελληνικής εταιρείας παχυσαρκίας, του ΙΔΜΕ (Ινστιτούτο Διατροφικών Μελετών και Ερευνών).
Από το 1992 συμμετέχει-παρακολουθεί τα Πανελλήνια -Μακεδονικά Συνέδρια Διατροφής, της Ελληνικής εταιρείας παχυσαρκίας και σεμινάρια ψυχολογίας (2007) για άτομα με διατροφικές  διαταραχές.
Διαιτολόγος της ομάδας πετοσφαίρισης και των ακαδημιών ποδοσφαίρου του ΠΑΟΚ (2011- 2012). Κάτοχος του τίτλου master practitioner on eating disorders από τον ΚΕΑΔΔ (κέντρο εκπαίδευσης και αντιμετώπισης διατροφικών διαταραχών).
τηλ.: 2310 860262, 6944513992
Email: karakasidoy_giota@yahoo.gr
http://www.diatrofi.gr/
http://www.medidiatrofi.gr/